Super- effektiva och trevliga killar och allt flöt på perfekt! Jättenöjd och bästa rekommendationen till en seriös firma!
Lindome Flyttningsbyrå AB
Om företaget
Varmt välkommen till oss på Lindome Flyttningsbyrå AB! I 50 år har vi flyttat för privatpersoner och företag. Hos oss kan du känna dig trygg. Läs gärna våra fina rekommendationer här på Reco. Gör som många andra...anlita oss, för en smidig flyttning. "Vi tryggar flytten" vårt motto sedan många år. Du kan även boka flyttstäd...
716 omdömen om Lindome Flyttningsbyrå AB
Sedan starten hos Reco 2019
Själva flytten gick bra och personalen arbetade snabbt och effektivt. Däremot var hanteringen av skadan mycket dålig. Under inbärningen tappade en medarbetare kontrollen över kärran i trappan, vilket ledde till att glasföremål gick sönder. När jag begärde ersättning avvisade företaget mitt krav och hävdade att försäkringen inte gällde eftersom jag inte hade använt företagets egna kartonger, trots att jag använde riktiga flyttkartonger med handtag och normal vikt. Det som förvånade mig mest var att det inte framgick tydligt...
Hej. Tråkigt att ni har den här uppfattningen men vi har hanterat den här skadan helt enligt gängse regler i Bohag 2010. Vid beställning har ni erhållit ett dokument med pack instruktioner till kund och där står tydliga och klara instruktioner hur vi vill ha det förberett och packat samt att vi vill att ni använder våra kartonger vid flyttning. Detta pga att våra kartonger är avsevärt starkare och kraftigare än billigare kartonger som säljs på olika varuhus vilket gör att de tål att staplas på höjd utan att vika sig eller...
Enklare och mer flexibel flytt har jag aldrig varit med om. Enkelt, punktligt och snabbt.
Så underbart att höra, tack! Välkommen tillbaka om du behöver hjälp framöver. Vi tryggar flytten Hälsningar Magnus Lindome Flyttningsbyrå AB
Snabbt och effektivt 😊 I tillägg, trevligt bemötande utav de 4 männen som hjälpte oss att flytta!
Tack Ulf Så kul och höra att flytten blev så som du tänkte dig. Vår personal är supertrevlig. Helt fantastiska... Lycka till i den nya bostaden. Hälsningar Oscar Lindome Flytt
Trevliga flyttgubbar som jobbade på snabbt och var väldigt varsamma med både möbler och kartonger. Inget söndrigt!
Vi tryggar flytten. Tack för förtroendet. Välkommen tillbaka i framtiden. Mvh Viktoria LFB AB
Ni löste vår flytt på ett professionellt sätt, allt från flyttlådor till allt på plats i den nya lägenheten, stor eloge till grabbarna som lyfte och bar fixade det på galant sätt och trevliga var dom.
Så många härliga kommentarer vi får om vår trevliga personal. Fantastiskt att höra. Gott att vi har levererat en fin flyttupplevelse. Lycka till i nya lägenheten. Mvh Viktoria och resten av personalen på LFB AB
Så Fina och Tillmötesgående killar ,snabba som tusan och hjälpsamma! Bara gott att säga !
Hej Margreth Tack för att du tog dig tid att rekommendera oss. Det betyder mycket. Lycka till i det nya boendet och välkommen tillbaka om du behöver vår hjälp igen. Hälsningar Magnus Lindome Flyttningsbyrå AB
Två glada killar, allt flöt på bra! Jag kommer absolut att rekommendera detta företag!😊
Ville och Emil tillhör helt klart den glada "sorten" inga ledsamheter där inte. Tack för din rekommendation. Önskar dig en riktigt fin sommar. Vänliga hälsningar Viktoria LFB AB
Mycket proffsiga, trevliga och tillmötesgående, rekommenderas verkligen.
Det ska vara lätt att flytta med oss på Lindome Flytt. Vi har arbetat med flyttningar sedan 1974 så viss rutin finnes ;) Varmt välkommen tillbaka om du behöver hjälp igen. Hälsningar Oscar LFB AB
Lätta att komma i kontakt med och flytten flöt på mycket smidigt!
Tack för att du tog dig tid att rekommendera oss. Varmt välkommen tillbaka om du behöver vår hjälp i framtiden. Vänligen Viktoria LFB AB
Trevligt bemötande och snabb och bra service, allt var toppen!
Perfekt! Vi tryggar flytten Önskar dig en fin sommar. Mvh Magnus Lindome Flyttningsbyrå AB
Vi är jättenöjda med killarna som hjälpte oss att flytta från Kungsbacka till Vallda. Allt gick snabbt och smidigt och de var hjälpsamma och duktiga. Kan varmt rekommendera Lindome flyttningsbyrå till andra😊
Hej Carin och tack för din rekommendation. Precis så här ska det kännas när LFB får förtroendet att hjälpa till med flytten. Lycka till med livet i Vallda. Varma hälsningar Oscar LFB AB
Toppen leverantör. Bra planering framförhållning och kommunikation. Superduktig personal med ett mycket trevligt bemötande! Allt gick som på räls! Våra varmaste rekomendationer!
