Byggmax AB

Byggmax AB

Ring 076-834 26 88 www.byggmax.se
Omdömen totalt
23
Snittbetyg
1.0

Om företaget

BYGGmax BARA BILLIGA BYGGVAROR

Skriv ett omdöme

23 omdömen om Byggmax AB

Visar 23 omdömen med 1.0 i snittbetyg
Sonja Maj-lis B

Inte första gången man är missnöjd byggmax Länna 1:a ggn . Juli - Köpte reglar - det fattades 4 st så vi åkte tillbaks till bygg Max Länna.. väntade tålmodigt på personal fick kontakt o bad dem ta ner pallen med reglar. (Det var slut på marken) Hur mga skall du ha ? Fick vi som följdfråga … 4 st… nä det är för lite för att ta ner!!!!! Fick förklara att vi flr en timme sedan köpt mga fler .då kom en till ( troligen ansvarig) som tog ner pallen .med truck .. . han vågade/sa dock inte säga till sommarvikarier ... 

Ali Mohamed Abdulla Abbas A

Jag köpte en fel vara till sommarstugan, svårt leveransen då jag är inte där ofta. Hade förslag att lämna varan till närmaste Byggmax och jag står för frakt men fick nej. Fattar inte vad ska jag göra? 50 minuter kö bär man ringer till de. Jag aldrig haft sånt problem när jag handlar från Bauhaus eller Hornbach. Ordernummer: B6Q2CD.

Thomas Robin Stefan R

Jag beställde en ytterdörr med karm, storlek 10×21, från Byggmax och fick meddelande om att den fanns att hämta efter några veckor. När jag kom hem och skulle låta snickarna montera dörren, upptäckte vi direkt att det var fel storlek 9×20 istället för 10×21. Jag gjorde genast en reklamation, men har inte hört ett ljud från Byggmax sedan dess. När vi ringde dem fick vi beskedet att ärendet kunde ta upp till 4 veckor att lösa. Det har nu gått snart 11 veckor och jag har fortfarande inte fått någon lösning eller återkoppling. Helt oacceptabelt och frustrerande!

Ahmed S
Skrev om Byggmax AB

Första och sista gången jag handlade på Byggmax. Vi skapade ett reklamantionsärende som tog 13 veckor att hantera. Nu behöver vi vänta ytterligare en vecka på att få tillbaka pengarna. Det innebär att jag hade 21 paket parkettgolv liggandes i mitt vardagsrum hela sommaren. Kundtjänst vet inget och kan inget göra. Väldigt besviken och skulle aldrig rekommendera någon att ha med byggmax att göra.

Jacob Carl Petter P

otroligt dålig kundtjänst! Byggmax tar noll ansvar för sina produkter.

Bengt Stefan G
Skrev om Byggmax AB

Den 16 april beställde jag robotgräsklipparen Yardforce.. Fick den levererad efter nån vecka. 24 april skickade jag in en reklamation då jag efter 10 min konstaterade att den inte fungerar. Har upprepade ggr 8 st kontaktat Bggmax via mail och telefon. Nu har det snart passerat 3månader. Helt oacceptabelt att bli behandlad av ett stort företag som Byggmax. Klipparen ligger i sin originalförpackning. Jag har köpt en klippare som är betydligt billigare och som fungerar felfritt. Efter varje telefonsamtal lovas det att... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ossian A
Skrev om Byggmax AB

Absolut sämsta företaget jag har haft och göra med någonsin, jag beställde en badkarsblandare som var trasig och repig vid leverans. Jag hörde av mig till Byggmax kundtjänst samma dag, jag fick inte åka och lämna den i butik utan de tvinga mig att skapa en reklamation. Jag förklarade att det var en DOA (dead on arrival) och att jag dessutom har 2 veckors ångerätt enligt distansköpslagen. Enligt Byggmax gäller inte detta om produkten är trasig vid leverans vilket jag har svårt att tro. Nu till det värsta, det har nu gått... 

Simon E
Skrev om Byggmax AB

Beställde Khärs parkettgolv via nätet totalt 8 paket. När jag skulle lägga de såg jag att nästan alla brädor i ett paket var skadade i ett hörn. Skrivit till kundtjänst 2 gånger men inte fått något svar på över 2 månader förutom deras autosvar att de mottagit mitt mejl och ska återkomma så snabbt som möjligt… riktigt uselt bemötande, sista gången jag handlar av byggmax. Rekommenderas inte.

