Min mor har beställt ett Marbodal kök genom Beijer Bygg i Järfälla i somras. Det har strulat sedan dag 1, av olika skäl. Felen kan ni se nedan - men det är framförallt Beijers hanterande som är undermåligt i dialogen med min mor, samt reklamationen av beställningen. Jag är själv ypperligt förvånad då de fått kundservice utmärkelser av tidningen Market och DayMaker. Dags att ta tillbaka dessa?
Men kortfattat har hon köpt ett kök som är fellackat (produktionsstrul så lacken har flagnat, luckorna är kantstötta). Detta har... Beijers vetat om sedan september/oktober och inte gjort något åt. När de äntligen - efter många mail och telefonsamtal - återkopplar är det ett kort svar (5 veckor efter att det uppmärksammats) att Marbodal inte kan komma förrens v. 4. Hade de tagit tag i ärendet när hon först uppmärksammade det istället för att totalt Dessutom har hon beställt en stenbänk enligt tydliga färgprover från Bejiers underleverantör. När stenskivan anlände är det markant stor skillnad i färg och hon ber dem ta tillbaka och byta den enligt det färgprov som hon fått och godkänt. Det tar över 1 månad innan Beijers behagar svara henne och ta tag i problematiken och med ett kort svar sedan säga att stenfirman inte tänker ta tag i saken vilket gör att Beijers i sin tur inte tänker kräva ett återköp för de har redan fått betalt... Detta efter att hennes kontaktperson sagt att färgen på skivan är helt annorlunda. Men efter stenfirmans vägran handlar det helt plötsligt om att det är naturmaterial så färger kan skifta... Kort sagt - köp ett gult kök enligt prov, få ett orange och acceptera.
Allt kan gå fel när man handlar - det vet vi. Men det som gör henne mest upprörd är Beijers kontaktperson och otroligt dåliga service mot min mor. Hon svarar inte, ignonerar att återkoppla, och tar inte tag i problemet med luckorna förrens 1 månad efter att hon själv sagt att det är ett problem... Vilken kundservice är det?
Min rekommendation: Gå aldrig till Beijers och köp från dem om de ska handla från sina underleverantörer. De kan inte projektleda, återkoppla eller stå på sig inför sin kund - dig.
Uselt