Öppnade ett eget abonnemang till sommarhuset. Huset hade redan stolpe med kabel .Behövdes bara personal till inkoppling i skåpet. Av ngn anledning, "slarv" , glömska, behövde personalen återkomma en gång till. Kostsamt då huset är beläget på en ö utan bil förbindelse. Är besviken på de höga nätkostnader. Tyvärr ingen konkurrens. Ytterligare en faktor som motarbetar en levande skärgård.
Boo Energi
Om företaget
Boo Energi ansvarar för utveckling och underhåll av elnätet i Saltsjö-Boo utanför Stockholm. Vi strävar efter ett tryggt och säkert elnät som kan möta både dagens och framtidens krav på elektrifiering. Som vår kund köper du prisvärd el från förnyelsebara energikällor –sol, vind, vatten och biogas. Vi klimatkompenserar dessutom...
1877 omdömen om Boo Energi
Sedan starten hos Reco 2018
Mycket bra men vi betalar alltid mer för eltillförseln än vad vi betalar för faktisk elförbrukning.
Snabb bra tydlig kundtjänst. Ända el-bolag man inte känner sig lurad av!
Fungerar bra med trygg leverans. Kia avtalet stimulerar till effektivt utnyttjande av bilen med laddning på lågpristider. Tyvärr avslutas detta tydligen efter tre år…..
Hej Gunnar, Stort tack för din fina kommentar! Efter att avtalet med Kia löper ut erbjuder vi andra avtalsformer som är väldigt fördelaktiga. Kontakta gärna vår kundservice så kan vi bolla lite! Ha en toppendag! Mvh Ayelin
Mycket bra service. Företaget är även innovativt och ligger i framkant med allt som gäller energi inom nätägande, leverans, lagring och hållbarhetsarbete. Detta gör det enkelt för oss som kunder att kunna se vår miljöpåverkan och även minska vår förbrukning. Stiligt med ett företag som faktiskt sätter service före mängdförsäljning.
Hej Dan, Det glädjer mig att läsa din fina kommentar! Vi tror starkt på bra service och tillgänglighet för våra kunder. Vi satsar även stort på miljövänligt el och innovation inom energibranschen så våra kunder kan sänka sina elräkningar. Vad kul att läsa att du ser detta också. Ha en toppendag! Mvh Ayelin
Trodde att portföljen var bra, baserat på er statistik. Men sedan upphörde statistiken samtidigt som priset stundtals var mycket ofördelaktigt. Var helt inställd på att byta leverantör. Senaste månaderna ser det dock ut som att ni bättrar er. Får se vad priset blir när jag om ett par månader blir ”fullvärdig portföljabonnent”. Det går ju gudskelov att byta leverantör.
Hej Jan, Tack för din kommentar och feedback! Boo-portföljen har historiskt varit väldigt fördelaktigt. Däremot är vi medvetna om att det inte var det under flera år. Nu ser vi enligt prognosen att portföljen vänder mot det bättre och ser att det fortsätter så. Om du har några som helst funderingar kring ditt avtal kan du kontakta oss på kundservice för att bolla! Ha en toppendag! Mvh Ayelin
Inga kommentarer, allt som det ska
Hej Fairouze, Tack för din kommentar! Vi fortsätter leverera på samma sätt utan konstigheter till dig. Ha en toppendag! Mvh Ayelin
Jag har inte så stor kunskap om Boo Energi, men det lilla jag vet har jag inget att klaga över.
Fantastisk leverantör! Har aldrig känt att jag behövt klaga över något. 😃👍
Verkli gen nöjd!! Min dotter, också nöjd kund, förmedlade kontakten.
Man blir personligt bemött. Ärenden hanteras snabbt Numera fungerar app:en bra
Vi har alltif blivit bra bemötta då vi har haft samtal med er. Vi har Boo Energi hemms Boo men också i vårt fritidsbpende iHälsingla,nd. Det är naturlgtvis en fördel att Boo energi är en ekoniisk förening där vi delta.
