Mina tonårsdöttrar köpte ett armband till mig i 50-års present. Detta var tyvärr för litet, och behövde bytas.
Tyvärr missade jag bytesrättstiden, eftersom jag pga covid och fara för smitta har undvikit att åka in till stan under en längre tid (min man är i riskzon). Jag kontaktade dock Hallbergs Gulds kundtjänst, och förklarade saken. De skickade saken vidare till en regionschef, som väl insåg att det var ett speciellt case (50-års present från barnen) och en speciell situation (covid).
Butikchef Alina mailade och... önskade oss varmt välkomna in till butiken för att byta. Vi blev självklart jätteglada för att man visade hänsyn och var beredda att frångå sina ordinarie bytesrättstider, så jag kunde få byta till en present som faktiskt passade!
Men tråkigt nog: När min dotter kom in i butiken i dag, fick hon besked om att det inte var möjligt att byta i alla fall. Det hade gått för lång tid tydligen. Visst, det har gått några veckor sedan mailingen, men inte så länge att det borde ändra beslutet om att vara flexibel, kan jag tycka. Och vi fick inget datum som vi senast behövde komma innan.
Så nu sitter jag här mer en 50-års present som inte kan användas.
Det är självklart inte aktuellt för någon i familjen att handla hos någon Hallbergs Guld butik igen.