BOJKOTTA ELGIGANTEN
Vi köpte en Samsung Smart Monitor M5 32" bildskärm (vit) dataskärm från Elgiganten Värmdö. Till en början fick vi fel modell av skärmen, vilket vi upptäckte efter att ha använt den ett tag. Vi bytte till den modell vi ursprungligen köpt i butiken, men det visade sig att även denna skärm var felaktig där halva bilden var ett grått fält.
Vi lämnade in skärmen på service via Elgiganten, väntade i ungefär en månad och hämtade den efter reparation. Men skärmen var fortfarande felaktig med ett ljusare halvmåneformat... fält i nederkant.
Vi kontaktade Samsungs service direkt och skickade bilder, och de bekräftade att skärmen var trasig. Vi fick två alternativ: att packa skärmen och skicka den på service eller att lämna in den hos Elgiganten. Vi valde det senare alternativet.
Elgiganten skickade skärmen på service, men inte till Samsung som redan hade ett öppet ärende och hade konstaterat felet, utan till en annan verkstad vilket de inte upplyste oss om. Denna verkstad fann inte något fel och skickade tillbaka skärmen till Elgiganten, som nu krävt oss på 750 kr för undersökning och frakt.
Nu måste vi själva skicka skärmen till Samsungs service. Vi kommer att anmäla Elgiganten till Konsumentverket. Detta har inneburit mer än sex månaders strul, förutom kostnaden.
Onskar att publicera detta inlägg under recessioner om produkten på Elgigantens hemsida och givetvis på alla andra review sidor jag kan hitta.
Mvh,
Robert Åkerblom