Göta energi har haft tekniska problem som gjort att betalningar ej registrerats.... Dom stänger av din el o kräver att du betalar en AVGIFT för att du ska få din el tillbaka. Vänta nu...vart låg felet? Hos kunden eller företaget som hade tekniska problem.....? Varnar för detta oseriösa företag! Dom gör fel o det kostar dig som kund!!!
Göta Energi AB
Om företaget
Välkommen till Göta Energi! Om du tycker att billig el är det viktigaste när du väljer elbolag så har du kommit rätt. Vi brukar nämligen säga att vi är det enkla valet för dig som gillar billig el. Som Sveriges största utmanare på elmarknaden med väldigt många prismedvetna kunder är vi det elbolag som växt mest i Sverige de senaste fem åren. Välkommen!
182 omdömen om Göta Energi AB
Vi delar din avsmak gentemot tekniska probem. Dock har vi inte haft tekniska problem som gjort att betalningar inte inkommit, och behöver nog påpeka att man själv har ett ansvar för att se till att fakturor registreras som betalda. Utöver detta är vår frånkopplingsprocess lång med många notifieringssteg längs vägen, samt att vi på ett väldigt tydligt vis specificerar eventuella restskulder på varje faktura längs vägen. Avgiften du nämner tar alla elbolag vid dessa situationer, då vi köper elen i förväg och således täcker...
Mycket bra, och bra kundservice , lättöverskådliga fakturor! Rekommenderas!
De vänliga orden värmer i den bistra höstkylan. Vi önskar dig en fortsatt smidig tillvaro här på Göta Energi. Mvh, Adam.
Tog olovligen över mitt elavtal i februari. Jag har bett dem visa hur detta gått till. Efter ett flertal samtal och ett halvår senare kan de fortfarande inte svara på detta. De har aldrig återkommit till mig utan jag har ringt dem en gång i månaden. Får samma svar varje gång - att de arbetar på frågan. Blufföretag som lurar människor, speciellt äldre.
Hej Lars, Tack för att du tar dig tid att dela med dig av dina upplevelser. I regel arbetar vi som så, förutsatt att kunden inte meddelar oss om vilket datum vi skall ta över ifrån, att vi skickar en förfrågan till kundens befintliga leverantör och efterfrågar datum som vi kan ta över ifrån utan att kunden skall drabbas av något avtalsbrott eller liknande. Det låter därför märkligt att vi olovligen skulle ha tagit över dig som kund för tidigt och det skall inte vara svårt för oss att se hur övergången gick till. Jag beklagar...
Blev totalt lurad av försäljare. Hade uppgett att jag bodde i elområde 4. Fick ett pris på 60 öre för rörligt avtal. När jag skulle skriva under avtalet stod det 102, 46 öre. Det var helt fel sa försäljaren, och skulle för säkerhets skull kolla med sin chef (vilket jag inte tror att hon gjorde, för hon var tillbaka i luren efter tre sekunder). Jodå, det rätta priset var 60 öre, de hade bara inte hunnit ändra. Eftersom jag visste att jag hade två veckors ångerrätt, godtog jag det hela, men kollade dagligen elpriset. Några...
Hej Elsa Birgitta, Jag vill be om ursäkt för det som har skett, här har du uppenbarligen fått felaktig information samt att vi har brustit i våra rutiner. Det rörliga priset för elområde 4 är 100,6 öre/kWh inklusive moms och för elområde 3 är det 61,1 öre/kWh inklusive moms. I och med att spotpriset i sig var 76,84 öre för maj månad blir det givetvis svårt att erbjuda ett ett totalpris som är lägre än så och vi ber hemskt mycket om ursäkt för att du har fått felaktig information inför avtalstecknandet. Jag är dock rätt...
Göta Energi har det sämsta kundbemötande jag någon gång har upplevd. Oavsett branch. Långa svarstider om du går svar alls, rekordet mitt är over ett år. Alla du pratar med gir dig olika besked, og det lovas mycket som de aldrig har tänkt att hålla. Det sista nu var att de ringde mig för att få mig som kund igen, och sa att om jag blev kund skulle de betala tillbaka det beloppet jag har krånglat med de om i 15 månader. Jag sa ja gör att få tillbakabetalningen, men nu säger de plötsligt nej! Lita inte på detta företaget. Håll er undan! Långt undan.
