Beställde vara och fick ingen leverans information, paketet kom aldrig fram, pengarna dragna, verkar vara bluff
Dealproffsen AB
31 omdömen om Dealproffsen AB
Jag beställde ett skåp och fick ingen leveransbekräftelse utan bara skulden på klarna och funderade vart paketet tagit vägen. Dealproffsen sa att paketet först var skickat med instabox vilket vore helt omöjligt att få in ett stort skåp i deras små boxar, sedan sa man att posten slarvat bort skåpet, borde också vara helt omöjlig att slarva bort ett stort skåp. Sedan skulle jag betala via klarna fast jag inte fått någon vara och sedan skulle dom betala till mig också konstig hantering av ett ärende.
VARNING! Lurar systematiskt sina kunder, skyller felaktig vara på kund Kräver kostnad returfrakt & över 60% avdrag på så felaktig vara som inte går att använda. Mängder med anmälningar till konsumentverket, handläggare sa det var ett av de värsta företagen, över 70 anmälningar (hur många är då tysta & orkar inte strida efter företagets systematiska; svara sent, dra på svar, skylla fel på kund..). Standardsvar att de bryr sig, men det är lurendrejeri på hög nivå. Dessa tjänar pengar genom bedrägeri. VARNING HANDLA EJ AV DESSA!
Riktigt dåligt företag, bara skojeri med undermånliga produkter som dom vägrar byta ut när det är fel på dom
Jag beställde en fotölj men ångrade köpet dagen efter samt mejlade till support och kundservice att jag har ångrat mig,men får inget svar? Provat och ringa fler gånger men får inget svar, till slut kontaktade jag klarna som beställningen gick igenom och dom har gjort ett ärende. Tycker det är tråkigt att man inte får återkoppling. Sen skulle jag få ett mail när dom skulle skicka varan men det har jag inte fått. Och det är visserligen bra för jag har ju ångrat mig, skulle dom skicka varan ändå så blir det vändande post och...
Bedrageri .Det här företaget är bara en bluff
Beställde en vara och betalade även för varan (mitt dumma nöt). Har efterfrågat varan många mail och fått besked om att min order försvunnit och att de ska söka vidare. Inget. Absolut inget svar alls. Där rök 878:-. Vad gör man?
Beställde en produkt den 6/2 och fick varken orderbekräftelse eller leveransavisering. Efter upprepade förfrågningar fick jag till slut veta att paketet "försvunnit i postens hantering", vilket låter märkligt eftersom jag aldrig ens fick besked om att det skickats. Företaget lovade att skicka om varan men har fortfarande inte gett någon bekräftelse eller återkoppling. Leveranstiden anges som 1–3 dagar, men det stämmer uppenbarligen inte. Ingen kompensation har heller erbjudits trots det uppenbara strulet. Jag kommer annullera mitt köp och bestrida detta till sin helhet. Bluff
Katastrof företag. Jag annulerade en order omedelbart och jagar.fortfarande mina pengar .Dessa människor svarar aldrig det känns.att de har tagit pengarna och stuckit. Köp inte varning..om jag kunde ge mindre en en etta hade gjort det ..Detta är blufföretag !!! Och ingen seriös näthandlare Skäms!!!
Var börjar man när det är så uselt? Jag gjorde en order 6/2 2025. Leveranstid - 3 till 6 arbetsdagar. Jag svischade min betalning. Jag valde snabb leverens och företag inom Sverige p g a att min vara var/är mycket brådskande. I skrivande stund är det den 14/2. Status är - order. Den är alltså inte ens skickad. Det är omöjligt att få hjälp via någon support, kundtjänst etc. Har varit med om en extremt sen leverans långt innan. Glömde hur det var då och situationen vid ordern extremt pressad. Man tror också att förra gången...
Dealproffsen är skitföretag. Svarar inte på mail. Följer inte konsumentköplagen. Har 70 anmälningar på sig hos Konsumentverket. Önskade att jag hade varit mer undersökande innan jag handlade. Så akta Er köp någon annanstans.
VARNING, VÄGRAR RETUR PÅ TRASIG VARA. DE FÖLJER EJ KONSUMENTKÖPLAGEN OCH VÄGRAR DÄRMED SVENSK LAG GÄLLANDE RETURER OCH REKLAMATION. Jag meddelar samma dag som varan levererades att en av produkterna var trasig och saknade delar. De svarade inte så 9 dar senare meddelar jag klarna. De hör inte av sig så trots lång väntan så jag mailar dom igen. Nu svarar de och påstår att jag inte har hört av mig inom 7 dagar vilket är ett krav för retur. Vilket först och främst är en lögn. Och sedan går det emot konsumentköplagen. På...
Jag köpte en Yoghurtmaskin med 7 Glas, Temperatur- och tidskontroll - produktkod: 800-177V90WT till ett samlat pris på 418,00 SEK inklusiva frakt. Jag betalade och beställde den 28. december 2024. Dom lovade 1-3 dagars leveranstid. Idag har vi 14. januari 2025 - och jag har aldrig haft kontakt med nån där - varan har aldrig kommit - Dealproffsen har tagit pengarna från banken 2 dagar efter att jag beställde. Dom svarar inte på internt meddelande, dom svarar inte på email och dom svarar inte på telefonen. Varan står nu på...
