Företaget jag jobbar för har bytt från Euro Accident till DSS Hälsa. Där Euro Accident fungerade problemfritt så var min upplevelse av DSS Hälsa mindre god.
Efter att ha haft problem med min fot hela helgen, så kontaktade jag DSS Hälsas "health team" på 08-400 061 21. Där möttes jag av en inspelad röst som, på väldigt kraftig dialekt, bad mig göra mina val.
Efter att ha navigerat ett labyrint-liknande telefonträd hamnade jag hos en sjuksköterska hos MedHelp (som tydligen DSS Hälsa kontrakterat). Där blev jag meddelad... (på ett uppenbart oengagerad sätt) att DSS Hälsa absolut inte kunde göra något för mig, utan att jag ska besöka närakuten.
Grymt besviken av att DSS Hälsa inte kunde hjälpa mig på något sätt, så åkte jag mycket riktigt till närakuten. Där jag fick vänta 6h för att få lite penicillin utskrivet. Strålande!
Jag testade för övrigt att ringa sjukvårdsupplysningen på 1177, och gissa vilka jag nådde? Jo, MedHelp såklart! Slutsatsen är att DSS Hälsa inte erbjuder något alls utöver den offentliga vården, och hela grejen liknar mest en bluff.
A complete dysfunctional company. Log on hasn’t worked for 2 months. Never answer the telephone either. Company has tricked so many companies in Sweden that they know insurance. Fiasco!