SJ AB

SJ AB

Ring 0107-51 60 00 www.sj.se
Omdömen totalt
32
Snittbetyg
1.8
Skriv ett omdöme

32 omdömen om SJ AB

Visar 32 omdömen med 1.8 i snittbetyg
Johan E
Skrev om SJ AB

Tack vare era konstant återkommande förseningar som ni aldrig har tagit på tillräckligt stort allvar för att långsiktigt åtgärda missar jag nu min dotters luciafirande, tack till ledningen.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Karolina J

Alla tåg jag tagit de senaste månaderna har varit försenade. Attityden från personalen är värre än någonsin, riktigt dåligt bemötande när man bara försöker ställa en fråga om förseningen/sin anslutning. Löjligt dyrt för att konstant komma sent till sin destination, vart man än ska.

Viktor B

Hade inte varit stolt VD för detta statliga skitbolag. Samtliga problem kommer uppifrån, men det finns troligtvis inget intresse av leverans när de är statligt ägda och har misslyckade karriärsmänniskor i bolagsstyrningen. Trasiga tåg, dålig service, sena. Men vad hade man förväntat sig från något staten äger? Lägg ned skiten och låt privata marknaden ta hand om människor så det faktiskt fungerar. Privata bolag bryr sig om kunderna eftersom de är deras levebröd. Åker MTRX framgent, synd att kinesiska bolag får det att fungera på svensk marknad men inte svenska staten själv.

Lovisa L

Jag skulle åka från Stockholm till Karlskrona med ett byte från tåg till buss i Alvesta. I Alvesta hade de bytt plats på busshållplatsen (som de hade skrivit information enbart på deras hemsida). Jag och 3 andra tjejer missade den ya infon och bussenåkte iväg och vi blev kvar i Alvesta (Max 7 min från att tåget stannade och bussen åkte iväg). Ringde supporten och de sa att vi fick skylla oss själva och att de inte kan hjälpa till med varken ersättning eller alternativt resor. Nästa buss kom efter 6 h och jag fick betala för den själv.

Adam W
Skrev om SJ AB

Extremt dåligt! Åkte första klass som betyder att man får en kaffe på pressbyrån för 100 kr. Inga speciella säten eller någonting alls extra. Det står att både frukost och access till loungen ingår. Så var såklart inte fallet för om man läser längst ner i det finstilta så är det ingen frukost på helger samt är loungen inte öppen. Falsk marknadsföring och riktigt svårt att få information om vad som faktiskt gäller. Också riktigt dåliga säten och trångt trots första klass. Gamla tåg och ful omgivning. Tågen tar också lång tid generellt och ändå hålls inga tider.

George sanharib Ö

Uuuuuuuuuselt. Sent varenda jävla gång och inte heller är det billigt. Hur fan förlitar sig folk på det här skämtet till bolag.

Maja H
Skrev om SJ AB

När det går bra, går det ”som tåget”. Synd att det endast är varannan gång… man får inte ersättning för ersatt transport om man inte får ett godkännande innan. Vilket gör det i princip omöjligt att få ersättning om man tar taxi/egen bil när SJ strular till det gång på gång. Man får stå i telefonkö länge och det är ofta ovisst om tåget kommer att gå eller ej, vilket gör att betänketiden för att fixa egen transport blir kort, plus att man då ska höra av sig till SJ för att få detta godkännande för att få ersättning för bensin/taxiresa.... 

Sebastian R

Sammanfattning SJ: Service: 0 av 5 Tågvärdar: 0 av 5 Komfort: 0 av 5 Städning 3 av 5 Lägg ner bolaget och starta om på nytt, ni är ett skämt.

NIKOLA S

Har alltid varit en nöjd kund och alltid blivit bra bemött på mina resor med er. Men fyfan för killen som stog i kassan i cafeét på tåget 525 mot Lund den 22a september 08:21 från stockholm. Tunnhårig och glasögon. Så extremt otrevlig. Ber om att få köpa lite smått o gått från ert café som ni promotar stup i kvarten i högtalarna , för att sedan sätta mig och äta min lilla matlåda med godsakerna jag köpt från cafét. Då tittar han snett på mig och har en så otrevlig ton och skickar mig därifrån genom att säga att " tar du... 

