Rekommenderar inte att handla här pga dålig erfarenhet
Kia Motors Sweden AB
Omdömen totalt
3
Snittbetyg
3 omdömen om Kia Motors Sweden AB
Visar 3 omdömen med 1.3 i snittbetyg
Skrev om
Kia Motors Sweden AB
Skrev om
Kia Motors Sweden AB
Jag har en KIA Cee´d SW från 2017. När jag köpte bilen va det bland annat pga de långa garantier som lämnas på bilen (bl.a. 7 års nybilsgaranti) som lockade. Under hösten 2019 när bilen gått knappt 6000 mil uppstod en spricka i konstläderremsan på vänsterkanten av förarsätets klädsel, jag rapporterade detta vid nästa service vilken utfördes igår. Verkstaden tog då bilder på revan och skickade dessa till KIA som snabbt svarade att detta inte täcks av garantin eftersom det "orsakats av yttre åverkan", hur de kommit fram...
Skrev om
Kia Motors Sweden AB
Jag ville köpa en Kia Cee'd men varken Kia Sverige eller deras återförsäljare kan tala om för mig exakt vad som ingår i nybilsgarantin... Det är då man blir misstänksam och köper ett annat märke.