Ett icke seriöst företag. Två leveranser inom en vecka har inte kommit fram. Bör ratas av alla som ska leverera varor. Lars
Early Bird AB
67 omdömen om Early Bird AB
Samarbetar med kinesiska scam-bolag.
Paketet angavs levererat av Early Bird men fanns ej i brevlådan direkt efter avisering. Tidningen fanns i brevlådan. Har vi mejl försökt få klarhet i var paketet finns men de hänvisar till företaget som levererat varan. Misstänker att Early Bird är ett oseriöst företag som inte tar sitt ansvar.
Efter en snabb telefonkontakt och förklaring om fördröjning i early birds bokninings system är jag mycket nöjd idag. Varorna kom fram till dörren som utlovats dock med en dags försening. Men har fått en bra förklaring och ursäkt av företaget till det som hänt och att förbättringar i systemet är under utredning. Jag är nöjd idag. Tidigare har leveranserna alltid kommit fram. Jag rekomenderar företaget med den tidiga fågelnbsom tagit sitt ansvar på bästa sätt. Bra jobbat! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Mer än en gång skickar de ett meddelande om att paketet lämnats vid min lägenhetsdörr och jag hittar ingenting.
Budet kommer aldrig fram. Skärp er!!
⭐ 1/5 – Paket markerat som levererat men aldrig mottaget Jag hade en fruktansvärd upplevelse med Early Bird och deras kundservice. Jag beställde ett paket från Vograce, och enligt Early Bird skulle det ha levererats 7 mars klockan 04:18. När jag kollade min postlåda och ytterdörr klockan 10:00 samma dag, fanns inget paket där. 📌 Mina största problem: De har inga bevis på att paketet levererades (ingen bild, ingen underskrift, ingen angivelse av var det lämnades). Jag bor i ett lägenhetshus med portkod, så paketet kan...
Får bara sms om att paketet är försenat. Finns ju ingen att kontakta aldrig mer early bird. Värdelöst.
Helt värdelöst sorterar fel och tar ca en vecka med dom som leverantör när typ posten DHL, Schenker levererar på 2 dagar från samma ställe. Nej sldtrig mera Early Bird🤮
De skickar sms om att de levererat me inget paket.
Bluff företag!! 3 gånger har de misslyckats och jag har aldrig fått mina paket! Hur kan de få fortsätta sin verksamhet?? Deras kundservice är ur usel och vägrar ersätta varor de inte levererat.
Förmodligen det sämsta skit som finns. Tror till och med att miljöpartiet skulle göra ett bättre jobb
Skit!! säger att namn inte finns på dörren, så gick ej att leverera! Står namn i trapphusets entré samt på lägenhetsdörren. så oseriösa!! inte fått det jag väntade!!! Förbannad!!!
2 ggr har paket inte kommit och det gick bara nå early bird via mail.
Skit bolag , de skickar en avisering om att de har lämnat paketet, men de har aldrig varit här . Fattar inte varför man använder detta bolag som leverantör. I dag igen , en avisering att har lämnat paketet. Men finns inte ett enda däck spår i snön. Så antingen har de flugit hit eller så va de aldrig hör och stal paketet.
Sällar mig till skaran av besvikna och instämmer i upplevelsen. Bara saken att inte nå fram till kundtjänsten på deras avstängda telefon. På mail endast en bekräftelse att mailet är mottaget.
Samma erfarenhet som många andra - funkade bra tidigare men numera säger dom att mitt namn inte finns i min fastighet. Trots att det står både nere i porten och på vår lägenhetsdörr (och vi bara är 6 lägenheter i huset). Paketet omdirigeras sen till Bring som mer än en vecka senare lämnar det till ombud. Detta var en beställning från Meds som jag behövde snabbt eftersom jag låg sjuk i influensa med 39 graders feber, och Early Bird var de som erbjöd snabbast leverans. Nu är även dom på min shit-list (tillsammans med...
Paket blev levererat på fel adress och early bird hade skrivit ut fel etikett så paket kom bort. Är oseriöst och bluff företag, Undvik!
De levererar aldrig på utsatt tid om de ens levererar. Plötsligt hittar de inte mig på min adress sedan 16år, och kan inte leverera alls. Tror de tagit sig vatten över huvudet när de står som första leveransalternativ överallt eller något. Försöker alltid undvika dom. Men ibland är de det enda alternativet.
Har tidigare fungerat jättebra men de två senaste paketen vet jag inte vart de levererat för det är inte hos mig i alla fall. Bolaget jag beställde via ersätter inte pga early bird säger att de levererat. Får inte svar av early bird heller. Jag är vaken runt den tid de brukar leverera eller i alla fall kort därefter. Inget paket. Även kollat hos grannar och inget där heller. Så besviken och orolig över andra paket jag väntar på.