Marcus H

Konsten att förlora en trogen resenär. Nu får det vara nog. Jag reser sträckan Gbg-Sth ca 30 ggr/år. Plus lite andra sträckor. Alltid 1:a klass. Trots alla förseningar gn åren har jag fortsatt med SJ. Gillar tåget. Jag köper alltid återbetalningsbara (i snitt +20%) biljetter. Om jag ombokar innan avgång så får jag pengarna tillbaka. Antingen genom en utbetalning eller genom att låta pengarna ligga kvar hos SJ och handla för dem i ett senare skede. Jag har valt det sista. SJs svar till mig, -läs villkoren! ... 

Per N
Skrev om SJ AB

Den tjänst de levererar är för det mesta bra, men den är otroligt oprisvärd. Och att dessutom ha ett system som gynnar sällanresande (de som bokar månader i förväg) sänker betyget ytterligare ett snäpp.

Marie
Skrev om SJ AB

Usla priser för oss som lider av handikapp.

anders l

Sj har alltid varit det bästa och billigaste alternativet att transportera sig , jag tycker att vi ska förespråka miljö, låga priser och bra service! Bra jobbat och fortsätt med siperjobbet!!!

Andreas H

Jag måste vara en turgubbe som alltid upplever tåg i tid, samt ett trevligt bemötande. Något som jag tycker fler borde kolla på är att man faktiskt "bara" betalar en hundralapp extra för första klass. Då får man ändå betydligt större säten, kaffe, frukt osv. Så de hundra riksdalerna är ganska snabbt intjänade!

Marcus A

Jag minns inte när jag senast kom fram i tid OCH fick en sittplats. Jag vägrar att åka tåg, något som jag tyckte om att göra förr. Nu känner jag mig bara förnedrad när jag har med SJ att göra. Tillägg, några månader senare: GAAAH! Tvingades åka till Sundsvall med SJ då bilen pajade. Jag fick plats 3, tjejen plats 5 och vår tremånaders grabb - plats 21?! Nåja, vi ses väl i restaurangvagnen senare...visst ja, finns ju ingen. När jag väl har vinglat genom hela tåget till det enda skötbordet visar det sig att det inte går... 

Torbjörn J

En massa förseningar drar ner betyget men resegarantin och ett vänligt bemötande drar upp betyget.

Matte
Skrev om SJ AB

Mitt hittills sämsta betyg går till SJ utan tvekan. Såsom jag uplevt mina resor är faktiskt skrattretande. Testa att åka sträckan Sthlm-Södertälje vintertid tur och retur. Pga släkt och vänner har man åkt den sträckan under många år. Utan att överdriva kan jag säga att det blir förseningar med "beräknad ny tid" mer än varannan gång, vintertid! Alltid samma visa varje vinter. Stackars de som pga jobb tvingas åka den sträckan dagligen. Att tänka på miljön? Nej glöm det! Jag tar numera bilen varje gång jag ska resa inom Sverige.... 

Jonas G
Skrev om SJ AB

Sthlm - Malmö är BILLIGARE och snabbare att flyga än att åka med SJ. Jag försöker göra rätt för mig miljömässigt, men SJ är helt enkelt inte prisvärt. Med den mängd förseningar man dessutom oundvikligen måste stå ut med kan jag bara inte tycka att SJ gör ett bra jobb.

Frank S
Skrev om SJ AB

Det här inlägget gäller enbart bristen på dålig radiomottagning i stora centralhallen i Stockholm. (I övrigt har jag inget att anmärka på SJ) Men det är oerhört irriterande att behöva stänga av radion (som man lyssnar på i hörlurarna) när man går in på SJ för att fika/äta före tågresan. Bara delar av lokalen är störningsfri. Det gör att man allt oftare väljer att äta någon annanstans.

Niklas E

Det är inte lätt att både vara advokat och konduktör, samtidigt.

Edit T
Skrev om SJ AB

Helt uselt. Tror inte att SJ gjort någonting rätt någonsin. Förstår inte varför man inte kan få ens lite service när man väljer att ta tåg istället för bil eller flyg.

Daniel G

Fixa så man Inte kan gå rakt igenomen spärrningarna. Det finns laser vid varje spärr och där kan man räcka sin fot och gå rakt igenomen. Miljön är helt OK. Prisvärt är det, dock förseningar. Dom kan ju sänka priserna. Jag tar tåg till jobbet sedan tvätbana. Varje dag jag skall till jobbet så är det förseningar. Helt katastrof! "Signal fel" - hör man i högtalaren.

