De här företaget är under all kritik. Lev husvagn med trasig ac och inte fungerande lampor. Lampor är konstruktionsfel. Ac krånglat för 3 året nu. Personal är nonchalant och otrevlig
Ingen heder, står inte för sitt ord.
Köpte husbil som spottade ur sig tändstiftet 3 veckor efter jag köpt den hos Husvagn o Fritid i Kalmar. Hela tiden påstod de att de skulle givetvis stå för reparationen. Men nej, när jag skickar kopior på mina utlägg så vägrar de stå för kostnaderna. Nu ligger ärendet hos allmänna reklamations nämnden i vänta på avgörande.
Mitt råd är att vänd och spring så långt bort du kan. De är trevliga tills du betalt sedan kan du se dig i månen efter hjälp. Företaget tillämpar Runt Hörnet garanti... som inte är värt ens trycksvärtan.
De andra felen som jag har påtalat har de hänvisat mig till andra verkstäder för de själva arbetar inte med den typen av fel som startmotorer som det också verkar vara fel på...
Ni kommer inte att hitta ett värre företag! Gör inte misstaget jag gjorde som köpte min husbil på Husvagn och Fritid i Kalmar!
Här är ett mail från Chefen som svar på mitt mail som är under. Jag bad honom förklara igen för jag trodde inte att det var möjligt och att jag fattade fel.:
Från:
Leif, Husvagn & Fritid Kalmar
Datum: 23/8/2013 2:38:43 PM
Till: 'Mats Gustafsson'
Hej,
Jag vet inte vad som är oklart men nu gör jag ett sista förtydligande för dig.
Vi ersätter dig för kostnaderna du haft för reparationen, dvs. 6 023 kr och VI utför de övriga garantiåtgärdena som återstår i VÅR verkstad. Fallet är för vår del avslutat där. Men går du vidare till ARN med övriga kostnader så betalar vi inte ut 6 023 kr förrän ARN har sagt sitt och vi får ett beslut på vad och vem som ska betala vad. Detta är inte för att vi är småaktiga utan för att när vi har betalat ut en ersättning så har vi satt oss i en sämre position gentemot dig om du går till ARN.
Så antingen går du till ARN (vilket vi förespråkar) och vi kör det den vägen eller är det som ovan, rep + 6 023 kr, inget mer.
Eller återköp enligt tidigare.
Är detta oklart så bokar vi en tid för möte. Min konversation är härmed avslutad, men jag vill ha ett svar.
Med vänlig hälsning
Leif Persson
Kalmar Husvagn & Fritid AB
Fölehagsvägen 1
392 39 KALMAR
0480-889 44
direkt 0480-44 71 44
www.husvagnofritid.se
___________________________________________________________________
Från: Mats Gustafsson [mailto:d.u.b@home.se]
Skickat: den 23 augusti 2013 14:17
Till: leif@husvagnofritid.se
Ämne: Re: SV: SV: SV: SV: SV: Fel på husbilen
Hej.
Tack för ditt svar. Då förstår jag det som att ni sätter in de 6023 kr på mitt konto.
och sedan återkommer jag med de kostnader för att åtgärda de återstående felen
felen med skyltbelysning, tjejpreparationen och avgassystemet som ni ersätter.
Är det rätt uppfattat? Eller rätta mig om jag har fel.
Resten anser ni att ARN skall ta beslut på?
Stämmer det också så ni vill ta den sista delen med ARN om vi inte kan enas om de sista 6200 kr?
Då föreslår jag att vi löser den första delen med att ni sätter in de 6023 kr på mitt konto:
xxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
och sedan återkommer jag när de andra reparationerna är utförda så ersätter ni mig för kostnaderna.
Mvh
Mats Gustafsson