Jag drabbades av ett motorhaveri och fick bilen bärgad till denna verkstad, och det som slog mig genast var hur dåligt företaget kommunicerade. När jag tog kontakt med konkreta frågor skulle man återkomma, vilket man aldrig gjorde vid något tillfälle. Det första besked jag fick var att motorn hade havererat, och att med tanke på bilens ålder var det bara att skrota den. På frågor om man kunde vara behjälpliga, om man haft kostnader vid ev felsökning fick jag svävande och undvikande svar och man skulle återkomma. Efter tre...
Bilgruppen Jönköping
7 omdömen om Bilgruppen Jönköping
Sämsta kundtjänst någonsin har jag sett, okunniga personal som brer sig inte om kundens behöv
Min bil lät väldigt mycket när jag bromsade och ville då ha hjälp med att kolla upp vad det var och få ett pris. I telefon, innan de kollat på bilen, sa de att det kommer kosta runt 5-6000 om jag behövde byta både bromsbelägg och bromsskivor. De ringde upp mig efter att de kollat på bilen, men då hade de kollat plåten på bilen, vilket var fel. Den personen som hade kollat plåten var inte från bilgruppen så han skulle kontakta bilgruppen och säga åt dem att återkomma till mig. Det tog flera timmar och jag försökte samtidigt...
Katastrof - uppstod bara problem efter en uppdatering där det slutade med att dom bytte batteri. Då sa dom att det enda dom hittade var att lampan i bagageutrymmet hade varit tänt!! DEN går inte tända utan att öppna luckan! När jag kom hem var backspegeln repad - dom vägrar erkänna - det kan inte kommit här. Men faktura på 4600.- för ett batteri och byte och felsökning var inga problem att skicka ut. 😡 Kundservice är lika med NOLL.
Jag var nöjd med bilköpet. Nu när jag lämnade in min bil för byte av bromsbelägg så är snittpris på min qashqai 3500 till runt 4000 kr (kollade detta i efterhand). Kundservice sa att det skulle kosta mig 9000 kr för att byta skivor och bromsbelägg. Jag beslöt att jag bara byter bromsbelägg och fick då ett pris på 4500 kr (överpris). Efter byte säger dem 6500 kr. Jag motsatte mig detta och dem sa att säljaren som jag kom överens med mig ringer mig på måndag. Jag har ringt dem 2 gånger (måndag) och har fortfarande inte kommit...
Vi lämnade in bilen för att få en löstagbar dragkrok. Testade den idag (två månader senare), fungerade inte, åkte tillbaka och firman måste kontakta sin leverantör. Uppenbarligen testade de inte om den passade innan de lämnade ut den. Hade stopp i spolarvätskemunstycket. Lämnade in den på Ha Bil, fick tillbaka en spräckt spolarvätskebehållare. Troligen backspolade de munstycket med tryckluft...... Efter bytt behållare (som vi fick betala) fungerade det inte ändå. Lämnade in den, en slang var i kläm. Som "goodwill" (deras...
Var på semesterresa och bilen börjar låta fruktansvärt. Åker in till Habil och de undersöker den omgående. Mekanikern upptäcker att hjullagret är snart slut och ett nytt lager beställs till verkstaden. Kommer tillbaka tre dagar senare och lämnar in bilen på morgonen (utan att ha bokat en specifik tid). Tre timmar senare är bilen fixad och de bjöd på arbetskostnaden. Jag har aldrig tidigare varit glad och nöjd när jag har betalat reparation på bilen, men denna gången blev jag det :-)