Vill varna för detta programmet Har jobbat i det i några år och det har kostat oss mycket pengar på försvunnen tids registrering och fakturor som är bort sedan dyker upp igen Det är enkelt att jobba i men inget för seriösa företag att använda sig av
Fortnox AB
Om företaget
Fortnox är en företagsplattform som knyter samman människor, företag och organisationer. Vi hjälper företag starta, växa och utvecklas. Med smarta tekniska produkter, lösningar och tjänster, och möjlighet att koppla ihop dem med hundratals externa parter, är vi ett nav för företagande i Sverige. Vår vision är att skapa ett välmående...
291 omdömen om Fortnox AB
Sedan starten hos Reco 2022
Varning!!!! Företag som lurar kunder och deras kunder för att tjäna pengar. Det företag som jag anlitat för redovisning använder sig av Fortnox. Redovisningsföretaget som prenumerar på Fortnox tjänster har inte fått fakturor eller påminnelser för de tjänster som de använder för att fakturorna går till någon ickeexisterande mail i Fortnox system. Efter några månader har det inkommit inkassokrav som skickas till mitt bolag. Mitt bolag får aldrig några fakturor. Och så ska det vara enligt Fortnox. Fakturorna och påminnelserna...
Blev lovad ett specifikt pris av dem men de visade sig att de gett oss ett helt annat högre pris utan att nämna det. och vidare tillkom det en massa andra priser av underleverantörer till fortnox som de själva inte hade kunskaper om. Sen blev vi dessutom runtslussade till ett flertal olika kolleger då ingen kunde riktigt ge svar hur det låg till och vad som skett. Men fick det till trots ett trevligt bemötande trots min surmulna attityd. Och gick även smidigt att säga upp tjänsten. Även att kreditera fakturan från deras...
Har haft fortnox i flera år men nuförtiden är inget system som jag rekomanderar därför vi var avslutat och håller på flytta, att logga in tar det tid ibland fungerar iblang gör inte, dem har tagit bort inloggning med vanligt lösenord endast bank id och då ska du betala licens för dig för administartör som kanske en gån i veckan hjälper dig samt för revisören sen så klart alla anställda som ska ha lön så måste dem logga in med bank id att godäknas så för var och en egen licens bara för att dem ska utnytha dig till max. Samma...
En fantastisk tjänst, men säljaren/kundtjänst har i mitt fall visat att kunden inte är i fokus. Vi tecknade tjänsten för tre företag och fick ett paketpris för 12 mån, men när vi inte startade vår tredje verksamhet tänkte vi att det enkelt borde gått att flytta den rabatt som det tredje företag skulle haft vid de vår förnyelse efter 12 mån. Så var inte fallet, utan efter många om och men i försök att resonera med vår säljare/support kom vi inte längre än att vi beslutade att avsluta ett abonnemanget och teckna det igen...
Håller inte vad de lovar och år efter år skickar de fakturor som dimper ner just under semestern. Vad man än gör så kan de inte justera faktureringsperioden till någon månad tidigare eller senare. Måste tydlugen göras precis i juli. Metoder som känns igen från fakturaskojarna.
Mycket krånglighet med fakturaservice och soport. Rekommenderas inte längre. Jag har använd Fortnox mer än 12 år. Nu funderar vi på att byta.
Fortnox går över gränsen för att få sina kunder att skicka e-fakturor istället för pdf fakturor. Påstår regelbundet i Fortnox systemet att ens kunder vill ta emot e-fakturor vilket ofta inte stämmer och då görs de om till vanliga postfakturor istället vilket man får betala för vilket innebär att man först får betala 3 kr för en e-faktura till Fortnox och sedan portot för postfakturan istället för att vi skickar en pdf faktura som inte kostat oss något och som kunderna efterfrågar. Fortnox driver på utvecklingen för e-fakturor men kunderna får betala.
I slutet av 2021 så sydde en av Fortnox säljare ihop ett erbjudande till mig. Detta efter en telefonintervju om hur våra behov såg ut. 18 månader senare uppdagades det (genom att jag själv upptäckte av en slump - Fortnox automatiserar allting åt dig som kund, men dom kan inte ha en funktion för att kontrollera att dina licenser kommer till användning?) att mitt företag endast använder hälften av de licenser som betalas för. Över 5 000 kr har dessa extra licenser kostat under tiden. Såg til latt ändra erbjudandet från Fortnox...
utnyttjande försäljning system som gör ditt företag beroende på fortnox, väldigt dålig support som svarar sällan,
Den faktura jag fick av dem motsvarar ej offererat pris. Den säljare jag fick som designerad kontakt är kort i ton; duktig på att sälja men ointresserad av att lösa fel som uppstår baserat på deras handhavandefel. Välj en annan lösning om du har möjlighet. De tar överpris och bryr sig inte om kundnöjdhet, vilket bevisas av deras rating på Trustpilot och liknande recensionssidor. EDIT: efter samtal med kundtjänst har de gått in i sitt CRM-ssytem och utrett frågan, och kommer att skicka ut en korrigerad faktura. Jag justerar...
