Riktigt uselt på alla plan bara.
ICA Försäkring AB
Om företaget
ICA Försäkring är en ny uppstickare på den svenska försäkringsmarknaden. Vi erbjuder riktigt bra försäkringar - de allra flesta är topprankade av Konsumenternas Försäkringsbyrå - till ett bra pris. Hos oss kan du bland annat köpa bilförsäkring, hemförsäkring, husförsäkring, olycksfallsförsäkring, båtförsäkring, hund- och kattförsäkring,...
613 omdömen om ICA Försäkring AB
Sedan starten hos Reco 2021
Jag alla mina försäkringar hos ICA. Hem/Villa, 2 Bilar, Fritidshus, 2 Olycksfallsförsäkringar. Har behövt använda 1 försäkring under alla dessa år jag haft försäkringar, över 4 decennier. ICA Försäkringar hjälpte mig snabbt och effektivt.
Hittills bara positiva upplevelser. Har nyttjat rättshjälp i och med en vårdnadstvist i tingsrätt. Har försäkring för både mig och barn hos ICA.
När jag fick en vattenskada lade ica försäkring ut mitt ärende på en under-entreprenör, jag hade då fått vänta länge och fick börja om med mitt ärende. Jag ringde upp ica försäkring o sa att jag inte var nöjd med hur mitt ärende hanterades, det blev bättre efter detta.
Dåligt. Usch. Väldigt otrevligt bemötande
Jag köpte hemförsäkring hos ICA försäkring och det ingår reseförsäkring som hjälper med små problem som ofta uppstår på resorna. Jag var i en resa utomlands där upplevde jag tandkrasch så att jag var tvungen att besöka en tandläkare. Det var riktigt akut. Jag betalade för konsultation, röntgen och en lite kirurgi för att dra ut tanden, plus en kontrolltid. Jag anmälde på internet på ICA försäkring, bifogade läkarintyg, faktura och även röntgenbild. Efter tre dagar fick jag pengarna i mitt konto! Vilken bra service! Precis...
Jag har alla mina försäkringar hos Ica. Prisvärt, enkelt och smidigt på nätet. Tillmötesgående kundtjänst, snabb behandling vid skadeärende.
Bra bemötande och snabb hjälp
Bemötandet var helt ok. Men jag är missnöjd med ersättningen, tyckte att det inte blev mycket kvar efter självrisk och åldersavdrag. Gällde glasögon som gick sönder efter fall.
Tack för din feedback! Vi förstår att ersättningen inte motsvarade dina förväntningar och vi beklagar att det inte blev som du hoppats.
Blev bemött som förväntat. Vänligt, positivt och proffsigt
Hej Claes, Tack för din fina feedback! Det gläder oss att höra att du upplevde bemötandet som vänligt, positivt och professionellt – precis så som vi strävar efter. Vi uppskattar att du valde att dela din upplevelse med oss. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring
Har egentligen inget att klaga på, gick relativt snabbt och smidigt. Fick snabba och bra svar när jag hade följdfrågor.
Hej Johan, Tack för din recension! Det är härligt att höra att du upplevde processen som snabb och smidig samt att du fick bra och snabba svar på dina följdfrågor. Vi strävar alltid efter att göra det enkelt och bekvämt för våra kunder. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring
Mycket bra bemötande och snabb handläggning!
Hej Ewa, Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss att höra att du uppskattade vårt bemötande och den snabba handläggningen. Din feedback betyder mycket för oss! Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring
Fick problem med frånluftsvärmepumpen. Ersättning för reparationen efter åldersavdraget kom mycket snabbt. Allt fungerade med försäkringsbolaget.
Hej Ulf, Tack för att du delar din upplevelse! Det är skönt att höra att allt fungerade smidigt och att du fick snabb ersättning för reparationen. Vi finns här för att hjälpa när det behövs. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring
Det tog lite tid men ändå fick jag hjälp. Anledningen var att lCA försäkring samarbetar med något annat företag. Tack och lov att jag var pluskund hos ICA, annars vet jag inte om jag kunde få hjälpen. Pluskund men ändå en stor summa som självrisk.