Helena  S

Jag måste ställa mig i klagokören gällande SJ faktiskt, för att tågbilj blivit mkt dyrare igen, man får först ett pris för biljetten, sen får man lägga till extra för att få sittplats på i mitt fall 86 kr T/R. Dessutom så är det nästan alltid förseningar, där jag dock börjat reklamera varje ggr det blivit så har fått en del värdecheckar senaste tiden. Men ändå, blir så trött, skärp er SJ! Börjar ju likna SL med sina ursäkter som "löv på spåret".. Får inte ihop ekvationen: "Dyrare tågbilj - fler tågförseningar"??

Johan
Skrev om SJ AB

Hur kul är det när det inte får sitta. Nästa gång jag ska någonstans så tar jag bilen!

Sara J
Skrev om SJ AB

Jag älskar att åka tåg och det gör mig inget att det tar lite längre tid. MEN det är totalt oförsvarligt att det alltid är billigare att åka bil och flyg! Det här är ett företag som varken tar sitt samhällsansvar eller förstår sig på kundbemötande ("väntetiden är just nu 41 minuter"?!!). Det skulle också vara kul att se deras prisutveckling, för den måste vara brantare än åreskutan! Tillägg 2009-01-22: Den 26 december var tåget sex (!) timmar sent till Stockholm, vilket gjorde att vi missade vår resa till Filippinerna. Lär inte höja rekommendationerna för SJ på mycket mycket länge...

Christina M

Dyrt, osmidigt och det är alltid något som går fel.När jag skulle åka ifrån göteborg till uppsala i somras så steg jag på tåget och åkte en bit men sen sa de att jag skulle hoppa av och ta ett annat tåg till stockholm för att hinna till uppsala. (trots att jag egentligen inte skulle åka via stockholm alls) Efter att ha kommit fram till stockholm så småningom och väntat en evighet på tåget som ska ta mig till uppsala, vilket tåg rullar då in om inte SAMMA tåg som jag 2 timmar tidigare hade blivit avkastad ur. Det var samma... 

Martina R

kommer man någonsin fram i tid? och dyrt! om tåg är så bra för miljön ska det väl vara billigare än att ta bilen!

Caroline K

Har inte så mycket gott stt säga om SJ egentligen, förseningar och omständiga byten känns som vardagsmat när man åker tåg. Att dessutom deras hemsida har försämrats det senaste året och priserna ökat gör inte intrycket bättre.

Karl  B
Skrev om SJ AB

Bekväma tåg och trevliga tåg personal. Oftast knöckfullt på storhelger som jul, midsommar osv. men det är ett bevis på att folk gillar att åka tåg. Många biljett alternativ vilket är både bra och dåligt. Ett plus är att biljetten blir billigare om den köps långt i förväg.

Nils G
Skrev om SJ AB

Jag reser ofta mellan Stockholm och Göteborg. Mina senaste 6 tur och returresor har resulterat i 3 stycken förseningar längre än 30 minuter. Detta innebär att 25% av mina 6 senaste resor varit kraftigt försenade. Det kan jag inte tycka är ok alls. 10% skulle möjligen vara acceptabelt. För att skona miljön föredrar jag tåg, men om inte förseningsfrekvensen blir bättre blir tyvärr andra resalternativ intressanta igen.

Emma K
Skrev om SJ AB

Nytt betyg från mig, framförallt till personalen på det tåg 533 till Lund, jag för tillfället sitter på. Lyckades komma flämtandes med stora väskor 3min innnan avgång och inte lyckats hämta ut min biljett. jag får kliva ombord ändå och en värdinna ringer och klipper min biljett över telefon och ger mig min sittplats. När jag väl kommit på plats och köper lite internet tid (som uppebarligen fungerar förträffligt, annars hade jag inte kunnat skriva det här) samt lite mat upptäcker jag att jag lyckats slänga min bijett tillsammans... 

David H
Skrev om SJ AB

Jag har under det senaste året spenderat ungefär 30000 kronor på tågresor med SJ och även om det är pengar man aldrig får tillbaka är det värre med den tid man aldrig får tillbaka. Då mest tid som man väntat i tåg som gått långsamt eller stått och väntat på att komma in till Stockholm C.

Filtrera omdömen