Hej Torgeir, Våra väntetider är inte särskilt långa, vårat mål är att svara samtliga inkommande samtal inom 5 minuter och mail inom 24 timmar. Missar vi detta mål har man faktiskt som kund rätt att få tre månadsavgifter kostnadsfria. Det är en del av vår nöjd-kund garanti. Om du har fått vänta på svar eller återkoppling gällande något ärende i över 12 månader låter det som att något fallit mellan stolarna, vilket jag i så fall beklagar. Ta gärna kontakt med oss via info@gotaenergi.se eller 020-23 15 00, fråga gärna efter...
Ett kanon bolag har bara gott att säga så det blir ☀️☀️☀️☀️☀️ /Stefan
Hej Stefan, Tack så hemskt mycket för dem varma orden! Önskar dig många varma och sköna dagar i sommarvärmen som nalkas. Vänliga hälsningar Emanuel
Avtalet vintertrygg måste vara det sämsta avtal som finns Fruktansvärt missnöjd dålig information /kommunikation Nu byter jag leverantör Vh Mats
Hej Mats, Tråkigt att höra att du känner så. Vintertrygg är ett mixpris-avtal som innebär att man har rörligt pris på sommaren och fast pris på vintern. Detta är faktiskt det avtal våra kunder har sparat absolut mest på genom åren. Vi aviserar alla kunder via email minst två månader innan den fasta prisperioden börjar om vad elpriset kommer vara mot vintern, just för att man som kund ska ha gott om tid på sig att överväga ifall man är till freds med det eller inte. Det är sant att det har varit ett högt elpris den...
Min upplevelse är att de inte kan sköta sin kundkontakt alls. När jag beställde el från dem var jag tydlig med vilken mätare beställningen avsåg, jag till och med förtydligade det i efterhand i separat mail och fick bekräftat att de förstått. Det hade de inte utan valde istället att ersätta mitt befintliga elavtal på fel mätare. När jag sedan ville rätta till deras misstag i telefon så kändes allt bra, fram tills jag fick bekräftelsen på ännu ett elavtal. Jag har alltså två elavtal med detta skitföretag nu och när jag påtalat...
Hej Ted, Till och börja med vill jag be om ursäkt för det som har hänt, det verkar som att allt kanske inte korrekt till här och jag skulle väldigt gärna vilja kika närmre på vad som har hänt och vart det har brustit. Har fel anläggning startats upp av någon anledning ska det inte vara några konstigheter för oss att "släppa" den så den kan återgå till din tidigare leverantör, medan vi ordnar så att den tänkta anläggningen istället startas upp. Skicka gärna ett mail till oss på info@gotaenergi.se eller ring oss på 020-23...
Jag varit kund hos flera elhandelsbolag men aldrig någonsin har jag mött en så tydlig strategi att lura på dyra extratjänster, inte en gång utan flera. Plus att de skickat felaktiga fakturor som inneburit överfakturering på drygt 7400 kr. Varje gång jag kontaktat kundservice har de vänligt erkänt att de gjort fel och korrigerat felen och betalt tillbaka pengarna, men hade jag inte klagat så hade jag blivit blåst på rätt många tusenlappar. Här är en längre version. Jag tecknade först ett rörligt elavtal av en säljare på stan....
Gravt oseriösa försäljare som ringer och försöker lura på redan befintliga kunder att de måste binda om sitt abonnemang till en dyrare fast månadsavgift och med insmugna och totalt meningslösa extratjänster för flera hundra per månad i avtalet som de vill att man signerar. Skämmes.
Jag ringde för 3 månader sedan och ville teckna ett fast avtal med Göta energi. Det gjorde jag för att samma dag ringa och ångra mig. Hon jag fick prata med då sa till mig att inget nytt avtal var utfärdat och jag kunde vara lugn och att mitt rörliga avtal fortfarande gällde. Nu 3 månader efter är jag fast i ett fast avtal trots att jag ringde och ångrade mig. Jag förklarade idag hela historien när jag ringde och ville få det uppsagt och uträtt, till svar fick jag att det inte fanns något att göra. Fick höra att...