Hej Mohammed Reza, Tack för att du delar din upplevelse med oss. Vi beklagar att det tog lite tid, men det är bra att höra att du till slut fick den hjälp du behövde. Vi förstår att självrisk kan kännas som en stor kostnad, och vi tar med oss din feedback i vårt arbete för att förbättra våra tjänster. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring
Quick replies but most of the time the insurance does not help much or cover for the needs (even the biggest insurance package). There is always an excuse not to support much…
Hi Irantzu, Thank you for sharing your feedback. We’re glad to hear that you appreciated our quick responses, but we’re sorry to learn that our coverage didn’t meet your expectations. Your feedback is valuable to us, and we will use it to review and improve our offerings to better support our customers’ needs. Best regards, ICA Försäkring
ICA försäkringar som jag har fungerar mycket bra, är jätte nöjd rakt över Hemförsäkring med resplus Bilförsäkring Olyckfall Hundförsäkrung
Hej Helene, Tack för ditt fantastiska omdöme! Det gör oss väldigt glada att höra att du är så nöjd med dina försäkringar hos oss, från hem- och bilförsäkring till olycksfall och hundförsäkring. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder trygghet och smidiga lösningar. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring
Mycket tillmötesgående och hjälpsamma
Hej Sten Åke, Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss att höra att du upplevde oss som tillmötesgående och hjälpsamma. Din feedback betyder mycket för oss och sporrar oss att fortsätta leverera god service. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring
Enkel och prisvärd försäkring.
Hej Göran, Tack för ditt omdöme! Vi är glada att höra att du upplevde vår försäkring som både enkel och prisvärd. Vi strävar alltid efter att göra det enkelt och kostnadseffektivt för våra kunder. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring
Väldigt snabba och hjälpsamma! Inget krångel, de litar på sina kunder och vill att en den jobbiga upplevelsen inte ska förvärras utan slätas ut på bästa sätt med deras hjälp!
Hej Patrik, Tack för din fantastiska feedback! Det gläder oss att höra att du upplevde oss som snabba och hjälpsamma. Vi strävar alltid efter att göra din upplevelse så smidig och positiv som möjligt. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring
var tvungen att använda hemförsäkringen och det gick snabbt och smidigt och betalades ut snabbt
Hej Jonas, Tack för att du delar din upplevelse! Vi är glada att höra att det gick snabbt och smidigt att använda hemförsäkringen och att ersättningen kom snabbt. Vi strävar alltid efter att göra processen så enkel och effektiv som möjligt för våra kunder. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring
Skadeanmälan på garageport som behandlades fantastiskt snabbt. Bara ett minus, det var svårt att skicka med bilder på skadan men det löste sig efter telefonkontakt.
Hej Bengt, Tack för din feedback! Vi är glada att höra att skadeanmälan på garageporten behandlades snabbt. Vi förstår att det var frustrerande att skicka med bilder, men vi är glada att telefonkontakten löste det. Din feedback är viktig för oss och vi kommer att se över hur vi kan förbättra den processen. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring
Inte alls nöjd med ICA Försäkring. Orkar inte beskriva allt.
Hej Ingvar, Vi beklagar att du inte är nöjd med din upplevelse hos oss. Vi vill gärna höra mer om vad som har varit problematiskt för att kunna förbättra oss och hjälpa dig på bästa sätt. Tveka inte att kontakta oss direkt om du vill dela mer om din upplevelse. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring
Trevligt bemötande och snabb hantering.
Tack för din feedback! Vi är glada att du är nöjd med bemötandet och den snabba hanteringen. Vi strävar alltid efter att ge bästa möjliga service!
Hittills verkar allt fungera till belåtenhet. Jag handlar mina matvaror på ica och eftersom försäkringspremien ger bonuspoäng vilket är en sorts rabatt.
Tack för din feedback! Vi är glada att höra att allt fungerar bra för dig och att du uppskattar bonuspoängen på dina försäkringspremier. Det är alltid roligt när våra kunder kan dra nytta av fler fördelar!