Sämsta skiten jag varit med om
Kan vi bannlysa detta företag?
Har tidigare god erfarenhet av Early bird, men nu sjönk de rejält. De utlovar två leveransförsök, men gör bara ett och sen skickas paketet till ombud. Problemet vid leveransförsöker var ett tekniskt problem utom min kontroll och det åtgärdades så de kunde mycket väl gjort ett nytt försök. När jag frågar om eller när de verkligen gjorde ett försök till så svarar de bara med standardsvar. De vill inte erkänna att de inte gjort ett andra försök. Så dåligt.
Stod att dom inte kunde se mitt namn på adressen, fastän jag har en tydlig skylt. Efter kontakt via formulär så svarar dom att paketet är borta. Gissar på att deras egna anställda har fått sig ett paket då. Besrövligt
Skickade paket för 17 dagar sedan...har fortfarande inte kommit fram till adressaten.
Early Birds leveranser är smidiga när de fungerar, men alltför ofta fungerar det inte alls och då tar de inte ansvar över huvud taget. Jag har på drygt en vecka haft tre leveranser bokade med Early Bird. Två av dessa har inte levererats till mig trots att Early Bird bekräftar att de ska vara levererade. Kundtjänst skickar standardsvar och beklagar, håller fast vid att de levererat, samt hänvisar till avsändaren. Det ena paketet har jag nu en dryg vecka senare fått fatt på tack vare att den person vars brevlåda leveransen...
Bluff! Vad i h-e är det för skitföretag? Jag väntar på ett paket som skickades för en vecka sedan! Paketet hoppar runt i landet enligt spårningen och har nu inte rört sig alls på hela tre dagar, 23 mil från där jag bor. Sverige är inte så stort att det på något sätt ska ta över 7 dagar att leverera ett paket inom landet. Jag bokade även själv en leverans som skulle hämtas upp i natt. Det hämtades inte pga ”budet kunde inte läsa koden” som tydligt och stort står över hela paketet. Jag har följt instruktionerna till punkt...
Vilket blufföretag! Varför måste man ens sätta 1/5 Mail på eftermiddagen, paket i min brevlåda. Noop, inget paket där. Väntar lite och tittar igen. Ställer fråga via nda kontaktvägen, formuläret. Dagen efter kommer ett standardsvar - kontrollera än det en än det andra. Därefter helt tyst. Företaget vägrar svara på enda kontaktvägen. Enda registrerade telefonnumret är ett röstsvar att numret är avregistrerat och man ska vända sig till formuläret på hemsidan. Smart affärsidé, ta på sig rollen att leverera sändningar, kasta...
Tusen tack Early Bird för bra information inför leverans och budkillen ringde till och med på dörren och lämnade över paketet. Toppen! Mycket bra service! Bästa hälsningar från en nöjd kund i Karlskoga! Kerstin Mosserud
Mitt paket levererades stod det i ett sms. Glad sprang man ut till postlådan. Där fanns inget. Jag hör av mig till kundtjänst och de säger att paketet är levererat till den adress jag uppgett.. och vill att jag ska kolla så jag själv inte skrivit fel adress. Alt höra av mig till butiken jag handlat ifrån då det tydligen ska vara deras ansvar att grejorna kommer fram. Som tur var så kom en granne några dagar senare med mitt paket. Early turds hade lagt i fel postlåda. Använder aldrig mer detta blufföretag!
Jag o min fru beställde från Apotea, leverans skulle ske via Early Bird. Så blev det, men de brydde sig inte utan tryckte sönder plastlocket på sidan av postlådan där namnskylten sitter för att de inte orkade sätta galgen upptill som innan. Nu får vi våran post helt blöt varje dag då det regnar in. Jag har bildbevis på hur paketet och galgen satt. Varken Early Bird eller de som körde ut det fysiskt (tidn distributörerna) vill ta tag i det. Ingen svarar trots att jag är respektfull. Är det okey av ett sådant företag att...
Early Bird skulle leverera paketet den 20 dec-24 men kom inte in i trapphuset pga tidlås, kl 06:45. Tidlåset slås av 07:00. Man meddelade då att de skulle göra ett nytt försök. Så skedde inte! När jag efterlyser paketet får jag följande svar: "Enligt vår spårning har paketet senast scannats den 2024-12-20. Eftersom vi inte har fått någon ny scanning efter detta, betraktas paketet tyvärr som försvunnet. Vi beklagar verkligen att detta har inträffat." Sedan vältrar de över ansvaret på "butiken": "För att få vidare hjälp rekommenderar...
