Min nya diskmaskin gick sönder och i och med att det var ett garantiärende så fick jag kontakt med Frigo. Servicetekniker Henrik tog kontakt snabbt och delar beställdes och efter några dagar ringde han och sa att han kunde komma ut mellan 11-1230 den dag jag ändå jobbade hemifrån. Klockan 11 på sekunden knackade han på dörren och lagade maskinen snabbt och lätt. I och med att jag har en tvättmaskin av samma märke som diskmaskinen som det också var problem med, frågade jag om de även lagar sådan och det var inga problem....
Frigo Maskinteknik AB
6 omdömen om Frigo Maskinteknik AB
Försökte anlita Frigo Maskinteknik för vår tvättmaskin. Skrev in en service-anmälan på onsdagen. Efter ett missat samtal på onsdag eftermiddag, löfte om att bli uppringd både torsdag morgon (dom ringde kl 17) och fredag morgon (dom ringde inte på hela dagen). Preliminärt bokat besök på fredag 13 då ingen dök upp så gav jag upp och avanmälde på fredag eftermiddag. Det finns ingen möjlighet att få kontakt med dom om man inte lyckas komma fram på telefontid 8-9, och mycket dålig återkoppling. På måndagen ringde jag istället...
Frigo Maskinteknik AB Jobbar åt Ikea när det gäller problem med bla vitvaror. Hade en tekniker ute eftersom min nya fläkt med kolfilter bara transporterar fettet till utblåset. Eftersom motorn går och den suger luft rapporterar man till Ikea att fläkten fungerar som den ska! 🤮 hela taket är ju för fan fullt med fett! Ringer Frigo Maskinteknik AB och ifrågasätter hur fan de kan säga att den fungerar, får till svar att den tekniskt sett fungerar och då han inte hittat nått att laga fungerar fläkten! Önskar man kunde...
Min gasspis gick sönder och jag kontaktade Frigo Maskinteknik för att få hjälp att laga spishällen. Då det var ett försäkringsärende så beställde jag in en offert och Frigos servicetekniker kom för att undersöka skadan. Jag fick offerten och beställde reparation efter att försäkringsbolaget godkänt den. Där och då började alla problem. Frigo skickade ut en usel servicetekniker som inte kunde sitt jobb. Jag är själv gammal servicetekniker men ville inte genomföra arbetet då det var ett försäkringsärende. Jag gjorde beställningen...
Den värsta service tekniker som finns.skulle låga tvättmaskin. Kom 3 ggr och klarade inte det.nu står jag med en värdelös maskin som har blivit värre än jag anmälde felet. Men imon får de höra...amatörer. blir anmäld till konsumentverket. Lågar något utan att testa om det fungerar. Kass kass kass. Amatörer
Snabb och korrekt kundmottagning. Direkt feedback när tekniker som skulle komma på besök blev sjuk. Omedelbar ombokning till ny tid som passade mig. Mycket lyhörda och förstående. Teknikern som gjorde jobbet var snabb och proffsig. Han tog egna initiativ som skapade förtroende och utsrålade proffsighet. Smidigt att kunna betala direkt med kort till teknikern via trådlös kortterminal. Rekomenderas varmt!