Det absolut sämsta elbolaget i Sverige, troligen det sämsta i hela världen också. Hade fått 0 i betyg om det fanns att välja. Varna alla ni känner, detta är det absolut värsta bluff bolaget som finns på den svenska elmarknaden. De lurar och tecknar avtal man inte kommit överens om, de lyckades även med sätta igång så man hade 2 olika el leverantörer samtidigt. Fast man inte ska kunna göra det. De vägrar sedan att försöka rätta till det begångna felet. Så jag kommer att varna alla jag känner, så de också slipper bli blåsta. Gör det ni också!!!!
Nöjd numera efter att äntligen hittat och fått kontakt med företagets VD. Synd bara att tvingas bråka för att få rätt i ett självklart ärende. Dock glad över VD Lars Fredrik Landahl för snabb handläggning
Ett företag som har privilegierad att lura och stjäla sina kunder
Jag vill varna alla som överväger att välja detta företag. Jag presenterar mina argument nedan men om du som läsare inte har tid kan du nöja dig med dessa visdomsord: Välj ett annat företag. Göta energi erbjuder en topp notch kundservice enligt dem. När jag blev insåld pratades det mycket om hur bra kundtjänsten var, att man får snabba svar och att det "bara är att ringa in så svarar vi inom fem minuter". Göta energi erbjuder även att få tre månadsavgifter gratis om de inte lyckas med det de lovat. För en ny kund låter...
Uselt företag som håller på med massa extra avgifter både när man är kund och när man vill lämna dem. De ringde och ville få mig att uppgradera deras tjänst. När jag nekade detta blev jag uppgraderad ändå med extra månadsavgifter trots att jag har aldrig gått med på deras uppgradering. När man vill lämna de pga det som jag beskrev ovan så lägger de extra avgifter på sista fakturan. Jag skulle verkligen inte rekommendera detta bolaget till något.
Hej Sasa, Vi har en del fördelsprodukter som vi erbjuder våra kunder och som är högt uppskattade, men det är inte något som kan läggas till på ditt elavtal utan ditt aktiva godkännande. Vad gäller "extra avgifter på sista fakturan" så låter det här som att ditt nya elbolag har tagit över dig som kund utan att beakta din bindnings- eller uppsägningstid. Bryter man ett avtal i förtid debiteras man i så fall ett avtalsbrott för den återstående avtalsperioden. Ta gärna kontakt med oss via telefon 020-23 15 00 eller emai info@gotaenergi.se...
Otroligt oseriöst företag! Var kund och valde att inte förlänga mitt avtal hos Göta Energi när det löpte ut. Avslutade,sa upp,betalade och gjorde allt som man ska i rätt ordning för att avsluta. Detta skedde i april 2022. Efter det har Göta Energi ringt mig veckovis och nu dagligen. Även fast jag blockerat numret,så fortsätter de att ringa. Har mailat X antal gånger och bett dem att lämna mig ifred. De skickar SMS (juni 2022) där de skriver att de vill ha kontakt gällande mitt elavtal....Men hallå! Jag har sedan...
Hej Monika, Hoppas du har en fin dag. Vi är givetvis måna om våra före detta kunder och vill erbjuda dem något fint för att återvända, men det skall självklart finnas en viss respekt här för att inte ringa för mycket eller liknande. Det kan hända att ditt nummer av någon anledning hamnat på flera olika ringlistor, beklagar så hemskt mycket i så fall. Skicka oss gärna ett mail till info@gotaenergi.se med ditt nummer där du ber oss spärra det, så ser vi till att lägga till det i vårat interna spärregister så slipper du...
Hade en tvist, efter många mail, den löste sig
Hej Rafiqul, Tråkigt att det behövde några vändor, men skönt att det löste sig till slut! Tveka inte på att återkomma till oss om det skulle vara något framöver som vi kan hjälpa dig med. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Emanuel
Jag är ensamstående mamma och fick före månaden hög pris för el räknkng per /kw. Därför tecknade jag nytt avtal med andra elleverantör. Ny jag fick ett faktura till med ”El övrigt” avtalsbrott fast kostnad, rörligt kostnad mm” total 748 kr. Detta beskrivning och tjänsten man kan namnge med 3 ord: BEDRÄGERI, BLUFF, FUSK… Varför ni gör så här? Varför ni tänker inte att ni förlorar flera andra kunder? Jag anser att kundens uppskattning, förtroende och bedömnkng är viktigt till alla, istället flera hundra lappar.. Synd om...