Åsa O
Skrev om Byggmax AB

- Order lades online den 14 april - Leveranstid enligt information på sidan: 5-10 dagar - Efter detta har vi själva behövt kontakta Byggmax för att få upp uppdateringar gällande vår lagda order. Konstant framflyttat leveransdatum. Vi har mötts av olika bortförklaringar - till exempel att Byggmax inte ansvarar för leverantörernas leveransmöjlighet - eller tystnad. - Ny leveransdatum (erhölls den 28 maj efter att vi åter igen kontaktat Byggmax): 14 juni dvs 2 månader efter lagd order - Makulering av order: 28 maj - Försök... 

Mats Tore P
Skrev om Byggmax AB

Värsta sortens företag, köper produkter får leverans besked som flyttas fram några gånger till att sluta med att varan inte finns

Eva Margareta J

Varning köp inget av detta företag online - framförallt inte golvmaterial! Köpte Heber XL laminatgolv i september 2023, vi har fortfarande inte fått ett korrekt golvmaterial levererat och de vägrar också att göra ett återköp. Totalbeloppet för golvet var 18.000 kronor som genom att de inte svarar på telefon osv osv måste betalas för att slippa dröjsmålsränta och vidare problem med inkasso t.ex. De hittar på allt i deras makt för att förhala och ett golv med röda fasade kanter vilket är ett otvetydigt produktionsfel blir alltså inte utbytt och/eller ersatt. Ett riktig Skumraskföretag! Eva

Anna Carolina T

Sen leverans trots "i lager" vid beställning. Inga svar på ärende till kundtjänst trots upprepade försök. Går inte att ringa. Men fick en faktura efter 4 månader utan leverans. Obefintlig kundtjänst!

Caroline Linnéa B

Beställde en diskho från Byggmax. Hade även beställt samma diskoho direkt från leverantören. Till slut dök en diskho upp som inte såg ut att ha någon koppling till Byggmax ordern. Kontaktade supporten, som endast går att nå via mejl, och de svarar lite när de känner för det. Har bett dem bevisa att ordern faktiskt tillhör dem så jag inte blir skyldig att betala till två leverantörer och de har nu slutat svara helt (12 dagar sedan och fakturan ska betalas om 2 dagar). Urusel kundservice!

Johan Alexander W

Varning för att handla online hos Byggmax! Jag beställde en sensor via dem där det stod leveranstid 5-10 dagar. När sensorn inte kom efter ett par veckor så loggade jag in på hemsidan och då stod det att den var skickad. När jag kontaktade kundtjänst så visade det sig att den inte alls var skickad utan skulle istället skickas om ca 3 veckor. Så istället för att få den levererad inom max 10 dagar så skulle det ta 1,5månad. När jag sedan ber om kompensation (som minst att inte behöva betala fraktkostnaden på 149kr) så tvärvägrar... 

Anders S
Skrev om Byggmax AB

Stark varning för Byggmax som totalt saknar hantering av felaktiga leveranser. Byggmax några procent billigare . Tänkte att man borde kunna beställa en dörr utan att se den innan i butik. Kan inte klippa in någon bild men utan helt söndertrasad där fiskbensmönstret finns. En enkel kvaliteskontroll skulle upptäckt felet. Den är grundmålad med en massa trärester kvar. Aldrig varit med om så usel kvalite. Trodde det skulle vara en enkel reklamation och en ny felfri dörr. Nu har det gått tre veckor. Försökt eskalera ärendet... 

Per Erik S
Skrev om Byggmax AB

Köpte trägolv ett flertal gånger, den sista gången blev jag riktig sur och besviken! En av dom paketen av ekgolv hade en skada på den sista tiljan som upptäcktes när nästan hela golvet var klart. Tänkte att det är väl bara att ta med kvittot och den trasiga tiljan. Döm om min förvåning när jag fick följande svar, vi byter bara ut hela förpackningar! "du kan få köpa en hel förpackning till 50%" Är detta gott kund bemötande? Skall köpa golv från någon annan affärskedja så Byggmax ni har just förlorat en kund!

