40 dagar har gått sedan beställningen och jag har fortfarande inte fått mina produkter. Uruselt hanterat, köp inget av bybenson!
by Benson
Om företaget
by Benson säljer produkter inom hem och trädgård. Svensk design. Hållbara material som kan användas länge och åldras snyggt. En kombination av form, funktion och kvalitet. Hållbarhet och omtanke för miljön. En del av produkterna är skapade med passion, kunskap och erfarenhet sedan 1973. Vi är stolta att kunna säga att vi har...
138 omdömen om by Benson
Sedan starten hos Reco 2021
Hej Marlene! Tack för ditt meddelande även om det givetvis var tråkigt. Utgår givetvis att du för länge sedan har fått leverans då det normalt sett tar 1-3 arbetsdagar. Annars tveka inte att höra av dig till kundtjänst på info@bybenson.com Jag gjorde en sökning men hittar dig inte där. Hoppas du är nöjd med dina produkter från by Benson. /Team by Benson
Jag köpte julgransfoten stjärna för närmare 1000 kr och som skulle klara granar (även kungsgranar) upp till 300 cm. Efter fruktansvärt mycket arbete dagen före julafton fick vi ge upp och byta ut den nyinköpta julgransfoten mot en överbliven från grannen. Det var tur att de hade en extra för vi hade aldrig fått vår gran (vanlig rödgran) att stå i julgransfoten från Benson. Istället för att ha någon slags pigg i botten (alternativt ingenting alls) fanns där en upphöjd kulle vilket innebar att det var helt omöjligt att få...
Hej Lotta, vi ber om ursäkt för sen återkoppling. Om du inte varit i kontakt med vår kundtjänst redan vänligen kontakta oss på info@bybenson.com för vidare hjälp! Bifoga gärna bilder vid eventuell reklamation. Med vänliga hälsningar, by Benson
Ej mottagit mina varor och får ej kontakt med företaget
Hej Åsa! Vi ber om ursäkt för försenad leverans och lång svarstid, vi har mycket att göra just nu. Du får också gärna skriva in via sociala medier så kan vi ta en snabb kik på vad som har hänt.
Superfin jultröja. Snabb leverans.
Hej Maria! Så kul att höra, hoppas jultröjan passar prima in till julens festligheter!
Beställde en julgransfot. Väldigt lång leveranstid, svårt att få kontakt med företaget. Inga fler köp hos dem!
Hej Gunilla! Vi ber så om ursäkt för förseningen. Vi har haft mycket att göra och därför har våran svarstid varit längre. Vi vill självklart göra allt för att våra kunder ska vara nöjda, och du får gärna skriva in via sociala medier så ska vi också ta en kik på vad som har hänt med din order.
Fick svar inom 48 tim men egentligen inte alls svar på NÄR jag kan vänta leverans utan en ursäkt för förseningar pga god försäljning, hade önskat mer specifikt om det rör sig om veckor eller kanske t.o.m. månad? Förväntar mig annars en bra produkt men det återstår att se.
Hej Elisabet! Tyvärr kan vi inte alltid ge ett exakt svar, däremot har vi som sagt haft förseningar i leverans och vi ber om ursäkt.
Jag beställde en julgransfot den 25 nov och har inte hört något om när den beräknas levereras. Därav detta dåliga betyg
Hej Margareta! Vi ber så om ursäkt för den fördröjda leveransen. Kontakta gärna vår kundtjänst på info@bybenson.com för vidare hjälp.
Köpte en julgransfot som var delvis sönder
Hej Hilde! Så ska det självklart inte vara, vi ber om ursäkt. Kontakta gärna vår kundtjänst på info@bybenson.com för vidare hjälp!
Fått besked om att varan levererats Vid kontakt med företaget visar det sig att varan inte ens är skickad Inte als nöjd med företaget
Hej Marie! Vi ber så om ursäkt för leveransstrul och förstår din frustration helt.
Ingen information om leverans. Får bara Neil från er som tredje part. Har inte fått respons på förfrågan vad som hände med min leverans. Hade beställt julgranskulor men förväntar mig inte att få dem innan jul.
Hej Jenny! Vi ber så om ursäkt för den sena leveransen, får du ej svar av vår kundtjänst får du gärna kontakta oss via sociala medier så ska vi kika närmare på vart dina mail tagit vägen.
Eftersom jag inte har fått min vara än är det svårt att ge ett betyg.
Hej Sofie! Vi ber så om ursäkt, och hoppas din vara dyker upp snart! Kontakta gärna vår kundtjänst på info@bybenson.com för vidare hjälp.