I samband med en skada på ett keramiskt föremål visade ICA sott sanna jag: anlitade en värderingsman, som i ett meddelande till mig klargjorde att han inte kunde något i ämnet koreansk keramik. Ansvaret är naturligtvis ICA Försäkringar AB:s. Kallas inkompetens, arrogans och får mig att leta efter andra försäkringsbolag.
Vi beklagar verkligen att du har haft en så negativ upplevelse och för de problem du stött på vid hanteringen av din skadeanmälan. Vi förstår hur frustrerande det måste ha varit, och vi tar dina synpunkter på allvar. Vi kommer att se över rutinerna för att säkerställa att våra kunder får den kompetens och det stöd de förtjänar vid sådana ärenden.
Jag har inga synpunkter på ica försäkring Jag fick ett lägre pris på försäkringen
Tack för din feedback! Vi är glada att du fått ett bra pris på din försäkring och att du är nöjd med oss.
Vi blev bra bemötta, och är nöjda med deras service. Service nivån helt ok, men handläggnings tiden kunde ha varit lite snabbare. Hemförsäkring samt kattförsäkring: Vi är nöjda med mottagandet / hjälp.
Tack för din feedback! Vi är glada att ni är nöjda med bemötandet och hjälpen ni fått. Vi tar till oss av era synpunkter kring handläggningstiden och kommer att arbeta på att göra den ännu snabbare framöver.
Jag har bara positivt att säga om Ica Försäkring. Bra info och bemötande när vi tog försäkringarna och bra bemötande när vi fick ett ärende som gick enkelt och snabbt att hantera trots att det inföll under nyårshelgen. Jag har bostadsrättsförsäkring och fritidshusförsäkring.
Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att höra att du haft en positiv upplevelse både vid tecknandet av försäkringarna och när du behövde hjälp med ett ärende. Det är härligt att veta att vi kunde hantera allt smidigt, även under nyårshelgen.
Jag har tre försäkringar hos ICA Försäkring och alla tre är mycket prisvärda. Vid alla kontakter med ICA har jag blivit ytterst vänligt behandlad och servicen har alltid varit förträfflig, Jag är mycket nöjd med ICA Försäkring. Hälsningar Magnus Roubert
Tack för ditt fantastiska omdöme, Magnus! Vi är glada att höra att du är nöjd med både prisvärdheten och servicen hos oss. Vi uppskattar ditt förtroende och ser fram emot att fortsätta ge dig bra service framöver!
Har bara varit i kontakt en gång och det var inga konstigheter
Tack för din feedback! Vi är glada att du hade en enkel och smidig upplevelse vid din kontakt med oss.
Jag har bara haft positivt bemötande av Ica försäkringar. Jag bytte bostad nyss och fick då smidig hjälp med ny försäkring bara genom ett meddelande, toppen! Fick även min cykel stulen och fick även då smidig hjälp via internet hur jag skulle gå tillväga. Sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd med tillgängligheten och snabbheten på återkoppling när jag hört av mig.
Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att höra att du haft en positiv upplevelse och fått smidig hjälp både vid byte av försäkring och vid cykelstölden. Vi strävar alltid efter att vara tillgängliga och ge snabb återkoppling, och det är härligt att veta att vi har lyckats med det i ditt fall!
Vi har en villa-hemförsäkring. Bra och vänligt bemötande vid frågeställningar av kunnig och serviceinriktad personal. Vid anmäld skada var ”tonen” en annan…. Anmälan var tvungen att göras digitalt på ett formulär som tyvärr inte vara anpassat för den typ av skada vi hade. Efter flera samtal ”gav handläggaren med sig” och tillät oss att maila in vår skadeanmälan. Ersättningen var under all kritik, men enligt handläggarna följer Ica de riktvärden som försäkringsbolagen tillämpar. Krånglig process för ersättningen, då flera handläggare var inkopplade.
Tack för din feedback. Vi beklagar att du upplevde processen kring skadeanmälan och ersättningen som krånglig och att ersättningen inte levde upp till dina förväntningar. Vi tar dina synpunkter på allvar och kommer att arbeta för att förbättra både hanteringen av skadeärenden och kommunikationen med våra kunder framöver.
Snabba att hantera hemförsäkrings ärenden. Snabb ersättning !
