Köpte ett matsalsbord (In Between SK6). Hemleverans fungerade fint och bordet kom den dagen vi hade planerat. När vi packade upp så märkte vi att samtliga skruvar saknades. Efter lite samtal med deras kundtjänst så kom vi överens att Länna Möbler skulle posta skruvarna via vanlig post. Efter drygt en vecka kom de fram och vi var ivriga att få matbordet på plats. Tyvärr så tog glädjen slut direkt när vi upptäckte att vi, visserligen har fått skruvar men alldeles för få i antal. Nu har det gått två veckor och vi har fortfarande...
Länna Möbler AB
Om företaget
Vi på Länna Möbler önskar att skapa vackrare hem för människor som värdesätter kvalité, personlig service och omtanke. Vi erbjuder ett handplockat sortiment med klassisk och modern heminredning utav varaktig kvalité från väletablerade varumärken.
14 omdömen om Länna Möbler AB
Superservice! Fick hjälp att köpa en speciell bäddmadrass. Kunde hämta samma dag på hämtlagret. En lördag. Medarbetaren på Länna Möbler i Länna gjorde verkligen det där lilla extra för att ordna saken. Stort tack!
Har aldrig varit med om en sån service som jag fick när jag köpte en utomhussoffa. Ska inte namnge en säljare men hon var fantastisk, hoppas att hon uppskattas av företaget. Marianne C
Köpte sex stycken Lilla Åland ek skogstjärn(Tillverkare: Stolab) den 24 september. När leveransen kom den 27 oktober visade det sig att en stol var vit! Länna möbler skyllde på Stolab, och vi tänkte att det här går väl snabbt att få ordnat.... Reklamerade den vita stolen och blev, på Länna möblers eget initiativ, lovade kompensation. Efter en vecka ringde vi och frågade när den rätta stolen skulle komma? Svaret hos kundtjänst "Jag ser här att vi inte har beställt den än" . Ok, sånt kan ju hända men vi får själva kontakta...
På hemsidan stod det leveranstid 2-5 dagar. När 5 dgr gått mejlar jag och frågar när leveransen kommer. Svaret är om två månader. Sorry inte i lager! Va f-n är det för oprofessionellt företag!!!
Världsklass vad gäller returservice och kundtjänstbemötande. Kommer garanterat handla här igen.
Otroligt dålig returservice. Har gjort en retur som de inte vill kännas vid att de tagit emot. Har därmed inte fått tillbaka mina pengar trots att paketet inte skickats i retur till mig. Rekommenderar ingen att handla där! Ta nån annan seriös butik istället!
Länna Möbler har en retur policy som gör att de inte verkar vilja ha nöjda kunder eftersom kunden måste stå för frakten (?!), vet inget bolag i samma bransch som har returer man måste betala för samt de gör ånger av köp i princip omöjlig via deras ehandel. I princip alla liknande företag idag erbjuder sina kunder att få en retursedel skickad eller som kommer med i paketet för att göra enkla returer. PostNord uppmuntrar idag alla företag som sysslar med näthandel att hjälpa sina kunder till enkla returer. Det gör inte Länna...
I början av februari beställde vi matbord, stolar och en matta. Leverans skulle ske v 21-22. När jag inte hört något i v 22 så ringer jag Länna möbler som meddelar att de kan leverera bord och stolar, men mattan är försenad pga produktionsproblem hos leverantören i Indien. Leverans av matta ska istället ske v 25-26. Bord och stolar levereras, och när jag öppnar paketet med bordet ser jag att vi fått fel bordsskiva, en vit istället för grå. När jag kontaktar Länna möbler medger de att de packat fel och erbjuder sig att komma...
Otrevlig och ohjälpsam kundtjänst, rekommenderas ej.
Beställde en Pampa Mariposa från Länna Möbler. Annonserat stod 1-2 veckors leveranstid men först en vecka efter beställning så fick jag besked om att varan skulle dröja ytterligare 5 veckor. Att tillägga var att det under hela denna period fortfarande stod 1-2 veckors leveranstid. När jag väl fick varan så var den skadad både på skinnet och färglackeringen på benen. Jag fick då vänta ytterligare 3 veckor på en reklamation och när den väl kom så var färgen skadad på benen återigen trots att kundtjänst lovat att syna varan...
Vi beställde några möbler och den levererades som förväntat. De bar även en 130 kilo garderobe till vår dörr, även om vi inte hade betalat för leverans (vi kunde inte bära det själva). Så länge ingen klagar. Vi kommer att få huvuddelen av våra möbler slutet av april och då ska jag se om det positiva intrycket bekräftas.
Beställer möbler från butiken. När två veckor gått undrar man varför man inte får varorna. Då säger de att det är slut i lagret. Kollar på hemsidan, där står det fortafarande att de finns i lager. Uruselt att de lurar folk att köpa varor som marknadsförts som "Snabb leverans" Mvh David
Beställde en vitrinskåp och två byråer för 27000. När varorana kom så fick jag fel toppskiva på en av byråerna trots jag hade beställt rätt, kontakatade, och länna skulle byta ut den, efter en påminnelse och två veckor så fick jag rätt vara, någon ersättning för besväret fick jag inte även om jag begärde det (MIO ger 400kr/vecka utan att man behöver fråga). Dom har inte lägre priser än någon annan och någon bättre service kan dom inte erbjuda så det finns ingen anledning att handla hos länna möbler