Jag fick en klocka från Edwalls ur 2005. Jag har försäkrat den varje år. I augusti 2008 lämnade jag in den för att glaset spruckit. Tiden gick och de hörde inte av sig, när jag ringde efter en månad hade de inte fått glaset som de beställt. De beställde det igen, jag ringde igen. Det hade inte kommit och de skickade i väg klockan. 3 månader senare den 20 november får jag ett sms om att min klocka är klar. När jag ska hämta den ser jag direkt att det ramlat bort 4 stenar ur den. Jag påpekar detta och får vänta ytterligare... 2 dagar. När jag kommer in för att hämta den ska de ha 300 kr av mig! 200 kr i självrisk och 100 kr för att de byt ett batteri som jag inte bett om. Jag vägrade, men fick till slut betal för batteriet. När jag kommer hem ser jag att de fortfarande fattas två stenar! Dåligt! Jag kommer ALDIG mer handla eller lämna in min klocka hos ERWALLDS UR igen. Camilla
====
081128 Rättelse. Det stämmer INTE att jag har "haft sönder" glaset på klockan tidigare. Jag lämnade in den en gång i våras för att det trillat bort stenar från den, för det fick jag betala 50 kr i självrisk vilket var helt ok. De två personal som gick igenom min klocka borde uppsöka optiker då det helt synligt är två stenar som är borta på armbandet. Det är hål där stenarna satt och det inte smuts under stenarna som en dam i butiken upplyste mig om (varför inte ta bort smutset om man ser det?). Jag vill också tilläga att jag tappade klockan i handfatet så att glaset sprack, Edwallds ur får det att låta som om jag "haft sönder" den med flit.
Edwalls ur menar att de har gjort allt de har kunnat för mig? De har aldrig ringt mig och informerat om vad som händer med min klocka på 3 månaders tid! Jag själv har ringt dem 7 gånger och fått otydliga svar, de har inte gjort något för att kompensera mig. Personligen så tycker jag att jag skulle ha fått lagningen gratis. En muntlig ursäkt hade varit på sin plats när jag äntligen fick klockan efter 3 månaders tid.
Camilla