Hej Paula, När man byter elbolag är det viktigt att att kontrollera hur det ser ut med bindningstid och uppsägningstid. När man byter till oss så ställer vi upp och tar på oss att kontrollera detta med det andra elbolag för att säkerställa att sådant inte sker. Det är dock tyärr inte alla elbolag som erbjuder denna service och då faller ansvaret tyvärr på kunden. Om elbolaget du bytt till lovat att hantera ditt byte utan extra kostnad skulle jag rekomendera dig att ta kontakt med dem för någon form av kompensation då det...
Oseriösa. Lurar mina stackars pensionerade föräldrar på nånting som de kallar för avtalsbrott "Jag ser nur ni har svarat, Copy n Paste, så ni behöver inte svara mig", trots att allt är skött som det ska och att avtalet är uppsagt av den nya leverantören Vattenfall. Synd att ni beter er så där. Det var jag som tecknade Göta Energi för mina föräldrar, efter att jag själv hade det Göta Energi flera år och var nöjd, nu skäms jag att jag tecknade GE för mina föräldrar och valde även att säga upp mitt avtal. Ni bara förlorar kunder...
Hej Ari, Det var väldigt tråkigt att höra att du känner så. När vi tar över någon som kund så stämmer vi alltid av med elbolagen ifall kunden har någon bindnings- eller uppsägningstid. Det är just för att säkerställa att kunden inte skall drabbas av någon brytavgift. Tyvärr är det inte alla elbolag som jobbar på detta sätt och istället tar över kunden på ett datum utan att stämma av bindnings- eller uppsägningstid. Då är det lätt hänt att avtalsbrott kan uppstå. Skall man byta elbolag är det därför alltid bra att ta...
Väldigt nöjd kund! Fick en bra rabatt som ny kund och dessutom lojalitetsbonus som verkar toppen.
Hej! Superkul att du tar dig tiden att ge oss ett sådant fint omdöme. Det gör oss glada att du känner dig nöjd och vi hoppas på många fina år tillsammans med billig el. Hör av dig till oss om du skulle ha minsta lilla funderingar. :) Vänligen, Ralph
Superbra kundservice när jag ringde och berättade att en av mina närstående som är äldre tecknat ett abonnemang med bindningstid på två år, men att hon inte varit vid sitt sinnesfulla bruk vid detta tillfälle. De tog då bort bindningstiden direkt. Känns seriöst och bra.
Hejsan Ellen, Tack för den fina kommentaren! :) Vi blir väldigt glada av att höra att du är nöjd med vår kundtjänst och vi arbetar konstant för att ge kunderna en så bra upplevelse som möjligt. Om det skulle vara något mer du undrar över är du alltid varmt välkommen att höra av dig till oss på: 020- 23 15 00 eller via info@gotaenergi.se Önskar dig en fortsatt fin vecka! :) Hälsningar, Hampus
Göte energi är ett blufföretag som håller på med dolda avgifter och när jag tecknade så sa dom jag kan byta när jag vill. Men nu får jag betala kontraktbrott som är olagligt enligt ko... Har mailat dom för 3 dagar sedan ingen kontakt... Jävligt dåligt så jag lämnar nu till ko.....
Hej Bengt! Hoppas allt är bra med dig. Om det är så att man tecknat ett avtal med oss ska det tydligt framgå om det är bindningstid och uppsägningstid på avtalet. Att man blir debiterad för ett kontraktsbrott innebär att man tecknat ytterligare ett avtal hos en ny elleverantör, och att denna elleverantören inte följt praxis - det vill säga att kolla upp om det finns bindningstid eller uppsägningstid på avtalet innan man tar över elleveransen. Det är jättetråkigt att ditt nya elbolag inte skickat en förfrågan till...
