Varning för ett mycket oseriöst auktionsföretag som står på bedragarnas sida där man blir spärrad om man har skilda åsikter i ett ärende!
Allt för att få sälja, påminner mycket om de gamla dammsugareförsäljarna som gick runt och knackade dörr och som erbjöd "garanti runt hörnet"!
Vidarebefordrar ett svar ifrån dem;
(Klaravik)
16 aug. 2021 12:10 CEST
"Hej,
Jag har nu undersökt ditt ärende.
Ditt konto kommer fortsatt vara spärrat då det är ett beslut som är fattat av en handläggare i reklamationsgruppen,... du har varit spärrad tidigare men sedan blivit upplåst och fick en sista chans men den förbrukades.
Du kommer fortfarande ha möjlighet att logga in på ditt konto, men du kommer inte kunna delta i budgivning.
Du kommer heller inte ha möjlighet att skapa fler konton.
Ha en fin dag!"
Med vänliga hälsningar | Best regards
Kundservice
Klaravik AB
Vxl: 054-15 13 04
Som synes i texten så har jag varit spärrad tidigare efter att ha klagat och ville häva köpet av ett objekt där det var omöjligt att att upptäcka det dolda felet redan under besiktningen vid upphämtningen.
Det handlade om en lastbil som redan stod igång när jag kom till säljaren, där luftkompressorn var helt slut som märktes dagen efter när det var dax att fylla luftankarna igen.
Jag "hotade" då Klaravik med att gå vidare med ärendet eftersom de var helt oförstående och ohjälpsamma beträffande problemet.
Jag fickbtill svar att de kontaktat säljaren och fått till svar att det inte var något fel på kompressorn.
Väldigt oväntat svar från säljaren eller hur?
Med detta lades ärendet ned och jag fick behålla "skrotet"...
Jag svarade handläggaren på Klaravik att jag tänkte gå vidare med ärendet och varna andra för vad som kan hända, det resulterade i att jag blev spärrad den gången.
Mitt konto blev sedermera upplåst igen.
Den här gången bjöd jag på en hjullastare som jag lade högsta budet på.
Jag hade lärt mig av tidigare erfarenhet att verkligen gå igenom objektet minutiöst vid hämtningen. Då upptäcktes att hydraulpumpen lät mycket illa och maskinen stämde således inte in på beskrivningen "inga kända fel och brister".
Därav åkte jag hem igen utan maskin och kontaktade återigen reklamationsavdelningen på Klaravik.
Vad tror ni hände? Dagen efter fick jag till svar att de pratat med säljaren och fått till svar att det minsann inte var något fel på maskinen.
Väldigt oväntat eller hur?
Efter mycket tjafsande med Klaravik, trots att jag inte ens hämtat ut objektet, så fick jag äntligen tillbaka mina pengar.
Jag hade då bjudit på maskinen genom ett av mina företag så då gällde inte den vanliga reklamationsrätten hos Klaravik av vad jag förstod. Snacka om att köpa "grisen i säcken"!
Samma maskin kom återigen upp på auktionssidan några månader senare.
Underligt tänkte jag att den inte hade blivit såld till någon av budgivarna som låg strax under mig tänkte jag då.
Alltså måste det ha varit något fel ändå som även de andra upptäckt.
Jag var fortfarande intresserad av maskinen eftersom den var fin för övrigt så jag bjöd på den även denna gång.
Det stod ju klart och tydligt att "det inte fanns några fel och brister" så då tog jag för givet att pumpen hade åtgärdats.
För att vara på den säkra sidan och ha reklamationsrätten på min sida om så ej var fallet, så bjöd jag som privat person den här gången.
Jag tänkte ändå ha maskinen i privat regi hemma på gården.
Slutbudet som jag själv lade hamnade denna gång 12000 kronor under den förra auktionens bud och jag tänkte att oavsett om hydraulpumpen är bytt eller ej så finns det marginal att ta den kostnaden.
Dagarna innan jag tänkt åka upp och hämta maskinen, transport och allt var ordnat för denna nästan 20 ton tynga pjäs, blev jag uppringd av samma auktionsmäklare hos Klaravik som sist, och fick höra att säljaren ej ville sälja maskinen till mig eftersom jag hade klagat på den tidigare....
Jag svarade den förövrigt spydiga auktionsmäklaren, (fick känslan av att han kände säljaren personligen men det har jag inget bevis på) att det var ju synd nu när maskinen "givetvis" var åtgärdad eftersom det återigen stod "utan fel och kända brister" i beskrivningen.
Jag frågade honom vad som hade åtgärdats, ingenting fick jag till svar, men pumpen var ju på upphällningen sade jag, det var den inte alls fick jag till svar.
Jaja, okej jag hade ju trots allt ropat in maskinen 12000 kronor billigare den här gången och jag var ju medveten om Klaraviks undanhållande beträffande det kända felet.
Oavsett vad så fick jag inte köpa maskinen utan fick höra ifrån Klaravik att jag hade "gått dem bakom ryggen" när jag bjöd på från ett annat konto än tidigare.
???
Får man inte ha ett företagskonto och ett privatkonto hos dem samtidigt?
Två helt skilda juridiska personer eftersom mitt företag är ett AB.
Kontentan, både mitt privata och mitt företagskonto har blivit spärrade...
Köpte en gammal traktor där allt i beskrivningen stod som "" osäker funktion / viss försämring jämfört med normalt "" .MEN att tråget var fullt med vatten och kylaren med olja stod det inget om.och i och med att den kostade under 30 000:- så går det inte att klaga...Vatten i tråget är inte viss försämring jämfört med normalt.om växellådan var defekt hade varit lättare att överse med. Men något så lättkontrolerat som att lyfta oljestickan är svårare.
Varning köp inget! köpte en lastmaskin som var i skick för skroten fungerande brukskick inget fungerade som det skulle inga bromsar hydraul fungerade inte rann olja om den kasta inte bort era penngar köp på anndra ställen som är säkrare ni kommer ingen vart med reklamation om du tar hem produkten Passa er för undersökningsplikten omöjligt att bedömma skick! Det gömmer dom sig bakom jag är såååå blåst av att köpt av klaravik!!!