Beställde en stege kostade 599kr +79kr frakt fick den helt ok.Jag öppnade försiktigt plasten lyfte upp den ställde den på golvet bara men ångrade att jag köpte den pengarna skulle sedan betalas via klarna 28/11 2024 skickade jag iväg den via posten.Nu idag fick jag besked via klarna att dom skrivet av med 279får betala 320 den var ju helt felfri hur kan dom göra så ingen förklaring har ja fått.Hoppas företaget går i konkurs lurar kunder så
Känner igen historien från andra omdömen nedan. Vara som varit i lager men efter fakturering via klarna hade posten på något sätt orsakat problem för företaget. Jag bad Klarna pausa fakturan. Företaget återkom en gång efter mail från mig samt ännu en gång spontant och bad mig vänta på ordern samt erbjöd en liten rabatt om jag ville vänta. Plötsligt var ordern struken. Vågar inte beställa härifrån någon mer gång.
Snabb leverans. Nöjd med köpet,
Samma klagomål som alla andra. Inget levererat, ingen respons från support. REN BLUFF!!!!!!
Hej. Varning för bluff företag! Köpte en stol frän Dealproffsen med faktureringen via Klarna. Ångrade köpet, kontaktade postnord som returnerade vara den 3 december, och fram tills idag 3 veckor senaste varken Dealproffsen eller Klarna vill lösa returen, både företag använder AI i mejl konversation utan någon lösning!!! Akta er för detta företag!!!
Väldigt dåligt kundservice! Jag beställde en vara för 40 dagar sedan men har fortfarande inte fått den. Företaget har redan tagit betalt för varan, men vägrar att skicka den om jag inte betalar extra för leveransen. Jag har heller inte möjlighet att få tillbaka mina pengar. Det är tydligt att de inte bryr sig om sina kunder. Dem tar ingen ansvar.
Ser ni många positiva omdömen på trustpilot? Då är det för att de är genererade av AI och företagsledaren. De tar betalt för varor men sedan skickas det aldrig och ej svarar via e-post eller telefon. Tror ni inte? Testa bara ringa deras kundservice där du kommer mötas av autosvar oavsett dag eller tid. Eller kolla antal anmälningar hos konsumentverket.
Precis som många andra.. Varan är betald, men dyker inte upp. Under de första tre veckorna svarade de sporadiskt på mail. varan var på väg.. Posten slarvade bort. Sen var bara på väg. Inget sändningsnummer fanns.. När det efter 3 veckor inte kommit något bad jag dem annulerar min order och återbetala. Då slutade dom svara. Klarna håller på att utreda ärendet då jag betalade via dem, men företaget svarar inte dem heller.
De håller inte vad de lovar. Tar betalt från kreditkort men levererar inte. Bedrägligt beteende. Kommer att se till att pengarna återbetalas. They don't keep what they promise. Charged the credit card but doesn't deliver. Deceptive behavior. Will make sure the money is refunded.
Jag gjorde en retur och fick 179 sek mindre pengar tillbaka trots att jag täckte fraktkostnaderna. Jag försökte förklara saken via telefon och e-post. Så fort jag presenterade situationen upphörde samtalet.
Bedrägligt företag. Tar betalt via Klarna men levererar inte varorna trots att det står på hemsidan att de finns på lager för omgående leverans.
Ingen kontakt till supporten, varan levereras inte. Bedrägeri helt enkelt
Sämsta stället. Tog flera veckor innan jag fick svar från supporten. Inte fått leverans av vara. Får till svar paketet kommit bort! Skickar flera mejl. Svårt få tydliga svar. Efter flera veckor har jag ledsnat. De erbjuder efter mina irriterade kommentarer 5% avdrag på priset. Väntar vidare. Nu frågar de om jag vill fortsätta vänta eller avsluta köpet. Säger jag vill avsluta. Det går några dagar. Då dyker paketet upp! Och det går inte att avsluta... Vill returnera naturligtvis. Väntar på svar flera dagar. Returen får jag...
Som jag skrivit om tidigare saknades en viktig del till mitt parasoll vilket jag reklamerade i slutet på maj. Nu har det snart gått en månad och jag har skickat åtskilliga Mail men bara fått svar från deras support att dom ska höra av sig inom 1-3 dagar vilket inte skett. Jag känner mig lurad och står med ett oanvändbart parasoll. Finns ingenstans att ringa heller så nästa steg får väl bli ARN och en polisanmälan för detta är lurendrejeri. Stor VARNING för detta bolag.
Har precis samma upplevelse - de drog pengarna för min beställning och fick bekräftelse och att transportfirman skulle leverera. Flera veckor senare så har inget levererats och företaget vägrar svara på mail & meddelanden på Facebook. Knappast någon slump att de valt att inte ha något telefonnummer. De har m.a.o. satt detta i system. Stor varning för detta minst sagt oseriösa företag.
Beställde ett partytält 1 månad innan festen. Fick bekräftelse och att Bring skulle leverera. När tältet inte kom sökte jag någon att tala med på Dealproffsen, men de hade då bara kundtjänst via mail!? När det närmade sig festen och inget tält kom, sökte jag via bolagsfakta och fick ett tel.nr till vd. Hon lät förvånad men sa att hon skulle kontakta Bring. Jag blev tvungen att i sista minuten hyra ett tält för 3 x så mycket pengar!! Och nu får jag krav från Klarna för ett tält som aldrig kom! Det värsta är att man inte kan...
Beställde en liten hörnhylla som jag inte kunde hämta ut pga sjukdom. Gick inte att pausa utan gick i retur och sedan kunde jag beställa om den men fick betala extra frakt på 75 kr vilket jag gjorde, fick hyllan och betalade fakturan + de 75 kr. Efter det har Dealproffsen fakturerat mig via Klarna för hyllan igen. Det har inte fungerat att kommunicera och nu när de äntligen makulerat den gamla fakturan kräver de mig på 128 kr i någon slags admin-avgift. Det har inte gått att kommunicera om detta och jag har nu betalat för...
Vägrar acceptera en retur från mig.Skickat tillbaka med deras eget adresskort men inte ett ljud på tre veckor,Odugligt.