Starta 60 dagar kostnadsfritt

Intervju med Eddie på El-fast i Göteborg: Vikten av hög service och öppen feedback från sina kunder

El-Fast i Göteborg startade 2009 och har med en passion för att göra ett bra jobb vuxit markant. Idag är de ett team på 11 installatörer samt 2 inom administration och ekonomi, där åldersspannet på de anställda är mellan 20-66 år!
 
Deras inställning är enkel: Inget jobb är för litet! De tror på att ge bästa möjliga service, oavsett om det handlar om att byta en lampa åt en privatperson eller att vara med och skapa något stort åt ett större företag - det är de små sakerna som kan leda till stora möjligheter, menar Eddie, som vi har fått möjlighet att prata med. Dessutom korade de hem en plats på Recos topplista över Sveriges 10 Bästa Elektriker 2023 - stort grattis!
 
 
Blogg intervju (1)
 
 

Hur kommer det sig att ni samlar in omdömen via Reco?

 

 –  När det kommer till Reco, är vårt mål att skapa förtroende och enbart ha nöjda kunder. Vi ser Reco som en väg att nå dit. Vi har stor tilltro till Reco eftersom det har hjälpt oss att bygga förtroende hos våra kunder.

 –  Förra hösten introducerades vi till verifierade kundomdömen, vilket innebär att vi tillfrågar samtliga kunder som blivit fakturerade via vårt faktureringssystem. Det är viktigt för oss att bygga långsiktiga relationer med våra kunder, och Reco har varit en bra hjälp i den processen.

På vilket sätt skiljer det sig att samla in omdömen på detta sätt?

 
Innan vi kopplade vårt affärssystem till Reco, skickade vi manuellt ut inbjudningslänkarna. Eftersom det tog tid, blev det en mer eller mindre omedveten handplockning av kunder - vi ville ju försäkra sig om att vi fick in ett omdöme till de vi la ner tid att skicka ut länken till!

Vi var inte nödvändigtvis ute efter högsta betyg, utan det viktiga var att faktiskt få ett omdöme! Nu med den automatiserade lösningen har vi fått ett jättebra resultat. Självklart fanns det en rädsla när vi först började tillfråga samtliga kunder, men roligt nog visar de sig att vi gör ett toppenjobb!


Hur hanterar ni den feedback som ni får, positiv som negativ?


 När det gäller att hantera positiva omdömen, är vår strategi att svara snabbt och kort för att visa vår uppskattning. Vi försöker anpassa våra svar efter hur kunderna formulerar sina kommentarer för att göra det så personligt som möjligt.

När det kommer till negativa omdömen, tar vi en öppen inställning. Vi ser dem som möjligheter att lära oss av misstag och förbättra vår service. Vår målsättning är att vända situationen så att kunden blir långsiktigt nöjd. Vi följer upp för att se till att vi tar till oss lärdomen.


Hur kommer era omdömen till användning?


Vi använder våra omdömen som ett verktyg för att stärka vårt varumärke och öka vår trovärdighet. Vi synliggör dem på vår hemsida och delar dem även på våra sociala medieplattformar för att visa att vi har höga betyg och att våra kunder är nöjda med våra tjänster

De skapar ett bra intryck och gör att vi blir valda av kunder tack vare den positiva feedback vi får, både direkt och indirekt genom Reco. Så, omdömena är verkligen en viktig del av vår marknadsföring och varumärkesbyggande.

 

Använder ni era omdömen internt?

Vi använder omdömen internt för att lära och utvecklas. Vi lyfter fram dem som sticker ut, särskilt när kunderna nämner specifika installatörer. Det ger oss möjlighet att ge beröm eller feedback internt och hjälper oss att vägleda i personalfrågor.

När allt fungerar som det ska, får vi positiv feedback, vilket också är en boost för teamets moral och motivation. Så, omdömen är verkligen värdefulla för oss på många sätt.

Vilka tips vill du ge dina branschkollegor, som ännu inte börjat samla in omdömen?

En viktig punkt är att inte stirra sig blind på siffror. Visst, betyg är viktiga, men att fånga upp den verkliga känslan och upplevelsen av kunderna är också avgörande. Det är den sammantagna bilden som verkligen påverkar hur potentiella kunder ser på ditt företag.

 Att samla och använda omdömen på ett effektivt sätt är en konst, och jag skulle råda mina branschkollegor att vara tålmodiga och konsekventa. Det tar tid att bygga upp en trovärdig samling av omdömen, så ge processen tid och var inte för snabb att ge upp.

Läs mer om El-fast i Göteborg här eller besök deras Reco-profil för att ta del av alla omdömen.

 

el-fast-goteborg-ab-venue

 

 

Starta igång din testperiod idag


Vill du också bjuda in dina kunder till att lämna ett omdöme? Vi är redo att starta igång din testperiod redan samma dag, för att du ska komma igång så smidigt som möjligt och uppnå dina mål.
Via formuläret här kan du kontakta oss för intresse.

Är du osäker på om Reco är rätt för dig? Hos oss får du hela två månader att testa på vår tjänst – en garanti för att du ska vara helt nöjd – innan du bestämmer dig. Läs mer här om vår omdömesgaranti.

Kom igång med kundomdömen  Du får möjlighet att prova helt kostnadsfritt under 60 dagar Starta här

Senaste inlägg

Visa alla
Tack för ett fantastiskt 2024 – Nu blickar vi framåt!
Palma Bygg: 11 år av tillväxt och kundfokus med Reco