Jättedåligt föratag och dåligt service!
EON Försäljning Sverige AB
12 omdömen om EON Försäljning Sverige AB
Ett fruktansvärt bolag jag hoppas jag aldrig kommer ha att göra med igen.
Blev lurad av Eons kundtjänst att byta till dem. De sa att de var anslutna till Checkwatt. När jag väl skulle ansluta visade det sig vara fel och förlorade tusenlappar i väntan på att ta mig ur kontraket. E.on var ovilliga att ersätta mig som kund för utebliven ersättning trots att de erkände sitt misstag. Kommer aldrig bli kund hos E.On igen.
Vissa hos EON har tydligen problem med sin hörsel. Det finns jättebra hjälpmedel nu för tiden. Se till att skaffa detta, så kanske ni lättare hör när den ni ringer till säger att hen inte är intresserad av era erbjudanden.
VARNING!!!! Lita aldrig på Eon största bluffarna som finns. Ni måste sluta leta på samhället absoluta bottenskikt när ni anställer personal till er så kallade "kundtjänsten"
Otroligt uselt bemötande och bedrägligt agerande och när dom sagt upp mitt rörliga avtal, vilket borde varit omöjligt och debiterat 3 gånger den rörliga kostnaden och vägrar göra något åt det. Den första tomten på kundtjänst bröt samtalet och den andra vägrade att rätta till felet. Undvik Eon till varje pris!
Girigt företag med ockerpriser och usel kundservice. Kan göra som de vill eftersom kunderna inte har några alternativ. Hade jag kunna byta hade jag gjort det omgående.
Eon ringde upp mig och ville få mig som kund i 11 Juli. Jag gick med på bytet eftersom de också är min nätleverantör. De skulle ta han om hela bytet, det enda jag behövde göra var att bekräfta med Bank ID. Den 11 december 2022 gick bytet igenom. Eon har då 5 månader senare efter samtalet valt att avsluta mitt nuvarande avtal som jag tydligen hade låst till Maj 2023, vilket resulterade i en straffavgift från mitt dåvarande elnätsbolag. Efter kontakt med Eon fick jag veta att det var mitt ansvar och mitt eget fel, vilket...
Ockerpriser som dessutom ständigt höjs, dålig service usla relationer till sina kunder. Energimarknadsmyndigheten har slagit fast att deras prissättning är orimlig, men EON fortsätter överklaga för att kunna höja ännu mera. Oseriöst och urdålig företag, dåligt omdömen i alla ratings men klarar sig genom att man inte kan säga upp avtalen.
Hemsidans uppbyggnad är mycket dålig om man vill säga upp sitt elavtal. Skriver man "säga upp elavtal" i sökrutan får man träffen "förnya elavtal"....... inte alls det jag vill göra. Känns läskigt att de gömmer undan information och telefonnummer i sin hemsidestruktur. Mycket dåligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Akta er för EON säger jag bara. Jag ringde till EON för att teckna ett rörligt avtal med bindningstid. Säljaren nämnde bara kilowattimpriset och inte årsavgiften på 336kr/år. Dum som jag är så kontrollerade jag inte bekräftelsen utan litade helt blint på EONs hederslösa säljare. Kundtjänsten beklagade men kan ej göra något utan hänvisade mig till deras ombudsmännen som aldrig svarar på telefon! EON är ett skämt!!
Ja, vad skall man säga. Negativ avtalsbindning, krångliga avtal, dryg kundservice och överpriser. EON måste vara marknadens mest inkompetenta elleverantör som är dyrast. Kör säkert all sin elproduktion på tysk kolkraft för att jävlas med den lilla människan med kortsiktiga vinster i tankarna.