Vill egentligen ge minus i betyg för det här är det sämsta jag har varit med om. Mitt paket har försenats ca 5 gånger nu, kundtjänst får man inte tag på. En av förseningarna var för att BUDET INTE ENS HADE MED SIG PAKETET när det skulle levereras. Kommer aldrig använda early bird igen.
Vidrigt företag. Jag kommer aldrig att använda denna leverans igen. Jag rekommenderar det inte till någon.
Totalt odugliga! Försöker inte ens leverera i mitt område. Grannar har samma problem. Tycker att jag skall kontakta avsändaren, som om det är deras fel. Hur man blir bemött? De svarar inte ens.
Fruktansvärt dåligt! Under de senaste 2 veckorna har de slarvat bort 2 paket åt mig. Jag har blivit informerad om att 2 separata paket levererats men det är total lögn för jag har inte fått paketen. Absolut sämsta fraktbolaget jag varit med om. Jag har även fått ett paket levererat till dörren redan uppslitet och ett som slängts mitt i trappan i trappuppgången. Så otroligt dåligt! Och försöker man kontakta dem så refererar de bara till den dem jag beställt ifrån(och även de vägrar ta ansvar) . Men det är ju tusan Earlybird...
Levererade färska blommor från Euroflorist genom att lägga dem på marken vid postlåda långt från huset mitt i vintern. Blommarna dog såklart!
hur i h..... kommer man i kontakt med kundtjänst??? (om det finns någon)
skitföretag!!!!!!! mitt paket är försenat och de visar mig inte ens när det ska levereras. har ingen kundtjänst alls, inget telefonnummer bara ett jävla mejl som ingen svarar. Jag kommer aldrig att använda det här företaget igen. plus att leveransen var dyrare än postnord, STAY AWAY !!!!
De levererar ej paket till postbox, eller till den egna dörren. De satte av paketet innanför porten. I deras mail stod det att de levererat paketet till lägenhetsdörr eller postbox. Med andra ord är utdelaren otroligt lat som inte orkar gå uppför trapporna.
Bluff företag, anger att de ej kunnat leverera då adress varit blockerad vilket är ren skär lögn! Deras kundtjänst är omöjligt att nå, nr är ur bruk och efter 7 dygn inget svar från kundtjänsten via mail. Nä bojkotta och välj andra speditörer är mitt råd!
Levererade flera dygn för sent, utan annan kommunikation än att det är försenat. Inget om när de förväntades leverera. Kundtjänst svarar heller inte på mina frågor kring detta. Sämre än PostNord. Kommer aldrig använda igen.
Ansvarslös företaget!!!! Under 2 månadstid har 3gången min paketet delas till helt annat adressen. Kan ni inte läsa???Vi här i Skoloster får leta efter via Fb. Om nån har fått mitt paket eller kolla allas brevlådor, är det så ni vill det😡
Knackat dörr i halva grannskapet för att hitta mitt paket...Igen! Vet inte hur många gånger det har hänt
Ett fullkomligt värdelöst företag som verkar ha anställda som är analfabeter! Noll servicekänsla och bemötandet från ”kundtjänst” är under all kritik. Inget svar eller uteblivet svar. Utebliven leverans på läkemedel väntat 1 vecka. Rekommenderar andra att avstå denna ”leverantör”!
Sämsta företaget någonsin, 2 ggr har paketet levererats fel och inget ansvar togs och nu har dom skickat tillbaka mitt paket till Norsborg utan försök till leverans och skriver att paketet är försenat pga många paket som ska delas ut. Riktigt skämt företag! Omöjligt att få tag i deras kundtjänst och när man väl får kontakt med dom är dom inte behjälpliga ändå. Hade gett minus betyg men tyvärr är 1 det lägsta.
Blåsning på mina varor, inget ansvar, sämst kundtjänst. Stay away!!!
Skitföretag som blåser folk. Påstår sig ha levererat varor fast dom inte gjort det. Och inte har dom tagit foton vid leveransen för att bevisa att dom levererat. Akta er för detta företag, hämta hellre ut era försändelser hos något ombud.
Helt fantastiskt värdelösa. Uteblivna leveranser, felleveranser, inget svar från kundtjänst när man mailar. Jag kommer aldrig mer beställa något som levereras genom det här skitföretaget!
Två leveranser som varit ordentligt försenade typ två veckor och båda har dom lämnat över till PostNord för att dom påstår att dom inte kommit in på grund av portkod dom har fått. Fick hämta ut dom själv på utlämningsställe. Det sista paketet fick jag en leveransbekräftelse på men det hade inte kommit givetvis. Inget att hänga i granen..!!