Då Göta Energi blivit dyrare (och sysslar med lockpriser på sin el) bytte jag elbolag via Elskling till en billigare konkurrent och trodde att allt var frid och fröjd. Fick sedan mejl från Göta Energi om att jag gjort mig skyldig till avtalsbrott och därför skulle få betala en straffavgift. Då jag hade Göta både till mitt kontor och hemma så blev det totalt nästan 2 000 kr jag skulle betala. En kännbar, helt oproportionerlig summa, som gjorde att Göta Energi i slutändan blev klart dyrare än om jag valt en konkurrent som...
Hej Martin! Till en början vill vi beklaga situationen du har hamnat i. När man tecknar ett avtal med en annan elleverantör är det viktigt att den nya elleverantören skickar en förfrågan till oss för att se när avtalet tidigast kan upphöra. Man behöver både ha uppsägningstid och bindningstid i beaktande. Om man inte skickar en förfrågan utan enbart väljer att ta över avtalet, då debiteras ett avtalsbrott som utgör en administrativ kostnad för hantering av avtalet, och en rörlig kostnad som infattar det vi förlorar på...
Man binder upp sig på 12 månader inget konstigt. Sen när man vill avsluta det efter 12månader så är det 3månaders uppsägning., EFTER bindningstiden gått ut. Mao. om man inte säger upp det efter 9månader så sitter du på defacto 15månaders bindningstid. Och så påpekar man det till kundservice att man vill ha en kopia på kontraktet för att man vill gå vidare med det till allmänna rekommendationsnämnden, vips, ingen uppsägningstid, inga 15månader. Magiskt, dom är skojare som gör allt för att mjölka konsumenten. Och jag...
Hej Ronni! Hoppas du har haft en bra vecka. Det stämmer att det är 90 dagars uppsägningstid efter bindningstiden löpt ut. Under bindningstiden är det 30 dagar. Det går alltså jättebra att informera om sin uppsägning under bindningstiden för att avtalet skall upphöra under perioden då bindningstiden löper ut. Detta är våra avtalsvillkor som redovisas i samband med att man tecknar och godkänner sitt elavtal. Att vi tar bort uppsägningstiden är för att vi inte önskar se våra kunder missnöjda. Vi har full förståelse...
Det är fest och dina vänner skrattar, plötsligt släcks lyset och någon ropar "Vi leker kurragömma". Detta blir en fest du aldrig ska glömma, festen utan fotominnen för vem kan fotografera i mörkret? Känns det här spännande? Nej såklart inte ! Ljus ger glädje och trygghet som Göta Energi utstrålar. Utan Göta Energi hade jag inte Spot On eller Bonustimmen. Jag tycker lika mycket om Göta Energi som min pojkvän. Såklart gick det inte att välja pojke då det var för mörkt på festen. Det enklaste valet blev den som stod närmast....
Hej Helena! Nämen oj, verkligen oj! Vilket otroligt fint omdöme. Vi uppskattar verkligen att du tog dig tiden att skriva in till oss och förgyllde dagen med din solskenshistoria. Vi hoppas på många år tillsammans med bra elpriser. :) Vi önskar en fortsatt fin vecka! Vänligen, Ralph
Bra elpriser. Suveränt med fast elpris på vinterhalvåret. Bra erbjudanden. Nöjd kund sedan flera år. Klart billigare än mina tidigare elbolag.
Hej Taru! Kul att höra att du nöjd, det värmer dessa kalla och mörka dagar. Det låter som att du har vårat Vintertrygg avtal, ett väldigt smidigt val där man slipper tänka på att man har rätt prisform för årstiden. Ibland kan det vara skönt med något som sköter sig självt. Tack för att du är vår kund, vi önskar dig en god jul och ett gott nytt år! Bästa hälsningar, Amanuel
Om det finns lägre än en stjärna ska ge till dem. Det är värst som har varit med. Deras försäljare lurade mig totalt. De lovade mig att skulle betala mindre om jag skriver elavtal med dem men i slutet fick jag betala mer. Och när jag ringde dem ville de inte ge mig den försäljare namn som ljög och lurade mig så att jag kan klaga hos dem. Såna folk måste inte jobba på ett företag men det verkar Göta energi vill att deras försäljare ska göra så och lura folk så länge fixar kunder till dem. Deras kund service var så otrevliga. De är inte elbolag men de är bedragare som får kunder genom att lura dem.