Leveranstid var satt till 1-3 dagar, nu har det gått över en vecka och fortfarande ingen leverans.
Hej Charlotte! Vi ber om ursäkt för den sena leveransen, kontakta gärna vår kundtjänst på info@bybenson.com för vidare hjälp.
Får denna fråga 2 ggr utan att jag ens fått beställd produkt. Betyget kan inte bli annat än uselt. Dålig tajming att begära feedback innan produkten är levererad.
Hej Jesper! Så ska det självklart inte vara, email skulle inte skickats ut och vi ber om ursäkt. Kontakta gärna vår kundtjänst på info@bybenson.com för vidare hjälp med vart din vara befinner sig.
De är inte snabba på återbetalningar ,jag ligger ute med pengar för två tröjor som jag returnerat (!)
Hej Elin! Kontakta gärna vår kundtjänst på info@bybenson.com för vidare hjälp med ditt ärende.
Email en jag fick hade en vit font(texten var alltså vit, kanske för att fonten inte fanns på min sida?) bakgrunden var ljusgul. Man såg helt enkelt bara bilderna och fick välja all text i emailet och kopiera ut det för att senare klistra in det i annat program för att kunna läsa texten. Min leverans skickades väldigt försenat från företaget. När den väl skickades så fick jag inget spårningsnummer. Fortfarande inget paket från DHL. Eller notis om att jag kan hämta det. Jsg måste ju anraga att det inte skickats från företaget ännu.
Hej Micael! Det låter inte rätt alls, självklart ska vi kika på vårat mail utskick så att det ser rätt ut för alla. Kontakta gärna vår kundtjänst på info@bybenson.com så kan de kolla ditt ärende, och vad som hänt med paketet.
Ingen aning eftersom varorna inte dykt upp.
Hej Sarah! Vi ber om ursäkt för den sena leveransen, kontakta gärna vår kundtjänst på info@bybenson.com så hjälper dem dig vidare.
Får aldrig produkten har skrivit flera gånger och nu säger de att jag fått den men inte!
Hej Jenny! Så ska det självklart inte vara. Kontakta gärna oss igen så att vi kan kika mer på ditt ärende.
Tyvärr kan jag inte uttala mig om varken vara eller leverans eftersom detta är det första jag hör om köpet sedan beställningent den 27 november.
Hej Annika! Vi ber om ursäkt för den sena leveransen. Kontakta gärna vår kundtjänst på info@bybenson.com så hjälper dem dig vidare.
Företaget anger att det ska ta 1-3 dagar att få sin order, det har nu gått 5 dagar och mina julgranskulor har inte kommit än. Undrar om de kommer innan jul :)). Hittills är därför mitt betyg lågt.
Hej Andrea! Vi ber om ursäkt för den sena leveransen, maila gärna vår kundtjänst på info@bybenson.com för vidare hjälp.
Jag har för ett tag sedan beställt en jultröja som fortfarande inte kommit. Jag har däremot fått meddelande om att man hoppas att jag är nöjd med min vara och fått en faktura. Skickade meddelande om att jag inte fått min vara vilket man är medveten om men då vill jag inte ha faktura förrän varan har kommit. Jag måste vara säker på att få min vara innan jag betalar. Nu hinner jag inte få tröjan till julfesten ☹️
Hej Marie! Vi ber om ursäkt för den sena leveransen, vi förstår helt din frustration.
Enligt deras lev viljor skulle de leverera mellan 1-3 dagar och nu är det 1 vecka sen och har fortfarande inte fått mina produkter. Så mina förväntningar var höga men nu är mitt intryck inte lika bra. Jag har köpt julgransfötter som jag skulle behöva nu!
Hej Carina! Vi ber så mycket om ursäkt för den sena leveransen, kontakta gärna vår kundtjänst på info@bybenson.com så hjälper dem dig vidare!
Har ännu inte fått min leverans, finns heller ingen status på var den befinner sig.
Hej Sylwia! Kontakta gärna vår kundtjänst direkt på info@bybenson.com så hjälper dem dig vidare.
I am very happy of service and products! Very good quality and quick delivery :)
Hi Anna! Thank you for your review, lovely to hear!
Det har varit bra, Hans har servat oss Byt ut Simon till Erika för Simon jobbar inte hos oss mer
Hej! Tack för er recension. Kul att höra att det varit bra.
Snabbt svar om sen leverans. Förväntan att få info om varför min beställning dröjer. Jag har köpt en tröja som ännu inte kommit.
Hej Helene! Tack för din recension. Vi har högt tryck just nu på både kundtjänst och ordar, och vi ber om ursäkt för försenad leverans.
