Håller ej vad de lovar. Köpte cykelpaket men allt överenskommet var inte med. De hade ångrat sig vid upphämtning.
Cykelstaden i Stockholm AB
23 omdömen om Cykelstaden i Stockholm AB
Köpte en splitterny cykel hos cykelstaden. 7200 kr. Inte met med det. Väl hemma märkte jag att bakljuset inte funkade. Två dar senare ramlade framlampan av cykeln av okänd anledning. Jag hoppade av cykeln och plockade upp den. Dan därpå till Cykelstaden där jag köpt den. Förväntade mig raskt hjälp med påsättning av lampan (tog 3 min och det gjordes i affären). Bakljuset nej. Lämna in cykeln så får vi ta den när vi har tid. Ett bakljus! Faktiskt, 80 år som jag är, jag tog fram skruvmejsel och två nya batterier. Saken var...
Arrogant och okunnig personal. Behandlar dig som att du inte vet någonting om cyklar. När jag påpekar att cykeln inte blev bra efter servicen de gjorde och berättar exakt vad som blev sämre så kommer enbart bortförklaringar. Någon borde skicka chefen på kurs i kundservice. Jag gav dem en chans till på sonens cykel. Samma sak en gång till... bara ett arrogant bemötande.
Vad fan beställde en cykel till min dotter och den fanns 1 st samt man kunde beställa den. Tiden som stod att man skulle få vänta var 4-12 dagar tror jag att det var nu väntat i 10 dagar utan att jag hört något. Ringde och frågade vad som hänt då säger han att den cykeln inte finns mer och att en liknade kostar ännu mer. Vi förklarar att vi vill ha en cykel som hon kan använda på landsväg och i skogen det var därför vi beställde en hybrid cykel. Han erbjuder en mountainbike och den kostar 1000 kr mer. VADÅ OSERIÖST FÖRETAG köp ej här om ni inte vill bli lurade
Jättenöjd med dem och det ansvar de tog för en cykel som gick sönder.
En fungerande men gammal cykel erbjöd dom 200 kr för - jag skulle flytta. Vid senare koll tog dom 2.400 för cykeln! När jag påpekade detta, fick jag en utskällning, om jag visste hur mkt jobb dom fick lägga ned........ Om man handlar för mkt pengar är dom trevliga annars - obehagligt otrevliga. Kan inte rekommendera, Hästhandlare.
Säger som många före mig, ett riktigt skitställe. Lurar på en en massa grejer man inte behöver eller lätt kan fixa själv. Att åtgärda avhoppad kedja skulle gå på ca 1000:-, på riktigt. ”Jo men korgen sitter löst och handbromsen tar för långt ner”. Sen skulle de byta två AAA-batterier i lampan för 95 kronor, jag undrade om gubben skojade och då gick han motvilligt med på att stryka just den posten. Skurkar som utnyttjar folks okunskap / rädsla att göra fel och manipulerar kunden till att betala otroliga överpriser för enkla...
Jag lämnade in min cykel för reparation då mina växlar inte fungerade. Jag lämnade in cykeln vid 15 och den var klar redan en timme senare! De två anställda som hjälpte mig var trevliga och serviceinriktade, och när jag var där tyckte jag det såg ut som att de jobbade på effektivt! Nu hoppas jag bara att växlarna ska fungera lång tid framöver :p
DET ÄR NYA ÄGARE NU !!!! Lämnade min cykel och fick super bra service. RIKTIGT BRA !!! Jag bor i närheten så är glad att det funkar nu.
Gå inte hit. Alltså på allvar: om din cykel faller isär exakt på Birger Jarlsgatan 98 - släpa cykeln vidare nån annanstans. Bakhjulet på cykeln satt löst så kedjan tog inte. Totalt kostade det 1130 spänn för att korta kedjan och skruva åt bakhjulet eftersom de påstod att de var tvungna att göra en "helservice" (á 595:-) för att trimma in växeln och kolla att allt fungerade. Totalt tog denna "helservice" (inklusive kortandet av kedjan och åtskruvandet av bakhjulet) 20 min. De påstod i och för sig att de oljat också men...
Jag skulle inte rekommendera denna butik till någon. Efter att jag fått tillbaka min cykel, som jag troligtvis (utifrån tidigare erfarenhet) kommer få vänta på ett par veckor eller snarare månader då det rör sig om reklamation som de inte kommer få ett öre från mig för, kan jag utveckla mig. Är det de själva som lagt in rekommendationen nedan? Riktiga skojare..
Cykelstaden i Stockholm tycker jag är helt enastående. De är verkligen kunniga när det gäller det mekaniska och de fixar även barnvagnar. Var förbi och lämnade in barnvagnen och såg deras breda sortiment av cyklar. Har nu förhandsbeställt en cykel inför sommaren. Är mycket nöjd med servicen. rekommenderas starkt, förstår inte förutvarande kommentarer från vissa negativa. Jag har bara gott att säga om dem.