Hej Aya! Tack för att du tog dig tiden att skriva ett omdöme och beklagar verkligen det som inträffat. Vi vill mer än gärna se över ditt ärende och önskar därför komma i kontakt för att reda ut det här och se till så att du känner dig nöjd. Återkom gärna till oss på 020 -23 15 00 så vi får en möjlighet att lösa detta för dig. Ha en fortsatt fin dag! Vänligen, Ralph
Tyvärr kan jag inte rekommendera detta bolag. Det är endast dina första 12 månader som du är intressant, sedan skiter dom i dej. Jag tvingas byta elbolag efter 5 år för att inte behöva betala för mycket i form av olika avgifter som jag inte blir av med, t.ex. elavtal samt elkonto som jag inte ens utnyttjar.
Hej Jimmi, Tack för att du tog dig tiden att dela med dig av din upplevelse. Av det du beskriver låter det som att du tecknat ett rabatterat kampanjavtal. Dessa avtal tecknas via exempelvis Elskling.se och har en rabatt på månadsavgiften samt en öresrabatt under de första 12 månaderna. När rabatten löper ut går man per automatik över till bolagets standardavtal, oavsett vilket bolag du valt som leverantör. Tjänsten El-konto är en tilläggstjänst som gör det möjligt att exempelvis jämna ut din elkostnad över året och...
Riktigt oseriöst intryck av säljare som precis ringde. Menade delvis att jag skulle erhålla något form av ”avdrag då jag är egenföretagare” vilket låter märkligt. Menade dessutom att man tjänar på att att välja göta energi då det inte finns några årsavgifter eller andra dolda kostnader. Att det däremot kostar 69:- i månaden utöver el innebär ju kort och gott att abonnemanget kostar 828:- om året utöver kosten för el. Undvik telefonsäljarna gör egen research...
Hej Glenn, Tack för din feedback och för att du tog dig tiden att skriva ett omdöme om din upplevelse. Det säljaren syftade på är förmodligen momsavdraget som du som egenföretagare är berättigad till. Alla bolag arbetar antingen med fasta årsavgifter, månadsavgifter eller påslag på kilowattpriset för att kunna bedriva en fungerande verksamhet. Precis som du skriver innebär en månadsavgift på 69 kr/mån en årskostnad på 828 kr/mån. Om du skulle ha några frågor eller funderingar är du alltid varmt välkommen att kontakta...
Elen höll på att stängas av för att jag bodde inneboende, Göta ringde upp mig och meddelade detta. Tack Göta för att ni hjälpte mig att ta över elavtalet extra tack till Oliver Andersson hos er som bjöd på högklassig service! Rekommenderar varmt!
Hej Anton, Vad härligt att det redde ut sig för dig! Det glädjer oss verkligen att höra att du nöjd med oss som ditt elhandelsbolag och med servicen från våran stjärna Oliver Andersson. :D Tack för att du vill vara kund hos oss! Ha nu en fantastiskt dag, Emma
Förlurat mig i muntlig avtal och i tjänst som jag viljat inte beställa. Jag körde bill denna tiden och blir uppringt av säljare William, han provat att kapla mig till Göta Energi, och frågat frågor gälande firma. Eftersom jag är Enskild Firma - jag säga till honom att jag kan inte blir foretagskund hos dem, eftersom jag bor i detta adress och jag ha inte lokal som jag kan blir anslut till. Som jag säga jag körde bill och det jag säga till honom också. I vår telefon samtal jag säga till honom att jag vilja inte skriva...
