Har just pratat med deras kundtjänst efter att ha läst på deras hemsida att "ICA-handlarna har gemensamt beslutat om en prisgaranti och den gäller i alla butiker.".
De har dock berättat via telefon att det är helt upp till butikerna själva om de vill ha prisgarantin, trots vad som står på deras gemensamma hemsida! "25-kronan" har funnits sedan 1991 inom ICA och den har sätt till så att oärliga butiker som har andra priser i kassan än på hyllan får betala till en "25 krona" till kunder som upptäcker deras slarv!
Ica... butiken där jag bor drivs en mycket oärlig säljare som har 100-tals varor felmärka, som vägrar använda 25 kronan, rättar aldrig till prisfel, blir otrevliga om man påpekar detta och BLÅSER SINA KUNDER PÅ 1000 tals kronor i veckan om inte mer!!!
Ica är dock inte ETT DUGG intresserade av att prata om detta eller påminna butiken om Icas regler och riktlinjer eller att rätta till lögnen på sin hemsida. Helt otroligt oärligt!
Jag har själv råkat ut för detta och sett många kunder före i kön som fått fel pris eller som fått stått å klaga i över 10 minuter för att ens få några kronor tillbaks!