Inköpte häromveckan ett LXC multiverktyg på Clas Ohlsson Barkarby, för att ha det tiłlgängligt när jag renoverar hemma under sommaren. När jag idag öppnar kartongen för att såga till några lister så möts jag av en maskin som har sett bättre dagar, det är begagnad, välanvänd maskin som är ompackad i en ny låda och ploberad. Hur kan det här hända? Kartongen var stängd med plombering? Jag får på Clas Ohlson Vällingby hjälp, och ett trevligt bemötande, pengarna tillbaka, men dom kan inte hjälpa mig med det jag verkligen behöver,...
Clas Ohlson AB
Om företaget
Allt för en enklare vardag
5 omdömen om Clas Ohlson AB
Lade upp ett konto för att handla. Efter 26 minuter kom bekräftelsemailet. Då hade jag redan fått 2 andra mail med erbjudande om kundklubben etc. Dessa mail förvirrade bara eftersom jag trodde de innehöll aktiveringslänken.. Startade en chat för att få hjälp. Personalen har så många chattar på gång samtigt att de glömmer vad man sagt. Personalbyte mitt i chatten.., samma frågor ställs igen... Till slut gav jag upp och beställde per telefon. 30 minuter bortkastade och mitt humör är nu i botten!! Då såg jag att det förbaskade...
Ställde en fråga på deras hemsida men den blev CENSURERAD! Produkten saknade bruksanvisning men Clas Olsson vägrade publicera råd om hur man använder produkten eller publicera min kommentar som tar upp detta! Har man sen webbplats där kunderna kan få komma till hörs och sedan raderar deras kommentarer bör man nog tänka om! Jag bröt inte mot några av deras riktlinjer/regler och på supporten struntar dom i detta!
Clas Ohlsons kundservice är helt verkligen utöver det vanliga. Morsans mobiltelefon vill inte längre ta laddaren, och den är inte ens 6 månader gammal. Jag ringer kundtjänst för att be dem skicka en fraktsedel så jag kan skicka in telefonen till dem så de får titta på den. Vad händer i andra änden? Han ber mig vänta ett ögonblick, kommer tillbaka efter 30 sek, och säger att det enklaste är att de helt enkelt skickar en ny telefon till henne, utan att hon ens behöver skicka in den gamla. Det kan inte tillhöra vanligheterna...
Detta gäller Clas Ohlson, en nyöppnad butik i Falun. Det positiva med butiken är att personalen inte dyker på en som en hök, utan man får på egen maskin be om hjälp vid en servicedisk mitt i butiken. Ett annat annorlunda inslag är att kunden inte behöver gå ut genom kassan för att lämna butiken. Snacka om trovärdighet mot kunden. En tjuv stjäl oavsett placering av kassa. Känns ju även skönt att gå ut från butiken fast man inte handlat någonting och man slippet en massa ”misstänksamma” blickar på sig och inte minst slipper man trängas i kön.