Hej Antons, Det är fruktansvärt tråkigt att höra att du haft denna upplevelsen med oss. Jag har försökt komma i kontakt med dig via Trustpilot för att vidare kunna hjälpa dig med ditt ärende. Hoppas du får en fin dag så hörs vi av, Emma
Varning för detta företag Bedrägliga säljmetoder
Hej Mattias, Tusen tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme till oss. Vi uppskattar all feedback som vi kan få. Såklart tråkigt att du fått denna uppfattningen av oss dock. Om det finns något speciellt vi kan hjälpa dig med så är du varmt välkommen att ringa in till oss på 020-23 15 00 eller skicka ett mail till oss via vårt kontaktformulär på våran hemsida. Ha en fin dag, Emma
Minus: Jag har upplevt några gånger att jag har hittat rader på fakturorna för tjänster och produkter som jag aldrig har valt. Vid kontakt med kundservice har dessa kunnat plockas bort. Man måste vara uppmärksam och läsa på fakturorna man får så att det inte ligger något extra där. Minus: På något vis lyckades jag bli knuten till något slags abonnemang utan att jag var medveten om det och blev då pålagd någon slags straffavgift när jag bytte leverantör. Plus: Kundtjänsten har varit snabb och hjälpsam varje gång jag har...
Hej Kjell, Fördelsprodukterna som kan tillkomma i ens avtal får man alltid information om både muntligen och skriftligen vid tecknandet av avtalet. Alla våra avtal har bindningstid och det har dom flesta elbolagen på sina elavtal - även telefonabonnemang och andra typer av avtal brukar ha bindningstid. Bryter man sitt avtal i förtid så debiterar vi kunden för den förlust vi gör under den återstående avtalstiden. Detta står i avtalsvillkoren för ditt avtal. Vad glada vi blir över att höra att du vart nöjd med våran...
Riktigt bra service, ser fram emot att ha Göta Energi!
Hej Nellie, Tack för ditt omdöme. Vi blir väldigt glada av att höra att du är nöjd med den service du fått av vår medarbetare. Vi arbetar för att du skall förbli en nöjd kund hos oss en lång tid framöver. Om du skulle ha några som helst frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till oss på: 020- 23 15 00 eller skicka ett mail till info@gotaenergi.se Ha en bra dag! Hälsningar, Hampus
Haft lite strul inledningsvis med dem med att de lade t.ex.till extra kostnad för miljöavtal som jag inte beställt. Läs noga avtalet så det inte lagts på något om ni tecknar! Sen flöt det tills jag bytte adress och flyttade med elavtalet, som jag hade bindningstid kvar på Fick enkät varför jag slutade som kund. När jag påpekade att jag var kvar svarade de att det skickats av misstag och att allt var rätt. Efter flytten fick jag en räkning från Vattenfall med anvisat avtal =mkt högre pris. Hos Göta energi var jag inte längre...
Hej Dan A, Tack för din feedback och beklagar det som inträffat. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att kunna ta en närmre titt på ditt ärende och komma fram till en gemensam lösning. Om du har fått ett anvisat avtal med Vattenfall på grund av att vi inte flyttade med ditt avtal på ett korrekt sätt kommer vi givetvis kompensera dig för det. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på: 020-23 15 00 eller maila till info@gotaenergi.se Du får gärna fråga efter mig, jag heter Hampus. Ha en bra dag! Hälsningar, Hampus
Elavtalet, det kommer olika förlag hela tiden om att binda till både vänster och höger vilket är förvirrande.
Hej Fritiof L, Tack för att du tagit dig tid att skriva en kommentar. Vi tackar så mycket för din feedback, det hjälper oss väldigt mycket i vårt ständiga arbete mot att hela tiden bli bättre och leverera bättre service. Om det finns något vi kan hjälpa dig med, tveka inte på att kontakta oss per telefon på 020-23 15 00 eller skicka ett meddelande till oss på facebook. (www.facebook.com/gotaenergi) God fortsättning, Emma
Lurade mig när jag hade dom sa ett pris visade sig vara ett helt annat när jag skulle betala räkningen. även massa dyra avgifter som jag ej ville ha. Ring mig om ni vill byta elbolag 0707704813
Hej Marcus! Detta låter ju väldigt märkligt.. Självklart så skulle vi aldrig tvinga på en kund massa extraavgifter eller lura någon genom att säga fel priser etc. Det låter som att det skett ett litet missförstånd här och jag skulle gärna vilja se över detta för dig. Om du vill ha hjälp med att se över ditt avtal, vänligen skicka ett meddelande till oss på facebook eller ring till oss på 020-23 15 00. Vill du prata med mig, som nu har lite koll på ärendet, så går det jättebra att be om att få prata med Emma. Ha nu en underbar dag! /Emma
Mycket kunniga och professionella medarbetare. Men, vid info om det erbjudande jag accepterade var budskapet om momsen otydlig.