Är den närmsta butiken för mig men undviker den bäst möjligt. Jag har gett butiken tre chanser med förhoppning att det ska vara enskilda "undantag" men nu ger jag mig. Den äldre mannen som jag tror är ägaren har varit lika otrevlig vid varje tillfälle, insisterat att jag behöver nya delar och service (som två andra butiker inte alls ansåg som nödvändigt). Det tar betalt för saker som inte är överenskommet och det känns som att de lurar en varje gång. Det ligger två butiker på Surbrunnsgatan som jag varmt rekommenderar er att gå till istället.
Hittar man en annan cykelverkstad så får man nog ett trevligare bemötande.
Jag köpte en cykel, och de verkade glada och så vidare. sedan när jag i somras ramla med min cykel i 30 km/h gick växelörat av. Min mamma fick komma och hämta mig och vi åkte direkt till Cykelstaden. De såg allvarligt på problemet och kundbemötandet var bra. Nu efter två månader så går jag in i butiken och frågar hur det ligger till med cykeln ligger den i ett hörn och skräpar som en pappersbit med hjulen nedmonterade från cykeln. de börjar ursäkta sig med att leverantören hade sommarstängt och de hade haft dåligt med reparatörer,...
Trevlig kille när jag köpte cykeln men när jag sen fick problem - USELT! Jag köpte en el-cykel på Cykelstaden i mitten av april - nu skulle jag äntligen kunna börja cykla till jobbet. De erbjöd sig att montera cykeln och jag beställde också en fast monterad cykelkorg fram. Efter en vecka fick jag hämta cykeln och glad i hågen började jag cykla. Efter sju cykelturer lossnade cykelkorgen från sitt fäste och ramlade olyckligt in i framhjulet. Cykeln tvärstannade, jag ramlade av, ett antal ekrar slogs sönder i framhjulet och...
Vad ni än gör undvik att laga och serva er cykel på detta skitställe. Min flickvän (som är lite blond) har en helt ny cykel som hon fick punktering på. Hon lämnade in cykeln för lagning av punkteringen och blev pålurad en så kallad vårservice för 499 kr (ny slang kostade 250kr). Detta på en helt ny cykel som köptes i November och har stått inne hela vintern. Säljaren av cykeln servade den i Nov dessutom. Har väl gått 5 km. Tjejen min bad mig hämta cykeln och när jag frågade vad de har gjort och varför de har servat cykeln...
Det finns en person i denna affär, jag tror det är ägaren, som jag ständigt stör mig på. Jag hade köpt däckavtagare av plast som naturligtvis gick sönder. Jag gick till Cykelstaden och frågade om de hade av metall. Näe, bara av plast, sa snubben. Men de går bara av, sa jag. Men då använder du dem fel, sa snubben surt. Hur kan man använda däckavtagare fel?! In under däcket, böj, fäst i ekern och in med nästa avtagare under däcket. På vilket sätt kan man göra "fel" här? Det är uppenbart att avtagare av plast går sönder...
Köpte igår med hjälp av personal i butiken en framstänka till min mtb. Berättade för personalen att det var en cykel med framdämpning och den informationen räckte för de. Stänkskärmen passade inte visade det sig när jag kom hem. Återförslöt förpackningen och begav mig tillbaks till butiken. De erbjöd halva summan tillbaks - inget mer - trots att jag på deras rekommendation köpt just denna produkt. Till historien hör att jag har den framdämpare som är marknadsledande och ingen udda lösning som de föreslog att det rörde sig...
Tar väldigt bra betalt för reservdelarna, som gärna ska bli några fler än de du först tänkt dig. Kör inte top-class direkt i sitt sortiment, men har man inte koll på vad grejerna kostar så får man pröjsa det dubbla mot vad märkesdelar kostar. Att i efterhand påpeka att du tyckte det blev dyrt har du inget för. Svaret lär bli att "du accepterade ju priset vi gav".
Tar ordentligt betalt och gör en del överraskande åtgärder. Arbetena är hyggligt utförda men inte mer. Absolut inte prisvärt.
Min fru skulle lämna in en Kronan dam cykel för byte av ett däck. Enl. ök skulle detta kosta 160 kr och vid detta tillfälle tyckte cyklelmekanikern även att kedjan borde spännas vilket skulle kosta 100 kr. Totalt skulle alltså kalaset gå på 260 kr vilket min fru tyckte lät helt ok. När hon sedan skulle hämta cykeln hade en avgift på 249 kr tillkommit som enl. mannen i butiken skulle vara för slang samt arbetskostnader. Detta resulterade i att hon nu skulle betala 559 (jag vet 260 + 249 = 509 men på summeringen hade...
En bra cykelaffär mitt i city. Ett trevligt bemötande och kunnande är något som krävs i cykelbranschen som förstår och lyssnar på sina kunder. Det hjälpte oss att hitta rätt cyklar till våra två barn 3 och 5 - år. Rekomenderar varmt Cykelstaden. Värt ett besök. Har även hittat deras hemsida som inte finns med här? Hemsida: www.cykelstaden.se