Funkar bra. Trevlig kundtjänst. Mycket bra app.
Välfungerande, smart portföljlösning. Litet och från Boo vilket jag också är. Minimalt kontor utan skrytambitioner som – kunder till andra bolag får bekosta.
Svåra att få tag på, debiterad fel elkostnader i två år trots påpekandet att det var något konstigt/fel men det ignorerades tills lägenhetshuset gick samman och påtalade att det var fel. Då insåg de att det var fel.
det fungerar, elen finns, räkningarna kommer - finns inte så mycket mer att säga
Lite dyrt men allt funkar som det ska :)
Fyngerar bes med info och fakturor.
Vi är så nöjda med Boo energi!
Jag köpte ingenting, skrev till företaget att jag missat ett datum på räkningen. Blev välbemött i svaret.
Vänliga i telefon, som är den enda personliga kontaktväg som jag haft. Förklarar på rimligt sätt Boo Energis filosofi då jag hade frågor i samband då jag övergick till timdebitering. Så jag upplever de som prestigelöst, ärligt upplysningande, förklarande och som sagt vänliga.
Hej Frank, Tack för din fina recension och kommentar! Det glädjer mig att du känner att vi är vänliga och ärliga. Hoppas vi lyckas behålla ditt förtroende! Du är så välkommen åter om du fortfarande har frågor kring appen eller annat. Ha en fin dag! Mvh Ayelin
Det är bra att vara kund hos Boo Energi
Hej Udom, Tack för din fina recension och kommentar! Du är så välkommen åter vid vilka som helst funderingar. Ha en fin dag! Mvh Ayelin
Bra kommunikation. BOO- portföljen blev inte som förväntat, tvärtom stor besvikelse (höga kostnader).
Väldigt dyr leverantör. Skulle vilja ha er som leverantör för att jag kommer från boo men det känns som att ni lurar mig varje månad jag ska betala mina räkningar. Orimligt dyra priser.
Bra kundservice och kommunikation
Hej Vera, Tack för din toppen recension och kommentar! Du är så välkommen åter om du har frågor eller funderingar som vi kan hjälpa med. Ha en fin dag! Mvh Ayelin
Allt funkar bra men väldigt dyra avgifter.
Det funkar bra, enligt förväntan. Appen vettig
Hej Richard, Tack för din fina recension och kommentar! Du är så välkommen åter om du fortfarande har frågor kring appen eller annat. Ha en fin dag! Mvh Ayelin
Bra och "familjärt" bemötande!
Hej Stefan, Tack för din fina recension och kommentar! Det är just detta vi strävar efter! Att kunder känner att de får ett familjärt bemötande. Det glädjer mig enormt att du känner det. Du är så välkommen åter om du fortfarande har frågor kring ditt avtal. Ha en fin dag! Mvh Ayelin
Fungerar bra och jag hoppas att jag har ett bra avtal
Hej Reymert, Tack för din fina recension och kommentar! Du är så välkommen åter om du fortfarande har frågor kring ditt avtal. Ha en fin dag! Mvh Ayelin
Ingen som helst aning då jag inte har haft kontakt med dem…
Har genom åren haft mycket stort förtroende för Boo Energi men har naggats i kanten på senare år. Kommande året får utvisa.
Hej Sonny, Tack för din fina recension och kommentar! Det glädjer mig att du har haft stort förtroende för oss. Det ska vi fortsätta med! Du är så välkommen åter vid vilka som helst besvär eller frågor. Ha en fin dag! Mvh Ayelin
It's good. Got some information and feel comfortable to use it
Jag blev bemött på ett korrekt och trevligt sätt. Hade höga förväntninga som har infriats. Har bara positiva upplevelser. Har köpt el till mitt fritidshus (med elvärme).