JIMMY T
Skrev om Byggmax AB

Köpte en vara på byggmax men hittade samma vara på ett annat byggvaruhus i närheten. Enligt deras hemsida ska dem matcha priset samt 10% i avdrag. Hon i butiken visste inte om 10% och skrattade mer till när hon fråga om jag ville ha 4kr i rabatt. Påpeka och visade att jag även skulle ha 10%. Fick 9kr totalt och inte alls 10%. Kontakta kundtjänst som inte kunde göra något och sa att butiken är det som jag måste höra av mig till. Varken butik eller kundtjänst är villiga att hjälpa eller stå för prisgaranti som företaget utlovar. Falsk marknadsföring sysslar de med!

LILY X
Skrev om Byggmax AB

Beställer man från nätet är det en otroligt stel process om man ska returnera för felbeställd produkt. Det går inte att byta ut på ett smidigt sätt tex att man lämnar och hämtar vid närmaste butik. Man får returnera och beställa på nytt vilket innebär att man får betala plockavgift och frakt flera gånger. Bara frakt och plockavgiften kostar snart lika mycket som produkten. Kommer ihåg att det var bättre förr, nu har de gjort om så det blivit betydligt sämre. Brukar tycka att Byggmax är ganska ok företag, men nu är jag... 

Mazen H
Skrev om Byggmax AB

Oseriös företag tycker ni ska inte finnas kvar efter så många missnöjda kunder. Var i vedesta butiken kl 15:35 skulle köpa några virke som saknades vid bygge. Lastade min bil och väntade i kö annan bil var innan mig . Där märkte jag att det var ett fel på en av virke. Backade bilen och bytte den. På väg tillbaka kommer en av personalen och säger du kan inte handla vi har stängt då var kl 16:00. En annan bil var också där. Jag berättar jag vet att ni stänger 16 därför kom jag innan 16 till kassa . Och han säger nej vi stänger... 

MORTEZA M
Skrev om Byggmax AB

Hela reklamation processen tog för lång tid!! Jag hade behövt bara en fraktsedel så att jag kunde lämna tillbaka ett utebord, men det togs en sån jädrans tid. En sån trögjobbat process!! Dem håller en som gisslan på inväntan att ursprungliga leverantör ska höra av sig angående en retur!! Jag ansåg att jag köpte bordet på nätet av Byggmax och inte direkt från Varax i Finland och därav tyckte jag att jag kunde lämna bordet till Byggmax och att få mina pengar tillbaka, men icke!! Byggmax håller en som gisslan här på inväntan... 

Shadip R
Skrev om Byggmax AB

Ett företag bekänner färg när det blir fel. Byggmax, absolut första och sista gången jag handlar från detta bolag. Finns bra mycket bättre och seriösare aktörer. Säljer produkter med dålig produktinformation som inte uppfyller svenska krav och normer. Golvbrunnar som inte är godkända och utan vattenlås. Dom erbjuder inte ens passande vattenlås! Hur kan man som seriös byggmaterial återförsäljare göra det? Sedan är svaret, det finns ingen lösning utan man måste lösa det själv. Varför säljer ni produkter som ni inte tar ansvar för? Skäms ni inte? Byt namn, Fuskmax!

TN  D
Skrev om Byggmax AB

Köpte ett oljat parkettgolv. Första veckan spillde vi en vätska som torkades upp OMGÅENDE men trots det blev det en stor fläck. Vill få byggmax att bekosta omslipning av golvet eller på annat sätt reklamera golvet men utan respons. Dåligt!!!

Emil
Skrev om Byggmax AB

Fick i november en hjärnskakning till följd av att jag fick en vägbom i huvudet vid ett besök på Byggmax Sisjön. Skrev dagen efter ett mail till kundtjänst för att tala om vad som hänt. Eftersom jag inte fick något svar skrev jag ett nytt mail i januari. Först då vidarebefordrade kundtjänst mailet till Sisjön. Under tiden hade ännu en olycka hänt med samma bom. Hade kundtjänst vidarebefordrat mitt första mail är det möjligt att den olyckan hade kunnat undvikas. När jag frågade kundtjänst varför de inte hade vidarebefordrat... 

Filtrera omdömen