Vi köpte en hälsokonsultation av Zarah Öberg på Life By Choice AB där hon gav rekommendationer till min fru att ta ett antal prover för att komma i balans med sin kropp. Provtagningarna var extremt dyra och förväntningen på att få en nuläges och helhetsbedömning var därmed mycket stor. Min fru var mycket noggrann med att lämna alla uppgifter som krävdes för att ge en så bra nulägesbild som möjligt, men när svaren väl kom från Life By Choice så upplevde vi att det var av karaktären ihopklippta standardsvar med rekommendationer... utifrån att man inte intar några kosttillskott alls för närvarande, helt utan att det refererades till de kosttillskott som min fru redan är i full färd med att inta. Detta påpekade vi omgående och får då det något underliga svaret att citat "Alla mina rekommendationer är ju utifrån hennes nuläge". Då frågar vi oss hur det kan vara det, då ju alla svar som vi mottagit inte tar hänsyn just till hennes nuläge och de kosttillskott hon redan intar.
Zarah Ö hänvisar hela tiden till sin så kallade GDPR- Policy där det bland annat står om personuppgiftslagen men också en massa andra beställningsregler och policy. Det gäller verkligen att läsa det finstilta för detta är Zarah oerhört snabb och frekvent med att trycka på. Efter mottagen provtagning har man endast 7 dagar på sig att ställa frågor och följdfrågor uppskattas inte alls. Vi har mottagit mail från Zarah Ö där hon bland annat skriver att det inte är ok att vi skickar mail till henne på helger och kvällar, det stressar henne för mycket och hon hävdar att vi inte visar professionell respekt för henne.
Då hennes policy ställer krav på oss att ställa alla frågor inom 7 dagar så kände vi oss stressade att få svar från henne så vi ställde ett antal mailfrågor till henne bla.
en kväll, då vi jobbar på dagarna. När vi inte fått svar vardagen efter så skickade jag ett vänligt påminnelsemail, när dagen var slut, och får då ett mail där hon till slut svarar på frågorna men innan dess mottar vi ett mail där hon berättar hur stressigt det är för henne att vi pressar henne så mycket. Hon talar också om att hon inte vill ha oss som kunder längre och vill därmed avsluta samarbetet.
Hon beskriver att vi inte respekterar hennes gränser och hon tycker att det är väldigt ledsamt.
Vi tycker att det är extremt ledsamt att vi investerat så mycket pengar i en konsultation och provtagning och fått ett så oerhört oprofessionellt bemötande. Det är ju vi som kunder som förväntar oss ett professionellt bemötande av den vi har köpt tjänsten av.
Zarah Öberg har följande websidor: Zarahssida.se ; Zarahoberg.se