Hudvårdshögskolan IBS

Hudvårdshögskolan IBS

Ring 08-653 37 22 www.beautyschool.se
4.0

Vi bedriver en komplett yrkesutbildning till hudterapeut enligt marknadens högsta standard. I utbildningen ingår även spaterapi. Hudvårdshögskolan är godkänd av svenska SHR samt de internationella organisationerna ITEC och CIDESCO. Studieformen heltid 1,5 år leder till yrkeshögskoleexamen. Studieformen deltid 2 år finansieras privat och en momsfri kursavgift erläggs.

16 omdömen om Hudvårdshögskolan IBS

Sara S
Skrev om Hudvårdshögskolan IBS

Super bra skola! Bästa lärarna!

Make up institute
4.7/5 i betyg av 51 omdömen 4.7 av 51 omdömen
Badge2016

Fantastisk skola. Otroligt engagerade lärare, mycket professionellt upplägg på studierna. Vackra personliga lokaler, gedigen utbildning. Som

Elin B
Skrev om Hudvårdshögskolan IBS

Kostar mer än vad det smakar. Många tillkommande kostnader under utbildningen. Kanonbra lärare. Alldeles för små utrymmen, smutsigt och nedgånget. Möjlighet till två internationella examen.

Hanan K
Skrev om Hudvårdshögskolan IBS

Tackar för en rejäl lärorik och allvarlig skola inom skönhets branschen, gick stolt ut som spa och hudterapeut med goda kunskaper och starkt självförtroende med att jag har fått mina diplom i de bästa hudvårds skolorna i Sverige.

Petra G
Skrev om Hudvårdshögskolan IBS

En mycket bra utbildning! Man får en bred kunskap och jag har fått höra att jag är självgående trots att jag är nyutexaminerad!

Mia G
Skrev om Hudvårdshögskolan IBS

Allting med hela utbildningen har känts SNÅLT. Som att det sparas in på allt och minsta lilla grej ska vi betala trots att vi betalat MASSOR med pengar för denna skola. Mycket känns ogenomtänkt och oplanerat. Elevutrymmena är verkligen under all kritik. Jag skulle helt ärligt inte rekomendera denna skola till någon.

Svar från Hudvårdshögskolan IBS

Hej Mia Kanske landar insikten så småningom hur mycket du har lärt dig och att skolan inte snålat på någonting i utbildningen eller till er studerande . Produkter som du vill använda hemma kan inte skolan stå kostnaden för.... inte heller kan skolan stå kostnaden för behandlingar utöver kursen. Du har haft förmånen att arbeta med ett av marknadens mest välrenommerade produktmärken. Du kommer förhoppningsvis själv upptäcka värdet av detta när du är mogen för det. Elevutrymmena...då menar du kanske elevköket som inte...

Kim P
Skrev om Hudvårdshögskolan IBS

Dålig kurslitteratur och varierad kunskap hos lärarna.

Svar från Hudvårdshögskolan IBS

Hej Kim, Samtliga lärare har lång yrkeserfarenhet och ett stort kunnande, vilket bekräftas genom skolans höga resultat och goda omdömen från SHR, ITEC och Cidesco representanterna. Jag ber dig därför återkomma till mig och konkretisera dina synpunkter gällande den litteratur vi använder och lärarnas kompetens. Mvh Sara Flyhammar, rektor

Linda L
Skrev om Hudvårdshögskolan IBS

Jag var väldigt nöjd med skolan. Mycket bra och kompetenta lärare. Bra också att man fick jobba i salongen som fanns på skolan.

Susanne J
Skrev om Hudvårdshögskolan IBS

Jättebra skola! Trevligt bemötande!

Sandra P
Skrev om Hudvårdshögskolan IBS

Prisvärda behandlingar och trevligt bemötande

Annika J
Skrev om Hudvårdshögskolan IBS

Rolig, lärorik och intressant utbildning!

Lottica F
Skrev om Hudvårdshögskolan IBS

Trevligt bemötande från första kontakten gjorde att jag bestämde mig redan från början att utbilda mig till hud- och SPA-terapeut hos IBS. Bra och gedigen utbildning.

Victoria R
Skrev om Hudvårdshögskolan IBS

Jag tycker att det är en bra skolan med trevliga och kunniga lärare.Att skolan erbjuder att man kan ha extra praktik tyckte jag va suveränt eftersom jag hade inte många bekantar som jag kunde praktisera privat.Det tyckte jag gick utöver skolans skildigheter

Nathalie S
Skrev om Hudvårdshögskolan IBS

Det har inte levt upp till mina förväntningar elak och dålig lärare i ansiktsbehandling, anatomi och make up.

Svar från Hudvårdshögskolan IBS

Hej Nathalie, Det var några år sedan du var studerande hos oss, många delar har utvecklats och ny personal har anställts. Men det är jättetråkigt att du inte blev 100% nöjd med de här momenten i utbildningen. Jag hoppas ändå att du är nöjd med helheten och att de glada, fina minnena från utbildningen är de mest bestående. Bästa hälsningar Sara Flyhammar, rektor

Umamas F
Skrev om Hudvårdshögskolan IBS

Allt är bra från första bemötandet och avslutat!

Anna K
Skrev om Hudvårdshögskolan IBS

bra utbildning och bra lärare

Kerstin U
Skrev om Hudvårdshögskolan IBS

Jag är nöjd med min utbildning där, bra lärare, gedigen utbildning.