Köpte en fin cykel, Orbea, från Bikester och det har varit en hel del strul. De sålde med "passande tillbehör" som inte passade tex lås och skärm. Och inom ett halvår från köpdatum gick växeln sönder. Den var helt rostig och det var tydligt att jag inte orsakat detta då det är en omöjlighet att få något att rosta så mycket så snabbt, speciellt för en cykel som förvaras i garage. Jag fick ingen ersättning för detta alls. Hade jag köpt cykeln på Sportson (där jag utförde reparationen) hade de löst det kostnadsfritt. Varnar er från att handla från Bikester.
Bikester Sweden Retail Stores AB
4 omdömen om Bikester Sweden Retail Stores AB
Företaget lyckades inte skicka ut avisering om att varan hade levererats trots att de hade rätt telefonnummer. För att lösa problemet ombads jag att själv kontakta utlämningsstället.
Pratade med verkstaden om min havererade frambroms - de tog in den direkt och fixade över helgen, trots att de egentligen var fullbokade! Kan bara ge ++++++ till dem! Bästa servicen!
September 2020 beställde jag en laddare till min el-cykel inköpt hos bikester, då min försvann i en flytt. Jag bifogade kopia på inköpsfaktura av cykeln och väntade.. väntade och väntade. Mailade Bikester ca 6-8 ggr och undrade varför produkten inte levererades. Fick svar första gångerna att den var på väg. Nu i mars-21 har de slutat svara på mina mail och jag står med en dyr el-cykel utan att kunna ladda batteriet. Mitt tips är, köp inte någonting från Bikester.se. Ett mer oproffesionellt företag har inte jag träffat på...