Tack för din feedback! Vi är glada att höra att du är nöjd med hanteringen av ditt hemförsäkringsärende och att ersättningen kom snabbt.
Väl bemötande men jag blev omkopplad tre gånger innan jag fick svar Tråkigt att Nomor försäkring inte var inkluderad i min hemförsäkring för skadedjur runt vårt hus ( råttor) Vänligen/ Lena
Tack för din feedback, Lena! Vi beklagar att du blev omkopplad flera gånger innan du fick svar. Vi samarbetar med Rentokil gällande skadedjur, det gäller dock bara i våra hus-, byggnad- och fritidshusförsäkringar. Vi tar till oss av dina synpunkter och kommer att se över våra erbjudanden och förbättra vår service.
Trevlig och hjälpsam personal, inga krångliga och långa väntetider för mitt ärende.
Tack för din fina feedback! Vi är glada att du uppskattar vår hjälpsamma personal och att vi kunde hantera ditt ärende snabbt och smidigt.
Bra bolag med billiga bra försäkringar. Har tidigare varit kund hos både Länsförsäkringar och if. Men pga. ökade premiekostnader bytt till ICA
Tack för din feedback! Vi är glada att du är nöjd med våra försäkringar och att du valde oss för att få bättre pris och bra täckning. Vi ser fram emot ett långvarigt samarbete!
Enkel hantering av försäkringsärenden
Tack för din feedback! Vi är glada att du upplevde hanteringen av ditt försäkringsärende som enkel och smidig.
Positivt och trevligt bemötande
Tack för din fina feedback! Vi är glada att du haft en positiv upplevelse och att du uppskattar vårt bemötande.
Har inte så stor erfarenhet av ICA försäkringen. De kontakter vi haft har varit lite omständiga beroende på svaren på våra frågor. T.ex när vår ugnslucka exploderade på vår inbyggnadsugn. Ugnen från 2008. Ugnsluckan från 2014 då glaset på ugnsluckan då exploderat. Fick anmodan att skicka in skadeanmälan. då den här luckan inte var 10 år gammal. Svar från ICA Ugnen är från 2008 och den är för gammal då ersätts inte det här exploderade glaset på ugnsluckan. Det beskedet kunde vi fått på telefonen och slippa ha besvär med en skadeanmälan.
Hej Augustus, Tack för att du delade med dig av din upplevelse. Det låter som en frustrerande situation, särskilt när processen kunde ha varit smidigare. Vi uppskattar din feedback och tar till oss dina synpunkter för att förbättra kommunikationen och tydligheten i våra besked framöver. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring AB
Efter utforskning hittade jag ICA försäkringen är både prisvärd och täcker mina behov. . Bemötande var smidigt och lösning baserad. Samt hjälper mycket. Tack
Hej Gholamreza, Tack för ditt omdöme! Vi är glada att höra att du upplever vår försäkring som prisvärd och att den täcker dina behov. Det är också fint att höra att du uppskattar vårt bemötande och lösningsfokuserade arbetssätt. Tack för ditt förtroende! Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring AB
Ni är hopplösa. saknar professionalism. bristen på hjälp från dig vid tidpunkten för olyckan är chockerande
Hej Jaroslaw, Tack för att du delar din upplevelse. Vi är verkligen ledsna att höra att du inte är nöjd med vår hantering vid tillfället för olyckan. Din feedback är viktig för oss och vi tar den på största allvar. Vi strävar alltid efter att förbättra oss och ska se över vad som gått fel i detta fall. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring AB
Otåliga handläggare. Försäkringsbolaget dålig förståelse av försäkringstagarens situation. Försäkringsbolaget stressar och hetsar försäkringstagare att komma till avslut trots att situationen är omfatta.
Hej Gunnar, Tack för att du delar din feedback. Vi beklagar att du upplevt otålighet och brist på förståelse från vår sida. Det är aldrig vår avsikt att stressa våra kunder, särskilt i situationer som redan kan vara svåra och omfattande. Din synpunkt är viktig, och vi kommer att använda den för att förbättra vårt bemötande och vår process framöver. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring AB
Ett försäkringsbolag som hjälper sina kunder på ett snabbt och tillmötesgående sätt.