Hallå där Lundin R, Så glada vi blir av detta, tusen tack för dom fina orden! :D Dock inte lika kul att läsa det sista, såklart så bör all information komma fram klart och tydligt till kunden och jag får helt enkelt be så hemskt mycket om ursäkt ifall du känner att detta var oklart. Är det momsen på kwh priset du undrar över? Ha en fantastisk dag, Emma
Blev kontaktad av en kanonkille som verkligen kunde elbranschen. Jonas tror jag han hette? Underbar och personlig service. Här värnar man om sina kunder!
Hej Johan, Kul att höra att du är nöjd med servicen du fått av vår medarbetare, vi arbetar givetvis för att vara så personliga som möjligt gällande vår service och anpassa oss efter kundens behov! :) Ha en trevlig dag! Hälsningar, Hampus
Jag tycker det är svårt att besvara frågorna eftersom allt är så nytt. Så jag litar på att ni sköter allt åt mig.
Hej Hartman, Vi sköter givetvis allt gällande ditt leverantörsbyte åt dig! :) Hälsningar, Hampus
Jag köpte el och är nöjd med allting
Hej William, Kul att höra! Vi strävar för att du skall förbli precis lika nöjd i framtiden. :) Hälsningar, Hampus
Har bytt elleverantör till Göta Energi på vårt lantställe. Har blivit bra bemött. Hoppas de har en bra prisbild också.
Hej Andersson, Kul att höra att du är nöjd med ditt val samt bemötandet du fått av vår(a) medarbetare. Vi lovar att du skall förbli nöjd med ditt val! :) Hälsningar, Hampus
Tyvärr lutade de in mig som kund ute på stan och lät mig tro att jag ångrat ”köpet” inom ångerperioden. Sedan visade det sig att det inte gått igenom och jag var fast i två år...
Hej Johan, Tack för din feedback och beklagar det som inträffat. Det du beskriver strider mot våra riktlinjer vid försäljning och vi skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig för att ta en närmre titt på vad som inträffat. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på: 020- 23 15 00 eller skicka ett mail till: info@gotaenergi.se Ha en bra start på veckan! Hälsningar, Hampus
El, företaget levde upp till mina förväntningar
Hej Radak, Roligt att höra att vi levde upp till dina förväntningar. Vi arbetar för att vi i framtiden skall fortsätta leva upp till dina förväntningar. :) Hälsningar, Hampus
Trevlig personal! Känns seriöst
Tusen tack Kerstin, vad glad jag blir av att läsa detta! Jag ska förmedla detta till mina fantastiska kollegor, så blir dom garanterat lika glada som jag :D Ha en underbar dag, Emma
Jag köpte El och företaget har varit väldigt bemötande och hjälpte till med alla frågor jag hade. Informationen jag fick var correct och vad som sas var vad som gällde. Jag tycker att företaget Göta Energi är ett bra företag som står för sitt ord och man kan anlita på
Hallå där Milltos T, Vad roligt att läsa att du är nöjd med oss som din elleverantör :D Din kommentar glädjer oss otroligt mycket och vi tackar så mycket för att vi får ha dig som kund! Ha en fantastisk dag, Emma
rätt bra men jag ville inte vara med på rent vatten men det funkade inte
Hej Blomstrand P, Ojdå, detta måste vi ju lösa! Vänligen kontakta oss per telefon på 020-23 15 00 eller via mail på info@gotaenergi.se så ska vi hjälpa dig med detta :) Ha en fantastisk dag, Emma
Köpte el avtal Vart mycket bra bemötande Har haft dom i många år så är mycket nöjd
Hej Lars, Så roligt att höra, det glädjer oss verkligen :D Tack för att du vill vara kund hos oss! Önskar dig en fantastisk kväll, Emma
Lätt att ha o göra med. Tydlig info på faktura o hemsida.
Hej Furuwidh M! Vad roligt att höra, detta gör oss så himla glada :D Ha en underbar kväll, Emma