Skulle få återbetalning för fyra månader men tills idag har jag inte fått några pengar, har kontaktat fora 1-2 ggr vartannat vecka men inget som händer. se upp för dessa bedragare.
Fora AB
7 omdömen om Fora AB
Hej! Det låter som någonting inte stämmer med det du hänvisar till. Bäst är att kontakta kundservice och försöka förstå vad som i så fall dröjer eller om det är någonting som du behöver göra för att aktivera en eventuell kreditering. Vänligen, Anna
Jag har en enskild firma. Anställde en man som INTE jobbade en dag för mig. Har inte betalat verken lön eller arbetsgivare avgifter. Har avregistrerad mig som arbetsgivare från dag ett hos Skatteverkets och Verksamt.se från dag ett. Har varit minst fyra gånger i telefonkontakt med Fora och förklarad allt. Ändå kommer ena betalningsfaktura efter den andra. Fora verkar överleva genom att hota arbetsgivarna och dra in pengar. Ett förbannad företagsfientlig organisation med maffia fasoner.
Hej, Om ni fortsätter att få fakturor från Fora indikerar det på att ert försäkringsavtal är fortsatt gällande och har inte tidigare sagts upp av er. Fakturorna baseras på preliminära löneuppgifter som man själv behöver se över och uppdatera genom "Mina sidor" om man anser att debiteringsunderlaget är för högt eller felaktigt på något vis. Om inga anställda har funnits under året ska preliminära löneuppgifter stå som 0 kr och det är då minimipremien på 200kr som man debiteras för, per år. När anställda slutar eller verksamheten...
Innan jag försäkrade en anställd hade jag pratat med dem att jag ville endast försäkra en eftersom en myndighet krävde det. Jag hade talat om jag hade andra anställda men att dem jobbar deltid och hade andra anställning hos andra företag och det var inget problem men när jag skulle rapportera årslön i för 2021 krävde dem att jag skulle rapportera för samtliga anställda och än en gång upplyste jag dem att endast en var försäkrad men nej jag skulle rapportera allas löner vilket jag också gjorde. Fick fakturan på hög summa...
Hej! Information om att försäkringen gäller samtliga anställda finns på hemsidan på ett flertal ställen, ett exempel är via denna länk: https://www.fora.se/foretag-utan-kollektivavtal/tjanstepension-och-forsakringar/teckna-forsakringsavtal/. När man tecknar ett avtal med Fora omfattas samtliga anställda på just det företaget som har organisationsnumret som är kopplat till försäkringen, kostnaden för de försäkringar som ingår i försäkringsavtalet är en viss procent av de anställdas löner som arbetsgivaren betalar för, arbetare...
Får inte att ge lägre betyg, tyvärr. Har blivit ombedd att rapportera slutgiltiga löner i samband med uppsagt avtal. Tre gånger har dessa skickats in (2 inom rätt tid) men ändå får jag påminnelse om 1000 sek för försenad inrapportering. Helt sjukt vilket jä*** blufföretag. Kan ni undvika - gör det. Annars, stackars sate...
Kontaktar Fora Ab i egenskap att jag behöver en försäkring i en visa ansökan till en tänkt Au pair, uppger att jag enbart vill ha försäkringen om kvinnan får sitt Au pair visa. Kvinnan får ej sitt visa, trots detta tar de ut utgifter för försäkringen. Jag får ej fakturorna förens flera månader senare i form av krav brev och förseningsavgifter mm. Bestrider detta till fora och får avslag hos dem. Efter detta kommer ännu flera kravbrev samt förseningsavgifter på att jag inte skickat in löneuppgifter. Vad är...
Kund i tio års tid. I samband med avslut av avtal skickades information ibland via mejl, ibland via post med diverse rörig kommunikation däremellan. De hävdar därefter att de inte fått svar i tid och lägger därför på 1000 kronor för "försenad slutrapportering". Vid bestridande hänvisar de till att de "enbart skickar ut information via brev" men att de "inte kan ta hänsyn till postgången" när information inte har kommit fram. Så, räkna med stökig kommunikation och minst 1000 kronor extra för att avsluta. Deras webbplats...
Jag har i cirka 15 år var kund hos Fora. Tyvärr måste jag nu avsluta kontakten eftersom jag upplever det som mycket svårt att ha en kommunikation med företaget. Det gäller såväl via internet som via kundtjänst. När firman ändrat adress har det inte alls fungerat och de ändrade mailadressen gör det nästan omöjligt att kommunicera. Nu måste jag skicka snigelpost för att avsluta.