Fick hjölp direkt när ni ringde upp.
Trevligt bemötande av supportpersonal. Han identifierade snabbt problemet och lotsade mig lugnt och tydligt genom menyerna tills mitt problem var löst. Förväntningen var att få mitt användarkonto att fungera och det uppfylldes helt.
Det är jäkligt bra att så snabbt kunna få kontakt med en fysiskt, levande människa när man behöver det. Inte alltid en chattrobot kan lösa problemet trots allt.
Den var ok. Jag saknar att kunna ringa ett supportnummer.
Snabb hjälp och program som är enkla att förstå
Effektiv och trevlig service, hade kunnat bli högsta betyg om inte väntetiden var lite för lång i växeln...
Grym kvinna som vi fick hjälp av
Trevlig bemötande och snabb svar på min fråga.
Trevligt och hjälpsamt bemötande
Ingen höjdare med ändringen utav inloggningsruriner. Kunde ha gått smidigare. Jag kom fel och på bokföringskontoret blev det ännu rörigare
Dröjde en stund innan de ringde tillbaka, men fick sen bra hjälp.
Jag har haft Fortnox sedan jag startade min byrå för ungefär 12 år sedan och är väldigt nöjd med programmet, blir alltid bra bemött av supporten när det behövs och får god hjälp. Sen finns det vissa småsaker som gör mig tokig med programmet men inget program kan nog tillgodose allas behov.
Bra hjälp! Jag har inte tid att beskriva min upplevelse varje gång jag får frågan!
Snabb och fin service och hjälpte mig i mitt ärende
Bra och kunnigt bemötande, snyggt
Inget fungerar efter era ändringar
Trevlig, snabb och service-minded :)
Helt suverän hjälp jag fick! Den hjälpen gjorde min dag helt underbar.
Som alltid gott bemötande och fullödig information. Inget köp utan frågor kring abonnemanget.
Så kunnig och proffsigt bemötande
Fick hjälp av support med inloggning efter lite strul med nytt id. Nu fungerar det igen. Tack :-)
Snabbt svar på chatten och sedan bra hjälp via telefon!
För det mesta bra support,, positivt bemötande Lättarbetade program
Ville fråga om en faktura, men inget knappval var logiskt fick testa mig fram 2 ggr. Fått påminnelse om obetald faktura, betalde den direkt för säkerhets skull och dagen efter får jag betalfil från revisorn där denna faktura ingår, Var tvungen att betala även denna då jag inte vill riskera övriga lev fakturor. Slickar vidare mail till betalning flera ggr per dag och i Ert system blir det automatiskt fördröjt då flera pers måste bekräfta flera ggr , bra för säkerheten förstås, men direkt dåligt att ha för kort datum till senaste betalningsdatum. Fått ändrat detta nu åtminstone.
Jag blev kontaktad inom 2 minuter vilket va helt otroligt bra och dessutom så va personen som jag fick tala med otroligt duktig och kunde lösa mitt problem supersnabbt. Jag blev mycket imponerad av detta! Fantastisk fin support :)
Telefon-supporten funkade fint! Chatten funkade inte.
Proffsigt, lugnt och pedagogiskt ⭐️
Toppen bra kundtjänst som återkopplar innan man har glömt varför man ringde 😉
Mycket trevligt bemötande. Visste inte om de skulle kunna se vad jag missat i inställningarna för att koppla på leverantörsfakturaattest på kunden, men det gick väldigt fort så var det löst. Trevligt och proffsigt som alltid.
Hej Alltid lätt att komma fram, och väldigt bra service från personalen. Mycket nöjd. Vänligen Jack
Mycket bra och glatt bemötande. Detta gäller generellt för all kontakt med Er support!
Dålig kundservice - får lösa problem själv med hjälp av andra användare istället för kundservice.
Toppenbra och snabb service! Fick hjälp med alla mina ärenden i telefonsamtalet.
Mycket bra och teevligt bemötande. Samtliga mina frågor besvarades. Mycket bra
Anna var trevlig och hade bra koll.
Fick all de hjälp jag behövde. Utmärkt!
Mkt trevilg och kunnig tjej som hjälpte mig med det jag frågade om
Var jätte trevlig och hjälpsam. Har ingenting än att Fortknox är Faktiskt.
Jag fick snabbt och sakligt besked. Mitt ärende blev snabbt avklarat.