Elgiganten borde följa upp att kundens inlämnade varor för service återkommer inom rimlig tid. Man bör också informera om att leverans till och från verkstaden kan ta åtskilliga dagar!
Elgiganten AB - Täby
14 omdömen om Elgiganten AB - Täby
Saknar riktig kundtjänst. Bara automatiska svar. Tyvärr går det inte att komma i kontakt med Elgigantens kundtjänst. Ringer man deras kundtjänst leder alla val till ett automatiskt svar. Samtidigt uppmanar deras Chatbot att man ska ringa kundtjänst om man har problem med en order som inte går att lösa själv. Kommer aldrig att handa på Elgiganten igen. Det är värdelöst när man inte kan prata med någon om man har ett problem. Jag kollade särskilt öppettiderna och har ringt på förmiddagen och vid lunch.
Gick in på Elgiganten Täby av gammal vana för att inköpa två större tv-skärmar till mitt företag. Vid tv-kassan står två st Elgiganten-anställda och pratar med varandra. Jag ställer mig och väntar och får frågan om jag behöver hjälp. -Ja, svarar jag. -Du får vänta ett tag, får jag som svar och dom fortsätter att prata med varandra. Väntade i 5-10 minuter och lämnade sedan butiken. Bedrövlig personalutbildning…
Ljuger om leveranstider om och om igen. Tar gärna pengarna men inte så sugna på att leverera högtalaren jag beställt trots att den finns i en annan butik utan försöker istället få mig att byta till en sämre och dyrare högtalare.
Dotterns Ipads skärm frös till för att sedan bli svart. Gick inte att starta efter det. Åkte till Applebutiken som gick igenom plattan och ansåg att den var i mint condition alltså utmärkt skick. De såg inga problem med att göra en reklamation,. men hänvisade till Elgiganten då köpet var via dem. Sagt och gjort åkte till Arninge. Lämnade in Ipad och ett brev från Apple där de ansåg att det var en reklamation. En timme senare får jag sms att det var en tappskada och det ska kosta 3000SEK. Ringer deras kundtjänst och efter...
Precis som tidigare kunder har även jag haft problem med deras kundservice. Lämnade in en produkt för reparation under garantin. Deras serviceverkstad kunde inte hitta felet, trots att det är dokumenterat. Elgiganten i Täby hänvisar till sin underleverantör i Tyskland istället för att själva ta ansvar för produkten. Utöver att de inte lagat felet så har de även tagit 3 månader på sig för "arbetet" och kräver betalning trots att varan inte lagats. Undvik Elgiganten i Täby, troligen kommer de snart att lägga ned butiken ändå... Ärendet är anmält till ARN.
Den mest frustrerande upplevelsen jag någonsin haft med ett företag i mitt liv! Beställer en TV Samsung Q9FN som röstats fram som årets bästa tv 2018. Ringer kundtjänst för att få ett väggfäste rekommenderat som jag sedan lägger till i leveransen. Lägger på 5 års garantin för ett par tusen extra och hemleverans med installation såklart för ytterliggare dryga 2000:-. Ska det bli gjort ordentligt så låter man proffsen göra det. Sedan ringer "jag" kundtjänst för att fråga om hur de går tillväga med leveransen varpå jag...
Jätte dålig service, men får ofta stå och vänta länge med en nummerlapp i handen! I dag var jag där för att hämta saker som jag beställt collect stor men efter 30 min orka jag inte vänta längre "då hade dom betat av två nummer" så jag fick gå hem utan några varor!
Sämsta och mest felaktiga kundservicen jag varit med om. Fick problem med min tvättmaskin av märket Candy Hoover som jag köpt på Elgiganten, hörde av mig till dem och de hänvisar vidare till sina leverantörer utomlands. Mitt avtal är med Elgiganten, inte med deras leverantör. Pratade med Konsumentverket och såhär får man inte hantera sina kundavtal, de rekommenderade mig att anmäla Elgiganten direkt, (på Konsumentverkets hemsida) och såg fram emot att syna Elgiganten för sitt felaktiga och olagliga hanterande av reklamationer/kundmeddelanden....
Köpte nyligen en dator hor Elgiganten men det var problem med den men reklamationen gick väldigt enkel och vi fick dessutom en ekonomisk kompensation.
Beställde tvättmaskin till kampanjpris. Vår gamla var sönder och jag hängde därför på låset och var först i affären att beställa. Det fanns fem st i affärens lager, tror jag. Bokade hemkörning första möjliga tid vilket var tre dagar senare och betalade för allt. En dag före leverans flyttade jag om tunga möbler för att göra plats för införsel av maskinen till tvättstugan. Sedan kommer ett SMS från Elgiganten som beklagar att tvättmaskinen tyvärr är försenad till butik (!) och att företaget återkommer om ny tid. Jag väntar...
Vi har i många år haft Elgiganten som favoritbutik men har erfarenhet av butiken i Arninge sedan 1,5 år. Väl i butiken kan man tyvärr behöva vänta länge på att få hjälp. Tyvärr är inte personalen så kunniga som man kunnat önska sig. Vi ett tillfälle var vi dock djupt imponerade över en kvinnlig personal som kunde nästan allt om tvättmaskinerna, vilket gjorde att vi till slut beställde en från just Elgiganten. Vi har en känsla av att de ska ha lite bättre service i butiken om de ska kunna locka kunder till fysisk butik....
Ständigt kass service. Man väntar i evighet i kö vid en av "säljardiskarna", vid betjäning av kunden längst fram i kön försvinner säljaren iväg för att rekommendera denne kund någon vara, men återvänder han sen till sin disk/kö? Nej, han betjänar nån ny kund som han hittat på den plats han försvann till. Noll fokus, noll känsla för golvet/kunderna
elgigenten har ingen känsla för service. har många gånger stått i 10 minuter för att få hjälp och ändå inga folk i butiken. måste verkligen bli bättre och visa lite service känsla. detta gäller flera utav butikerna och har lärt mig att alldrig handla hos er någonsin mer!