En dag i förväntans tecken som slutade i katastrof och benbrott och traumatiska upplevelser. Den 17 maj lyfte ballongen med 12 passagerare från Mantorp park. Proffsig pilot/Steward som var pedagogisk och hade en genomgång om hur allt fungerar i korgen och under färden. Något gick fel, vinden betedde sig oväntat och vi kraschade mot marken inte bara 1 gång-utan 3 gånger. Den 3:e gången for vi ner i ett 4 meter djupt dike långt ute på en åker. 12 skräckslagna passagerare varav en bröt armen under en av kraschlandningarna.... Piloten skötte detta med ett lugn och professionalitet utan dess like. En eloge till piloten!
Ägaren av Gränna Ballong däremot! Bengt Gunnarsson! Hörde inte av sig via telefon för att fråga hur vi/jag mådde! När jag efter 10 dagar ringde upp honom, svamlade han bara omkring med att försäkringsbolag tar sån tid på sig. Jag som skadad och chockad fick ligga på honom/Bengt, om att få svar på när och om ersättning skulle betalas ut. Förutom att det inte blev någon återkoppling om ersättning så är det den mest osympatiska människa jag träffat på! Att inte någon gång under de veckor jag "jagat" honom och varit i kontakt med honom kunna ställa frågan om HUR MAN MÅR!! Helt otroligt!! Ska man driva ett företag när man är så obrydd....?? En person fick föras med ambulans till sjukhus. Jag har i efterhand fått höra av en reporter på Motala /Vadstena tidning att när alla personer tagits ur den havererade korgen och ambulans farit iväg med damen med armbrott så samlades man (de som ville) på Mantorp parkering för att åtnjuta champagne och få sitt Ballong Flyg diplom! OSMAKLIGT!!
Bengt Gunnarsson borde avveckla och gå i pension!!