Efter 30 år som kund trodde jag fortfrande att de var ett bra. Men nej. Då jag band mitt avtal till fast 21 fick jag lögner om pris. Det kunde inte öka mer än 1-2 öre. När elen började rusa, skulle det inte påverka mitt fastapris. Det gjorde det. Avgiften ökade till väldigt väldigt många ören per kwt. Mitt fasta 39 öre blev en bit över 1 kr om man slog ut den kostnaden per kwt. Mina bundna 39 öre runt blev ca.1, 20 kr. Denna avgift tog de ut då och då även då elpriserna lugnade sig. Kändes som rent avtalsbrott!! Jag...
Dalakraft
Om företaget
Dalakraft är ditt lokala energibolag med utmärkt service, generösa öppettider och hållbara produkter och tjänster. Vi säljer el, solpaneler, laddlösningar för elbil och bredband till privatpersoner och företag i Dalarna och hela Sverige. Vår filosofi är att finnas nära våra kunder och för oss är närhet mer än fysiska avstånd....
5350 omdömen om Dalakraft
Sedan starten hos Reco 2013
Hej Eva, Vi beklagar att du känner så. Vi anser att din beskrivning innehåller flera faktafel och inte speglar hur vi arbetar. Vi har alltid strävat efter att ge tydlig information och bra service. Vi önskar dig allt gott hos din nya elleverantör! Vänliga hälsningar, Dalakraft Kundservice
Har tidigare bett om att Ni anger värdet på elmätaren på varje faktura och inte bara hur många KWh som har förbrukats under månaden. Svaret har blivit att vi arbete på att lösa problemet. Kan inte se att detta är ett problem, men det tycks inte ha blivit löst på ca 4 månader. Förstår heller inte varför Ni måste sända ut 2 sidor gällande för varje månad. I övrigt helt POK
Hej Åke, Tack för ditt meddelande. Detta är något vi tar vidare som ett önskemål. Önskar dig en bra dag! Hälsningar Anders
Elavtal och upplever kundtjänst som mycket hjälpsamma.
Jag har övertagit min bortgångne makes räkningar så jag har inte så mycket att komma med. Men det fungerar bra tycker jag. Men jag blev mottagen väldigt väl.
Min erfarenhet av Dalakraft är bara positiv. Nu har vi ju iärlighetens namn inte haft så mycket med varandra att göra. Endast när maken dog och fakturan skulle göras om till mig. Så jag är så nöjd så.
Varje gång jag talat med någon på Dalakraft har jag blivit trevligt bemött och fått den hjälp jag behövt.
Lättfattligt räkningar och enkelt att betala med swish
Bra och jag använder dalakraft för jag är lokalpatriot
Hörde att man kunde få rabatt som medlem i Leksands IF men ingen info från Dalakraft om detta. Även heller ingen info som ny kund om hur och var jag kan vända mig i olika frågor.
Trevligt bemötande av hjälpsam personal i kundservice. Hade förväntningar om ett bra elavtal vilket jag fick.
Jag tycker att det är Väldigt väldigt dyrt!!!!
De få gånger jag haft kontakt så har det inte varit några som helst problem!
Helt OK bemötande, vi har Dalakraft som elleverantör både i våran villa samt i våran lägenhet i Leksand. Hoppas på OK elpriser i vinter...
Hade höga förväntningar och det infriades
Bra bemötande. vi har haft Dalakraft länge- Min man i sin firma o även här hemma. Nu när jag efter min mans bortgågång har jag tagit över abbonemanget o hoppas på fortsatt bra samarbete. mvh Eva Berglund
Alltid gott & trevligt bemötande!
Bra bemötande proffsig personal levererar de som utlovas
Verkar lokalt och levererar enligt avtal. OK leverantörspriser
Positivt bemötande. Bra information och vägledning.
