VARNING!!!! VÄLJ EJ DETTA EJ BOLAG. Finns andra billigare och betydligt bättre el bolag. Det värsta var nog kundservice bemötande. En ren mardröm att ha och göra med. Olika handläggare lovar olika saker, till slut hotar de med att skicka dig vidare till kronofogden när de inte får som de vill. Spara din tid och dina pengar och välj ett annat bolag. Anlita/rådfråga även juridiskt ombud om du skulle hamna i samma situation. De påstår att de följer kravprocess, men det stämmer inte. De skickar även vidare bestridna fakturor. Välj ej detta bolag!
Om företaget
Det finns många anledningar till att vi är Sveriges mest rekommenderade elbolag. En av dessa är att vi inte har några dyra tillsvidarepriser. Vi erbjuder våra kunder ett schysst och prisvärt rörligt avtal eller timprisavtal. Självklart är elen 100 % förnybar och dessutom märkt med Bra Miljöval. Det är Sveriges tuffaste och...
1 337 omdömen om GodEl
Hej Wintana, tack för att du tagit dig tid att skriva en recension. Jättetråkigt att läsa om din dåliga upplevelse av oss. Tolkar jag dig rätt så handlar det om en obetald faktura, helt eller delvis, i detta fall. För att klargöra, vi kan aldrig skicka någon vidare till Kronofogden. Om en räkning inte betalas i tid, och därmed passerar förfallodatum, så kommer vi efter 5 dagar att skicka ut en påminnelse om denna faktura. I samband med detta adderas även en påminnelseavgift på 60 kr. Skulle fakturan fortfarande inte betalas...
Hej mitt samtal med Telinet var bra väldigt kunnig och trevlig medarbetare bara positivt. Med vänlig hälsning, Janne.
Akta er för detta bolag. Jag hade dom på företaget och privat men har nu bytt till ett kundvänligt bolag. Fanns det - att sätta i betyg så skulle det bli det. Dom skickade via Svea inkasso att dom vill ha deposition på 3100 kr som jag bestred som löjligt. Jag är inte skyldig dom pengar och min elräkning är mycket låg
Hej Thomas, tack för ditt omdöme och jättetråkigt att du fick en dålig upplevelse i samband med depositionen. I samband med att man blir kund hos oss görs en kreditprövning, om den inte går igenom eller om det inte finns något bokslut ( om företaget är nystartat ) så tar vi ut en deposition som sedan betalas tillbaka. Storleken på depositionen baseras på beräknad förbrukning. Vi anlitar Svea Inkasso i samband med depositioner, det betyder alltså inte att vi försöker driva in en skuld. Återigen, jag beklagar att du fick...
Otroligt dålig kundservice. Skickar till inkasso (helt plötsligt fick vi dubbelt så hög månadskostnad) samma dag som påminnelsefaktura kommer fram till kunden. Strunta i så fall att skicka ut påminnelse till kunden! Hur detta kan vara förenligt med God Els slogan att hållbarhet genomsyrar verksamheten förstår jag inte. Aldrig mer God El!
Vidrigt företag. Godel borde snarare heta ondel. Vidrigt människor som jobbar där. Vidrig företagskultur. Vidrigt. Efter att ha varit kund i 2 år kräver de in deposition på 26500. Efter samtal med kundtjänst säger dom, du kan byta leverantör. Det ska jag era äckliga jävlar.
Godel luras genom att försöka ta betalt för el som dem INTE har levererat. Det krävdes långa och flera e-mail för att de ska ta på allvar mitt bestridande av fakturan
Var jättenöjd men de har höjt den fasta avgiften från 25kr/mån till 39kr utan att säga något. Jag bor i lägenhet och avgiften spelar en större roll på totalt. Jag har hittat ett elbolag som har 22kr/mån avgift och de erbjuder bra miljöval el också.