Hej Johan, Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att höra att du uppskattar vårt snabba och tillmötesgående arbete. Det betyder mycket för oss att kunna ge våra kunder den hjälp de behöver på bästa möjliga sätt. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring AB
Snabb svar, bra bemötande och rimliga bedömningar. Tydlig process.
Hej Razvan, Tack för ditt omdöme! Det gläder oss att höra att du uppskattar vårt snabba svar, bemötande och tydliga process. Vi strävar alltid efter att erbjuda rimliga och rättvisa bedömningar för våra kunder. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring AB
😞☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️
Hej Anders, Tack för att du tar dig tid att lämna ett omdöme. Det verkar som att du inte är nöjd med din upplevelse hos oss. Vi vill gärna förstå vad som har gått fel och se hur vi kan förbättra oss. Din feedback är viktig för oss. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring AB
Den fungerade smidigt vi är nöjda.
Hej Eva Astrid, Tack för ditt omdöme! Vi är glada att höra att du är nöjd med hur allt fungerade smidigt. Det är alltid vårt mål att ge våra kunder en enkel och positiv upplevelse. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring AB
Ganska okunnig personal men hyfsat bemötande Förväntningar: att t ex var 3e månad få besked om ärendets gång. Kontinuitet. Olycksfallsförsäkring.
Hej Bengt, Tack för att du delar din feedback. Vi beklagar att du upplevt att vår personal inte har haft tillräcklig kunskap och att du inte fått den kontinuitet du förväntade dig i kommunikationen. Vi tar dina synpunkter på allvar och kommer att arbeta på att förbättra både vår kundservice och informationsflöde i framtiden. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring AB
Varning för ICA Försäkring – undermålig hantering Jag vill varna andra för ICA Försäkring efter min katastrofala upplevelse med dem. Trots att jag varit kund i flera år och aldrig nyttjat försäkringen, blev jag grovt felbehandlad när jag väl behövde hjälp. Min klocka, värd 70 000 kr, blev nervärderad till endast 6 400 kr där endast trasiga delar ersattes, utan hänsyn till arbetskostnader eller andra delar och material som var skadade. Detta baserades på en partisk bedömning från deras samarbetspartner, urmakaren Benny...
Hej Kevin, Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar verkligen att du känner dig grovt felbehandlad och att din upplevelse inte motsvarade dina förväntningar. Vi tar alla klagomål på allvar och ser över våra processer för att säkerställa att våra kunders ärenden hanteras rättvist och korrekt. Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring AB
Jag hade inbrott i bil 2018 Fick ett bra bemötande från ICA försäkring. Blev helt nöjd med ersättning mm från ICA Jag har bilförsäkring och villaförsäkring hos ICA
Hej Tomas, Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att höra att du var nöjd med både bemötandet och ersättningen vid ditt ärende. Det betyder mycket för oss att du är nöjd med våra försäkringar och vårt service. Tack för att du har valt att vara kund hos oss för både bil- och villaförsäkring! Önskar dig en fin dag! Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring AB
Trots alla bevis på ägande , vittnet och bildbevis så nekade dom mig ersättning. Men har överklagat. Kommer dra det så långt det bara går i mitt fall. Handläggaren ju upplevde jag som dömande på förhand. Jag påpekade att vittne finns för att jag inköpt denna mobil. Men det var inte relevant enligt han. När avslaget kom stod det att jag inte kunde bevisa att mobilen varit i min ägo. Så när allt är klart med Ica försäkringen så kommer jag byta bolaget. Aldrig varit med om att bli dömd i förhand av en handläggare.
Hej Ann-Christine, Tack för att du delar din upplevelse. Vi beklagar verkligen att du känner att du har blivit felaktigt behandlad och att din ersättning har nekats trots de bevis du har. Det är inte vår avsikt att döma våra kunder på förhand, och vi förstår att detta har varit frustrerande för dig. Vi tar din feedback på största allvar och kommer att granska ärendet noggrant. Vi hoppas att överklagandet leder till en rättvis lösning. Önskar dig en fin dag! Med vänliga hälsningar, ICA Försäkring AB