Jag fick hjälp ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Har blivit kund för att jag håller på att fixa el till stugan. Har dock inte kommit längre än att få anläggningen på plats och ett skåp på ytterväggen ännu. Alltså jag använder ingen el alls än men skulle tydligen ha en leverantör på plats. Alltså noll nyttjande men betalar 40 kr per månad för "elhandel" i alla fall. Lite obegripligt för mig men jag är ju inte kunnig i branschen. Så jag kan inte säga så mycket om Dalakraft än. Mitt betyg är därför helt neutralt.
Hej, det funkar bra med Dalakraft. Däremot tycker jag fakturan är rörig.
Har alltid haft Dala-Kraft och är nöjd med det.
Har haft avtal några få månader men positivt hitintills.
Trevligt bemötande vid telefonsamtal. Men absolut inga svar vid mail.dåligt
Dala Elfond är extremt dyrt. Det drar upp räkningarna enormt mycket.
Bara bra bemötande. Jag kan inte hitta på något att klaga på .
Bra Dom har inte levt upp till mina förväntningar. Allt blev betydligt dyrare, än mitt förra abonnemang elöverföring , Dala elfond, kilowatt- priset.
"Upplevelsen" är OK. Jag betalar elräkningen, inte konstigare än så. Har inte haft eller behövt mer kontakt.
Trevligt bemötande Mitt ärende löstes på ett bra sätt
Bra hoppas dom håller måttet så blir det nog bra
Fint och proffsigt bemötande . Kunde svara på alla mina frågor och förklarade på ett bra sätt. 👌
Aldrig haft problem med er och tycker priserna är bra
Är ny kund hos Dala Kraft efter min man avled i april. Fick hjälp av mina barn att bli kund hos Dala Kraft.
Lugnt och sakligt bemötande, när jag övertog lagfarten efter min avlidne make.
Enkel och snabb kundtjänst. Dyr nätavgift men okej elpris. Stabilt företag utan större driftstörningar.
jag har blivit bemött bra jag tar el från er
Trevligt personal .100 procent arbete utfört
Bra bemötande från personalen. Informationen till kunder är bristfällig. Nya effektavgifterna missgynnar mig som elbilsägare utan att få denna information. Jag har solceller och vindkraftsandelar, dvs något som gynnar Dalakraft, men utbudet av tjänster i detta sammanhang tryter. Varför får jag inte hjälp med styrsystem?
Hej Åke och tack för din frågor. När det gäller effektavgiften är det ditt nätbolag som ansvarar för information samt införande, vänligen kontakta dem för att få svar på frågorna. Gällande styrsystem är jag inte med på vad du menar. Ring eller mejla gärna din fråga till oss så ska vi se om vi kan hjälpa dig vidare. Du når oss på 0771-48 80 00 eller info@dalakraft.se. Vänliga hälsningar Anders
Jag kommer att ha dalakraft så länge vi har hand om elnätet.
Mycket bra bemötande när jag kontaktade dala kraft
Trevligt bemötande när man kundtjänst. Det hade blivit högre betyg om elpriser vore lägre. I stället för spendera pengar på Leksands IF och diverse ”erbjudanden” till kunder - sänk elpriset. Bra klimattänk.
Jag förstår inte vilket tillfälle ni menar? Ställ mer preciserade frågor nästa gång.
Kanon bra väl bemötande de är suveränt bolag
Lite lägre priser skulle vara bra. Annars är det bara.
Är sommarboende och inte haft några problem så allt har fungerat bra. Jag tycker att Dalakraft har en hög fast kostnad mot den jag har hos Mälarenergi i Västerås.
Bra kontakter vid frågor. Ibland dålig upplysning. Aasaaaaaaaaaaaaa
Bra och trevligt bemötande kunnig personal
Helt ok, har inte haft så mycket kontakt.
Ojämnt. Ibland toppenbra, nu under sommaren sådär. Ofta får man bara svar på det man frågar, utan utveckling. Det leder till missförstånd och behov av att ta kontakt igen. El- och bredbandsavtal.