Urusel hantering i samband med dödsbo. Alla andra företag har hanterat detta bra, men God EL, har varit usla. När de inte längre kan dra pengar från kontot så går fakturan till email för den avlidne, vilket gör att man som anhörig inte har en anning om vad som händer, inte förren det lämnats vidare till krav och då kommer via papperspost. Man måste manuellt anmäla och skicka in papper om dödsbo, vilket alla andra företag hanterat automatiskt. Extremt dålig kundsupport, svårt att nå dem och helt varierande information beroende på tillfälle.
Varning! Hos godel blir några kronor lätt flera tusen! Varning!!!
Hej Karolina, Tack för att du tar dig tid att skriva och tråkigt att läsa om din upplevelse hos oss. Tyvärr har elen varit dyr hos alla elbolag den senaste tiden. Det är inget vi kan styra över då vi köper in elen från elproducenter och seden säljer vidare till våra kunder. Här finns mer att läsa om elsituationen i Sverige: https://godel.se/hoga-elpriser-just-nu/ Det verkar som att de dyraste månaderna är över för den här perioden iallafall. Har du fler frågor om din förbrukning eller kostnad får du gärna kontakta vår...
Bäst och billigast! Har haft i flera år och är supernöjd. Eftersom de inte är vinstdrivna har de alltid lägst pris och bra med rörligt pris utan bindningstid. Hållbart och välgörande. Fortums armé av telefonförsäljare ringde och lurade mig att byta en gång trots att jag sa att jag ville ha kvar GodEl. Blev så jäkla arg när det visade sig att de hade sagt upp mitt avtal med GodEl. Hatar fan Fortum.
Riktigt uselt företag, informerar inte kunden om obetalda fakturor (ca 300 kr, alltså småpengar)Det kommer först efter två år i samband med att jag byter elbolag. Och då skickar Godel det direkt till KFM utan att ens ge kunden en chans att betala dem 🙄. Aldrig mer Godel.
Urusel företag! Lever på tvångs anslutningar från Ellevio!
Tyvärr mest bekymmer. Fräck logga.
Skurk företag, snodde min el nästan ett år (11 månader). Lovade att skickar avtal för solceller, fick fel om och om igen, efter jätte mycket jobb ordnade sig efter ett halvt års väntetid och bråk. Jag sade upp samarbetet, då höjdes avgifterna tillbaka i tiden! När jag betalade inte elavgiften i sista månaden, eftersom jag väntade ett år att få betald för överskottselen för solcellerna, då skickades 5 st inkassokostnader + flera påminnelser på en faktura inom två månader! Girig, skräp företag!
Har varit kund i många år och allting har alltid fungerat väldigt bra. Lättillgänglig och hjälpsam kundtjänst. Och så bidrar man till en bättre värld.
Valde företaget på grund av deras ideologi, är nöjd med hur företaget kommunicerar, har sällan varit i kontakt men har fungerat bra då det skett.
Har varit kund några år och det har fungerat kanon. Gillar verkligen affärside’n med socialt ansvarstagande - det borde fler företag ta efter. Grön el dessutom. Rekommenderas.
Smidigt, bra och billigt! Vi har inte haft några problem alls när vi hade GodEl. Överskottet gick även till välgörenhet vilket uppskattade högt.
Varit kund nästan sedan det startade. Kan fortfarande inte komma på någonting dåligt att säga om GodEl. Inga lömska kostnader som plötsligt dyker upp på fakturan. Aldrig något strul. Inga telefonförsäljare som ska sälja fiskolja för jag har GodEl osv. Tydlig hemsida där jag som kund ser förbrukning och kostnad. Reco helt enkelt!
Har inte varit i kontakt med GodEl och det är väll ett okej betyg.
Jag är super nöjd med deras verksamhet och all info som dom delar med sig till mig.
Bemötandet var väldigt bra.Täcknat ett nytt elavtal. Bra sercive.
Helt ok. Bra att pengar går till nödlidande. Bra att få kontinuerlig info.
Gott bemötande med miljövänligt alternativ
Bäst! Billigt! Bra värderingar!
Bra bemötande och informativa nyhetsbrev om mitt el-avtal.