Hej Krister, Tack för din fina recension och kommentar! Det glädjer mig att du blev bemött precis som du ska. Hoppas vi fortsätter hålla dina höga förväntningar! Du är så välkommen åter vid vilka som helst besvär eller frågor. Ha en fin dag! Mvh Ayelin
Bra, bra info och kontinuerlig info
Hej Karl, Tack för din fina recension och kommentar! Du är välkommen vid vilka som helst besvär eller frågor. Ha en fin dag! Mvh Ayelin
Dyra och usel service till sina kunder
Har egentligen ingen åsikt, får min ström och det är ok.!
Alla energi företag utnyttjar makt den för egen vinning
Dyrt, dåligt betalt för överskottsproduktion och kunskapsmässigt svag kundtjänst. Kan inte rekommendera någon.
Dyrt, höga och många olika avgifter. Dock bara 1 elavbrott på 2,5 år.
Allt fungera bra! Rimligt pris. Tack! Mvh, Mj
Hej John, Stort tack för din fina kommentar och recension Vad glada vi blir av att läsa detta! Du är välkommen vid vilka som helst besvär eller frågor. Ha en fin dag! Mvh Ayelin
Mycket bra bemötande trevlig och hjälpsam personal
Hej Henrik, Tack för din recension och så fina kommentar! Det glädjer mig enormt att du upplever vår kundservice som hjälpsamma och trevliga. Stort tack! Du är välkommen vid vilka som helst besvär eller frågor. Ha en fin dag! Mvh Ayelin
Perfekt Helt nöjd med eras service, mycket bra kundservice. Jag rekommenderar det till mina nära och kära.
Hej Federico, Tack för din recension och så fina kommentar! Det glädjer mig enormt att du upplever vår kundservice som bra och att du rekommenderar det till andra. Stort tack! Du är välkommen vid vilka som helst besvär eller frågor. Ha en fin dag! Mvh Ayelin
High fees and electricity costs
Dyrt och onödig höjning av nätavgift. Konstig investering att bygga en meningslös digital klocka utanför kontoret.
Lurad fel info vid tecknad av Bo -portföljen..Roland Iserman
Hej Roland, Vad tråkigt att höra att du upplever dig lurad. Det är absolut inte vår avsikt. Skulle du vilja ha hjälp med detta och eventuellt ändra avtalsform ber vi dig att vänligen kontakta vår kundservice på 08-747 51 70 eller kundservice@booenergi.se. Mvh Ayelin
Bra kundservice lätt att få kontakt med, informationsblad varje månad bra.
Hej Benny, Tack för din fina recension och kommentar! Det glädjer mig att du upplever vår kundservice som lätta att få kontakt med. Det strävar vi efter! Du är välkommen vid vilka som helst besvär eller frågor. Ha en fin dag! Mvh Ayelin
Har inget att klaga på :) jag har bara el avtal så har inte haft mycket kontakt men tycker det har varit bra info som ges ut och när tex fakturor blir rättade etc
Hej Emmanuelle, Tack för din toppen recension! Vad kul att höra att du upplever att allting har fungerat bra och att du har fått bra med information. Du är välkommen vid vilka som helst besvär eller frågor. Ha en fin dag! Mvh Ayelin
Allt har fungerat jättebra under de 40 år vi har bott i vår villa. De gånger vi har behövt hjälp har allt avklarat snabbt.
Hej Lars, Tack för din toppen recension! Vad kul att höra att du upplever att allting har fungerat så bra i de 40 år. Du är välkommen vid vilka som helst besvär eller frågor. Ha en fin dag! Mvh Ayelin
Jag har aldrig behövt kontakta dem. Uppskattar att det är en kundägd leverantör.
Hej Hans, Tack för din fina recension! Vad kul att höra att du känner dig nöjd och att du aldrig behövt kontakta oss. Du är välkommen vid vilka som helst besvär eller frågor. Ha en fin dag! Mvh Ayelin
bra och kunnig medarbetare har alltid fått bra svar
Hej Kent, Vad härligt att höra! Vad kul att höra att du känner dig nöjd. Det glädjer oss! God jul! Mvh Ayelin