Jag beställde linser via Lensnow och gillade att de skrev att de hade prisgaranti. De skrev på sin hemsida att "om du hittar din vara billigare hos en annan svensk återförsäljare, såväl fysisk som internetbaserad så återbetalar Lensnow mellanskillnaden".
Jag hittade mina linser till ett billigare pris och kontaktade Lensnow. Jag skickade med bilder med priserna jag funnit och bad dem korrigera priset. Jag har gjort likadant tidigare men då med till exempel Lensway och det har aldrig varit några problem.
Men nu säger... Lensnow att de kan inte ge mig det priset för att de ger bara mellanskillnaden mellan ordinerarie priser, inget som står i deras prisgaranti på hemsidan.
De skriver dock delvis ner priset, men det är fortfarande nästan 300 kr dyrare än de linser jag hittat hos Alensa.
Jag kontaktar Qliro som pausar fakturan, men jag får ingen mer kontakt med Lensnow och jag får heller ingen returlapp när jag ber om det så jag kan returnera linserna.
Så nu har räkningen gått till Inkasso, som dock har pausat det igen, för att jag ska försöka få en lösning med Lensnow! Summa kardemumma: KÖP LINSER NÅGON ANNANSTANS !!
Detta bolaget är inte seriösa och jag överväger om jag ska anmäla dem till Konsumentverket för de lovar saker de helt klart inte lever upp till!