De är väldigt snabba på att få in mig som kund, men när jag väl är där så är de bara intresserade av att få in pengar väldigt snabbt. Ingen kundkänsla över huvud taget. Jag letar efter annan leverantör
Hej Lars! Aj då, detta var ingen rolig feedback. Vad var orsaken till denna kundupplevelse? Vad hade vi kunnat göra bättre för att även du ska bli en nöjd kund? Vänligen Felicia på kundservice.
Jag har haft el via GodEl i många år och är väldigt nöjd. Det är ofta intressanta nyheter i nyhetsbreven och informationen är väldigt tillgänglig. Ibland skickar de filmer på roliga saker. Men det bästa är att de stödjer välgörenhet!
Gick med i God El eftersom jag gillade konceptet med rörligt elpris och välgörenhet. Har valt att lita på God El men har ingen uppfattning för övrigt angående företaget
Alltid ett gott bemötande när en pratar med kundtjänst. Bra affärsidé som gör att det känns bra att vara kund hos er!
Strålande, känns alltid bra att stödja ett bolag som arbetar med fokus att hjälpa andra än primärt att tjäna pengar åt andra som redan har mer än tillräckligt! Expandera till resten av världen!!!
Kan inte bli bättre! Byta elbolag finns inte på min karta!
I princip obefintliga i sin kontakt med mig som kund tills jag valde att lämna dem. Har aldrig tidigare kontaktat mig.
God el har skött sig i den personliga kontakt jag haft. Innan och efter kontakten har de levererat el utan avbrott i den mängd jag efterfrågar. De verkar ha ett bättre syfte med sin verksamhet än de flesta men hur vet man vad som sker bakom kulissen? Fortsätter GodEl skicka uppmanande enkäter som syftar till att jag ska marknadsföra dem kommer omdömet sjunka och relationen upphöra.
Har inte mycket säga mer än att allt funkar bra.
Jag har inte någon annan relation till GodEl annat än att GodEl levererar el till vår lägenhet och vårt fritidshus. Den enda kontakt vi har, utöver själva elen, är de kvartalsvisa faakturorna. Jag upplever att GodEl ligger någonstans i mitten avseende priset gentemot konkurrenterna.
Har aldrig upplevt några problem. GodEl har en positiv energi i allt vad de företar sig. Att överskottet går till välgörande ändamål är ju helt fantastiskt. Ett etiskt unikum som jag är stolt att tillhöra.
Bra bemötande. Bra design på hemsidan. Jag använder väldigt lite el per år och valde GodEl en gång i tiden för att de var billiga och verkade ha en schysstare framtoning än många andra elbolag.
Jag använder God el för att de skänker överskottet till Läkare utan gränser
GodEl är bara bäst! Mycket billigt och dessutom allt överskott till de mest behjärtansvärda ändamålen jag kan tänka mig. Aldrig några hang-ups eller frågetecken runt räkningarna. En totalt smärtfri leverantör av en livsnödvändig vara. Om bara allt annat vore lika enkelt, smidigt och humanitärt som GodEl !
Har haft god el i 6 år nu och flyttat 3 gånger det fungerar smidigt med kundtjänsten och fakturorna går på autogiro så det är bara att tuta och köra :)
Inga som helst problem. Hur nöjd som helst
Bra. Har fått hjälp med utjämnad faktura och det var iofs lite oproffsigt bemötande med uteblivna svar samt ifrågasättande från God Els sida. Känns "oflashiga" vilket jag gillar, känns genuina.
Har alltid fungerat bra, har även haft bra erbjudande som jag utnyttjat
Nöjd med våra abonnemang. Inget har krånglat. Viktigt för vårt val är stödet till diverse organisationer exv barncancerfonden.
Lätt att läsa fakturan, fast priset är för hög
Bra bemötande vid tecknande av elavtal 2010. Fungerat bra sedan dess. Viktigt med miljö- och välgörenhetsarbetet. Bra med infobrev via mejl då och då där det står vad företaget har gjort i dessa delar. Bra med rörligt avtal. Jag är en nöjd kund.
jag/vi är med av ideologiska skäl, that's it.
Jag har inte haft behov av att kontakta er. Är nöjd.
Mkt trevligt bemötande Intressanta utskick via mail