Byggalliansen i Sverige AB

Byggalliansen i Sverige AB

byggalliansen.se

Byggalliansens vision är att genom noga utvalda samarbetspartners försköna hemmen i Stockholm - Vi vill även skapa ett fullkomligt tydligt flöde för kunderna genom kommunikation och vägledning genom processens alla faser. Vi tar ett helhetsgrepp på fastigheternasoch kundernas behov och skapar därmed incitament för långa, trygga...

8 omdömen om Byggalliansen i Sverige AB

Sedan starten hos Reco 2024

Jukka K
Skrev om Byggalliansen i Sverige AB

Billy totalrenoverade mitt badrum på Fyrverkarbacken i Stockhol,samt byggde ett nytt kök och lade ett parkettgolv i lägenheten. Arbetet var tekniskt krävande. Billy och hans skickliga hantverkskollegor kunde lösa alla utmaningar och arbetet blev utfört med mycket hög kvalitet inom den utlovade projekttiden. Billy är också mycket bra på kommunikation, vilket jag uppskattade särskilt. Jag kan varmt rekommendera honom! Jukka K

Svar från Byggalliansen i Sverige AB

Tack Jukka för det fina omdömet! ❤️ Roligt stimulerande projekt - allt gott! //Billy

Nina L
Skrev om Byggalliansen i Sverige AB

Jag hade höga förväntningar, min vana trogen, på att ytrenovering och annat fix i vår 4:a i Kärrtorp skulle bli toppenbra. Jag blev helt nöjd, och det är ovanligt. Arbetet utfördes precis så som vi kommit överens om via den välformulerade offerten. Billy som målade och fixade i lgh verkar ha vinnlagt sig om att slutresultatet skulle bli riktigt bra. Vilket det verkligen blev. Han verkar ha blick för både helheten och detaljerna samtidigt. Flera extra smågrepp tog han till för att bostaden skulle bli ”top notch”. Monterade...

Svar från Byggalliansen i Sverige AB

Tack Nina för det fina omdömet - det var ett roligt jobb! Och tack själv för snabb återkoppling vid frågor - och tydligt upphandlingsunderlag och konkret målbild. Hoppas det är en fröjd att nu återmöblera!

Daniel B
Skrev om Byggalliansen i Sverige AB

Billy hjälpte oss med att göra ett badrum i 50-tals stil. Hans gedigna kunskaper, erfarenhet och kontaktnät gjorde processen trygg och effektiv. Rummet är en favorit och jag vill varmt rekommendera honom.

Svar från Byggalliansen i Sverige AB

Tack för de fina vitsorden Daniel! Ni gjorde också ett utomordentligt spaningsarbete för att finna helrätt inredning - sammantaget ett lyckat och originellt badrum!

Morgan P
Skrev om Byggalliansen i Sverige AB

Mycket proffsigt och väldigt trevlig hantverkare. Rekommenderas!

Trevlig att du uppskattade insatsen! Allt gott ☀️

Juan Lazaro T
Skrev om Byggalliansen i Sverige AB

Väldigt trevligt bemötande, proffsiga och ansvarsfulla. Kreativa i sina lösningar. Höll projekttiderna enligt plan. Jättenöjd med deras slutresultat. Alltid kontaktbara!

Svar från Byggalliansen i Sverige AB

Hej Juan! Yes mobilen alltid fulladdad 😀 Det är alltid roligt att utföra jobb hos branchkollegor, du som är en omvittnat skicklig elektriker är alltid välkommen att bidra med din kompetens på Byggalliansen om/när du väljer att starta eget igen. Det vet du!

Frida N
Skrev om Byggalliansen i Sverige AB

När föreningen anlitade Billy fick vi precis vad vi efterfrågade och vi slapp otrevliga överraskningar. De offerter och fakturor vi fick var alltid tydliga och specificerade. Vi kände oss mycket trygga med att anlita Billy vid de köks- och badrumsrenoveringar som behövde göras i föreningen. Billy är kompetent, professionell samt mycket enkel att kommunicera och samarbeta med. Jag kan varmt rekommendera Byggalliansen i Stockholm och de tjänster som Billy erbjuder.

Svar från Byggalliansen i Sverige AB

Hej Frida - vi uppskattar också samarbetet med brf:en, era beställningar alltid glasklara och därmed enkla att omsätta i konkret offert och teamet jag sätter ihop - noggrant utvalda, allting löper så bra då! Rätt expertis - När du behöver det Där du behöver det Det är inte svårare än så. Allt gott och på återhörande Frida ✌️

Konstantin M
Skrev om Byggalliansen i Sverige AB

Som VD för Kvalitetsmästarna kan jag bara tacka för förtroendet att få uppdrag av Byggalliansen. Vi uppskattar samarbetet och delar på uppskattningen från kunderna tillsammans, bra projektbeskrivningar och tydliga riktlinjer att arbeta efter, de höga ambitionerna märks i varje del.

Tusen tack och bock Konstantin, och detsamma får jag säga. Glad sommar 🌞

Majsa A
Skrev om Byggalliansen i Sverige AB

Proffsigt byggföretag som levererar vad som är överenskommet. Särskilt bra är: - Kommunikationen är snabb och tydlig, lättillgänglig personal - Flexibel och mötesgående kring ens behov - Snabbt och effektivt arbetstempo utan att tumma på kvaliteten Jag har renoverat badrum och haft tre mindre köksprojekt hos Byggalliansen, alla har hållit samma betyg. Skulle därför rekommendera Byggalliansen till alla - och kommer anlita dem igen i framtiden!

Svar från Byggalliansen i Sverige AB

Åh, tack för dina fina ord! 🙏🥲 Roligt att höra! Ser fram emot att även framgent få bistå dig med tjänster - sätter ihop ett kompetent arbetsteam oavsett behov, det vet du! Ha nu en riktigt skön sommar och njut av sol & bad!