Vilken dynga. Appen har fungerat till ifrån innan men i helgen var det totalhaveri. Ingen betalningsmetod fungerade. Lite förvånade att den ansvariga chefen för utvecklingen av appen inte fått sparken ännu. Ett tips är att åka till Bauhaus. De har samma uthyrning med den skillnad att appen funkar.
Freetrailer Sverige AB
13 omdömen om Freetrailer Sverige AB
Freetrailer vilket fiasko, skulle logga in på appen då fungerade inget. Stora bokstäver som flöt ihop. Provade med en annan mobil men samma skit däroxå.
Värsta jag varit med om. Appen fungerade plötsligt inte vid upphämtning av släpet på en väldigt viktig dag för mig och mitt sällskap. Runt 10 samtal gjordes till kundservice och de la på telefonen hela tiden, det gick inte att nå kundservice trots öppettiden. Efter 1h fick vi tag på en personal som halvt hjälpte oss, vi bad om att förlänga vår tid för släpet som vi hade förlorat, hon sa att hon skulle göra det kostnadsfritt, men idag debiterade Freetrailer mig för den extra tiden som hon la till för oss. Betalar hellre 1000kr mer från Circle K än att hyra från Freetrailer igen.
App strul vilket slutade med att fakturan blev 698 kr. påstår att jag ej lämnade tillbaka släpet i tid samt att jag hyrt Samma släp 2 gånger? vid samma tillfälle! hur går detta till.. påstår att någon annan blev drabbad men ej sant då det stod ett släp till samt det som jag återlämnade. Förstår nu vad de tjänar pengar på.. " Gratis släp " försöker nu betala in beloppet, sagt till om faktura men nej... vill undvika att hamna hos deras partner ett inkassobolag, så ser deras affärs idé ut.. Varning! Bent
Bokade en släpvagn som skall vara gratis kostade 130kr det är marknadspris så falsk marknadsföring som start. Sedan avbokades släpvagnen i butiken, detta fallet blomsterlandet. Det var inga problem sa personalen. Sedan kommer ett kravbrev på 250kr för att släpvagnen inte hämtades ut. Efter ett par turer mellan blomsterlandet och freerrailer där båda slår ifrån sig ansvar. Väljer freetrailer att inte kunna ta upp vårat ärende då vi inte har ett ordernr. Första mailet är raderat tyvärr så här vi nu. Får se om de väljer att höra av sig igen. Tråkigt oavsett.
Alltid smidigt att låna ett släp. Visst har det hänt att tekniken krånglat någon gång men personalen är trevlig och hjälpsam.
Jag bokade släpet 08-14:00, angav mina VISAuppgifter. Fick strul på morgonen, försöker hämta släpet 09:30, då hade res gått ut. Jag har blivit debiterad (straffavgift för att jag inte hämtat inom 1h) för mer än vad min 8-14 bokning skulle ha kostat. Har även en gång åkt på att pröjsa extra dygn för jag glömt lämna tillbaka i appen, men lämnat släp o koppling till elgiganten. Freetrailer; ni är utsugare som hankar fram genom att människor glömmer, som igår, jag hade ju fan bokningen 8-14 men ni tog bort den för jag inte hämtade...
Appen fungerade inte när jag skulle lämna tillbaka släpet så nu har kostnaderna ökat extremt även att jag lämnade tillbaka det i tid
Fruktansvärt dåligt hanterat - jag hade bokat ett släp, men plötsligt med kort varsel annullerar Freetrailer min bokning men de vill ändå att jag ska betala bokningsavgiften. Jag tar kontakt med kundservice och gör knappval att bli uppringd, då ringer de upp en signal (inte en chans att hinna svara) innan de ger upp. Jag får sedan snällt ställa mig i telefonkön (igen). Riktigt uruselt och oseriöst.
Efter kontakt med Freetrailor och att dom kunde konstatera att släp var tillbaka och att andra kunder inte drabbats så tog dom tillbaka faktureringen för att jag inte registrerat återlämnandet i appen. -visar på att man vill bemöta kund på bra sätt och att man dessutom tar sig tid och lyssnar på kunden, inte bara en digital hantering via appen 👍. - jag kommer nu gärna vara fortsatt kund och vill även rekommendera dem till andra! … och ett tack till Freetrailor! ———————————————————- Hyrde släp via freetrailor. Vill...
Hänvisad till detta företag för att hyra ett IKEA-släp. Strulig app, mycket information som skall matas in för att kunna göra en bokning. Varning för extra avgifter! För mig gick det slutligen inte att låsa upp låset på släpet och deras support var stängd…. Men det gick att få tillbaka pengarna, efter några dagar.
Hyrde ett släp på IKEA Kållered. När jag skulle hämta det så fungerade det inte att öppna låset. Appen kopplade upp sig, men när man ska trycka på knappen i telefonen så blev det ett server fel. I appen kan jag då inte byta till en av de andra vagnarna som står lediga bredvid. Och jag kan inte nå supporten på Freetrailer då de inte har telefontid under den tid man kan hyra deras släp. Jag fick fick då gå in på IKEA och deras leveransavdelning. Där fick jag vänta ca 45 minuter och sedan tog det ytterligare 20 minuter innan...
De ser inte till att det deras vagnar är kördugliga. Se till att ha en backupplan om du ska använda deras vagnar. Kommer i fortsättningen att hyra på macken för en skapligt marginell extra kostnad!