Har beställt varor , julgransfot för utomhusbruk, men bara fått en orderbekräftelse men fortfarande inget leveransbesked trots att pengar har dragits. Har ställt en fråga till kundsupporten men får inget svar. Kommer inte att handla där något mer
Hej Peter! Om du har möjlighet får du gärna skriva till oss via sociala medier med ditt ordernummer så ska vi kika närmare på det. Ibland tar det längre tid för kundtjänst, speciellt i julsäsong och vi ber om ursäkt för lång väntetid.
Jag har ännu inte fått hem min beställning som gjordes för 2 veckor sedan. Jag har mailat by Benson och frågat vart min order tar vägen men bara fått till svar att de har mycket att göra. Jag har fått min faktura vilken inte kommer att betalas förrän jag fått mina varor. Tycker att det är dåligt att man inte skickar ut ett automatiskt svar till sina kunder där man beskriver vad som händer, att varorna blir försenade etc. Jag har även fått ett automatiskt mail där det står att du nu har fått dina varor och att by Benson hoppas att jag är nöjd, men som sagt, några varor har har inte fått än…
Hej Sofie! Tack för din recension. Vi ber om ursäkt för förseningen och förstår din frustration. Ta gärna ytterligare kontakt med oss så ska vi jobba på att förbättra!
Bra produkter som kom välpacketerade på utsatt tid.
Hej Sofie! Tack för din recension, så kul att höra att du är nöjd.
Försökt returnera en order ganska länge men har fortfarande inte lyckats för återkopplingen är bristfällig.
Hej Anna! Tack för din recension, så ska det självklart inte vara. Vi ber om ursäkt! Ta gärna kontakt med oss via sociala medier tillsammans med ditt ordernummer så kan vi kolla om något gått fel.
Väldigt vänligt och trevligt bemötande. Trevlig mejlkonversation. Fick varan (Den blå kokboken) väldigt snabbt. Hade en bra upplevelse med företaget by Benson.
Hej Åsa! Stort tack för din fina recension och så kul att höra att du är så nöjd.
For the opening of my new shop in France i chose the magnificient candles of Kuntindustrien and i am so happy The delivery is perfect and quick, products are top quality and my customers love them :-) I am very happy
Hi Maud, were so happy to hear about your experience! Kind regards, by Benson
Där fanns vad jag letade efter. Det blir en 4a eftersom jag verkligen inte tycker om dessa utskick. Hoppas att det inte kommer mer sådana här förfrågningar.
Hej Jörgen! Stort tack för din recension, alltid glädjande att höra.
positiv opplevelse men litt for dårlig oppfølging med ordrebekreftelser og leveringstider. har måttet purre flere ganger på en leveranse og endte med å avbestille da det ble for sent på sesong. har solgt noe mindre enn forventet fortsatt positiv og har kjøpt både for jul og hage. Snobbveden er nok litt for dyr;) selv om den heter snobbved:)
Hej Ingvild! Stort tack för din fina recension, så underbart att din upplevelse är positiv. Självklart tar vi åt oss kritiken om uppdatering och jobbar alltid på förbättringar!
The service is top. Great job. Thx
Hi Astrid! Thank you so much, we're delighted to hear!
Jättevackra produkter. Älskar dem. Bra service, leverans etc. Men slangen gick sönder väldigt snabbt och är för komplicerad att laga. Synd, jag älskade den.
Hej Anna! Tack för din recension, och så kul att du tycker så bra om våra produkter. Självklart ska slangen hålla, reklamera gärna den via info@bybenson.com!
Fantastisk produkt, känns nytt och fräscht. Leveransen gick snabbt. Tack!
Hej Sara! Vi tackar stort, så kul att höra att du är så nöjd!
Tog mycket lång tid att skicka och jag fick ingen sms om leverens till ombud, så paketet gick tillbaks till Benson. De tog betalt för den återförsendelsen och gav mig en refund. Alltså har jag ingen produkt men har betalt för att den inte kom fram. 0/5 i betyg från mig. De gav ursken att de haft högre tryck än de förutsåg- men det gör inte mig en gladare kund. Rekommenderar inte.
Hej Diana! Vi ber såklart om ursäkt över att paketet ej kom fram som det skulle. För vidare hjälp och kontakt får du gärna prata med kundtjänst på info@bybenson.com.
Även om jag var tvungen att reklamera en produkt fick jag ett otroligt fint bemötande och skulle varmt rekommendera ByBenson som både företag och för deras fina produkter.
