Köpte en nyservad snöskoter från Nyberg men stötte på allvarliga problem dagen efter. Jag uppskattar verkligen Kristoffers ansträngningar; han gjorde flera försök att fixa skotern, både personligen och genom verkstadsbesök. Trots detta kunde skotern inte repareras efter en månads tid, och vi upptäckte fel som felaktigt batteri och tändstift.
När det blev klart att den första skotern inte kunde räddas, erbjöd Kristoffer mig en annan skoter. Det framkom senare att denna andra skoter såldes av hans sambos bror, en detalj som... inte varit tydlig från början. Även denna skoter hade problem, inklusive en defekt startmotor som lovades att fixas kostnadsfritt efter säsongen.
Ytterligare problem med den andra skotern inkluderade en trasig variator och lösa fästelement. Det mest oroande var dock att Kristoffer var medveten om att fästelementen inte var ordentligt fästa, en kritisk detalj han informerade mig om först efter att problemen uppkommit. Detta ledde till en potentiellt farlig situation. Direkt efter ett byte av variatorn uppkom felkoden P1646, och skotern krävde flera omstarter för att kunna köras. Kristoffer meddelade mig att "det är bara att köra", och att det skulle åtgärdas efter säsongen. Efter dessa upptäckter blev kommunikationen med Kristoffer allt svårare.
Denna erfarenhet har varit både tidskrävande och problematisk. Trots Kristoffers initiala ansträngningar att hjälpa, har problemens omfattning, svårigheterna med att lösa dem, den komplicerade kommunikationen och det faktum att kritiska säkerhetsbrister inte kommunicerades öppet, varit mycket besvikande. Jag vill råda potentiella köpare att noggrant överväga sina alternativ när det gäller att köpa snöskotrar från Nyberg.