Från fem stjärnor till två.
Under första besöket fick jag mycket och bra hjälp av en ur personalen att välja två gevär, ett kulgevär och ett hagelgevär. Helhetsintrycket och känslan kunde inte ha varit bättre.
Under veckorna som följde ringde jag och önskade få en brun bakkappa monterad på kulgeväret då jag fått tipset att inte skjuta med kaliber 30-06 utan. Det skulle inte vara några problem. När jag väl fått vapenlicenserna av polisen några veckor senare åkte jag till butiken för att hämta gevären. Då visar det sig... att bakkappan är monterad på hagelgeväret istället, och är svart. Att färgen blev fel är inget större problem i sig, men att bakkappan är monterad på fel gevär kändes väldigt tråkigt.
Jag skulle dock få en bakkappa monterad på rätt gevär utan att betala mer. Det skulle ta en vecka att åtgärda. Nu fick jag dock reda på att det kan ta 14 dagar extra, utöver de fyra dagar jag redan väntat, så nästan tre veckor att vänta.
Jag lägger ingen som helst värdering i hur lång tid ett ärende i verkstaden ska ta. Jag har dessutom full förståelse för att det lär vara mer än fullpackat med gevär där nu som ska in inför årets jakt. Men jag kan inte känna annat än besvikelse över att behöva vänta så länge för att åtgärda något som jag inte har påverkat.