Hej Hanna! Stort tack för din fina recension, och så glädjande att höra att du är så nöjd. :)
Jeg fikk det jeg bestilte i god tid g er fornøyd med produktet
Hej Karen, stort tack för din recension och så otroligt glädjande att höra att du är så nöjd!
Oftast snabb leverans. Tycker overallen är onödigt slimmad om det ska vara en jobboverall. Jag är inte fet men medelålders. Slangen är fin och lättjobbad. Jag hoppas den håller bra. Jag har inte haft den så länge. Däremot är jag skeptisk till sprutpistolen. Känns som en plastig leksak och en skruv skruvade upp sig och hade orsakat katastrof om jag lämnat den i slangen med trycket på. Tyvärr är det numer den Classicum säljer, där jag tidigare köpt riktigt bra sprutpistoler. Den är liten och "söt" men kanske anpassad till...
Hej Helen! Stort tack för din genomgående recension, vi tar åt oss och jobbar alltid för att förbättra produkter och kundupplevelser. Vi hoppas att nuvarande och framtida produkter ger dig mycket trädgårdsglädje!
köpt skottkärra och en Overall i svart. Skottkärran är bra men instruktionerna skulle kunna vara tydligare. Overallen är fin men saknar fickor på sidorna av benet och en lite högre kvalitet skulle varit super. Kan användas för lättare trädgårdsarbete och som fritids/ after work-plagg. Vänligt bemötande.
Hej Susanna! Vi tackar stort för din genomgående recension och jobbar för att hela tiden förbättra kundupplevelsen av produkterna, vi hoppas att du får mycket glädje av overallen och skottkärran.
No he recibido el pedido Se devolvió porque la empresa DHL no avisó de su recepción y de su no entrega
Lamentamos que no haya recibido su pedido. Parece que ha sido un problema de DHL, y nos encantaría ponernos en contacto contigo para ver qué podemos hacer mejor con respecto a nuestras entregas. Si lo desea, envíe un correo electrónico a nuestro servicio de atención al cliente en info@bybenson.com y describa su problema.
Veldig fin hageslange, en fryd for øyet og veldig god i bruk
Hej Beate, så kul att höra att du är så nöjd och stort tack för din fina recension!
Snygg & smart vattenslang. Smidig och inget krångel med trassel. Snabb leverans.
Hej Malin. Stort tack för din fina recension, och otroligt glädjande att höra at du är så nöjd.
Dålig kvalitet och dåligt kundservice. De började svara och sen när jag ville reklamera och få pengarna tillbaka eftersom slangarna läcker, slutar de svara. Rekommenderar INTE!!!
Hej Therese! Så ska det självklart inte vara. Vi har haft en något fördröjd svarstid den senaste veckan men ska definitivt ha fått svar början på denna veckan. Kontakta annars gärna oss via sociala medier med ditt ärendenummer så ska vi kika på det!
Har aldrig varit med om ett företag som skickar så mycket reklam & utskick efter en beställning. Är jättenöjd med produkten jag beställde - men pga av nästan terrorisering med utskick kommer jag avfölja för att slippa framtida utskick. Det blir för mycket!
Hej Johanna, och tack för din recension! Vi ska självklart kika på detta, vi tar alltid till oss kritik och jobbar på att förbättra kundupplevelser.
Snabb och fin service från Benson. Köpte snygg vattenslang som expanderar helt fantastiskt bra! Blev nog över 50 m !! Helt grymt bra i trädgården! Och snyggt också!
Hej Maria! Tack för din fina recension, det är så glädjande för oss att höra. Vi hoppas slangen förgyller trädgården lite extra :)
Precis så snygg och med samma fina kvalitet som jag hoppats på! Smidig leverans också!
Hej Katarina! Stort tack för din recension, och så glada vi blir att höra att du är så nöjd med både produkt och leverans.
Upplevde ett trist och oförstående bemötande från deras kundservice som förstagångskund, fick inte gällande rabatt trots att jag upptäckte mitt misstag och mailade dem direkt efter min beställning. Köpte bland annat en (fin) skottkärra som tyvärr hade en dålig och otydlig monteringsanvisning, vilket gjorde att den tog oss flera timmar att montera.
Hej Ulrica! Tack för din recension. Vi ber om ursäkt, och vi tar självklart åt oss kritiken och jobbar hela tiden på att förbättra upplevelsen för kunder.
Produkterna fina och bra på alla sätt. Leveranserna var ineffektiva på flera olika sätt. Jättestora och skrymmande emballage för 1 verktyg osv
Hej Anna! Tack för din recension, och så kul att höra att du gillade produkterna. Gällande leveranserna jobbar vi just nu med att hitta smidigare sätt att frakta våra större produkter.