Hej Jaana Roligt att få hjälpa er igen. Härligt att allt flöt på enligt plan. Lycka till i er nya bostad. Hälsningar Viktoria LFB AB
Superbra flyttfirma! Var så noggranna och mycket trevlig personal. Rekommenderar dom varmt
Superstort tack för din rekommendation. Vi får många kommentarer om hur trevlig vår personal är. När de kommer in på kontoret efter dagen är det härligt att höra hur de även tycker att våra kunder är trevliga. En bra kombination helt enkelt. Så mycket lättare att ha ett tungt och ansträngande jobb om atmosfären är trevlig :) Lycka till i den nya bostaden. Vänligen Viktoria Lindome Flytt
Trevliga killar som jobbade snabbt och effektivt. Lyssnade in våra önskemål och var flexibla. Kändes tryggt Tack för bra jobb. Vi kan varmt rekommendera detta företag
Hej. Stort tack för er fina recension och för att vi fick hjälpa till med eran flyttning. Alltid lika kul att höra att vi lever upp till vårt motto att "trygga flytten". Vi önskar er en fin framtid i er nya bostad och hoppas att ni kommer att stortrivas där. Varma hälsningar från alla oss på Lindome Flytt!
Jag tyckte att det har gått smidigt och bra
Tack Annsofi Härligt att du är nöjd. Ha en fin sommar. //Magnus LFB AB
Trevlig personal. Bra information om företaget i skrift via dator. 1:a besöket kollade företaget vilken storlek av bil som krävdes för bohaget. Kom på utsatt tid 29/4 för inpackning i bilen. Mkt trevlig personal. 30/4 transporterades bohaget till ny adress 24 mil bort. Punktliga i tid. Företaget höll med 1 person (chaufför) och hyrde in 2 personer från annat företag vid avlastning. Inhyrda personalen var lättsamma och trevliga. Inget skadades vid flytten. Jag upplever att de arbetade effektivt. Jag vill och kan med dessa...
VI TRYGGAR FLYTTEN Tack för en utförlig och helt fantastisk rekommendation. Så underbart att du är nöjd för då är vi också nöjda. Lycka till i den nya bostaden och ha en underbar sommar. Hälsningar Viktoria LFB AB
Väldigt nöjd med trevliga killar och flytten gick bra. Det är tredje gången jag anlitat Lindome flytt och kommer att använda igen om jag måste.
Tack snälla Kristina för att vi fick hjälpa dig att flytta...igen. Underbart när "gamla" kunder hör av sig. Önskar dig en riktigt fin sommar. Hälsningar Magnus Lindome Flyttningsbyrå AB
Toppen, allt perfekt, super trevliga killar, mina bästa rekommendationer. +++++ plus av mig. Jag återkommer 😊
Tack Kim Så härligt att vi har levererat en fin flyttupplevelse till dig. Varmt välkommen tillbaka i framtiden. Vet att vi redan har fått möjlighet att hjälpa dig igen :) Ha en underbar sommar. Hälsningar Oscar LFB AB
Bra och säker flytt. Jag fick mer hjälp än förväntat med möblering av den nya lägenheten. Med det hade kunnat varit tydligare att det ingick, och att de kunde hjälpa lite med att packa lådor och göra saker som ta ner och sätta upp lampor.
Hej Andreas Visst är det härligt när man får mer hjälp än förväntat? Vi är ett fullserviceföretag som hjälper till med det som våra kunder efterfrågar. Tack för din rekommendation. Vänliga hälsningar Viktoria och resten av gänget på Lindome Flytt
Bra killar, trevliga, hjälpsamma och kunniga.
Hej Bert Tack för att du tog dig tid att rekommendera oss. Vår personal arbetar varje dag för att underlätta för våra kunder. Och duktiga är de :) Hälsningar Oscar LFB AB
Pålitliga och duktiga, snabba och effektiva. En seriös och bra flyttfirma. Har använt Lindome Flytt ett par gånger och allt har fungerat perfekt. Kan rekommenderas
Tack för att du valde att anlita oss igen. Återkommande kunder är det bästa vi vet. Önskar dig en fantastisk sommar. Hälsningar Viktoria LFB AB
Blev bra bemött trevliga och positiva killar Jobbade bra och noggrann
Hej Ann-Christin Tack för att vi fick hjälpa till med din flytt. Vi önskar dig en underbar sommar. Vänliga hälsningar Viktoria LFB AB
Andra gången vi anlitade Lindome flytt och allt fungerade perfekt från offertförfrågan till genomförd flytt. Professionellt, trevligt och snabbt. Kunde inte blivit bättre.
Susanna, underbart att höra. Tack för att du tog dig tid att rekommendera oss. Du vet var vi finns om du behöver vår hjälp i framtiden. Hälsningar Viktoria och resten av gänget på LFB AB
Jag upplevde Lindome Flyttningsbyrå som mycket professionella och trygga att ha att göra med. Tömningen av lägenheten gick smidigt och personalen visade både respekt och omtanke i en känslig situation. Det kändes väldigt bra att anlita er, och jag uppskattar verkligen det fina bemötandet. //Stefan
Hej Stefan. Tack för att vi fick hjälpa Er. Tänker på er. Varma hälsningar från oss alla på LFB AB
Professionella, personliga och trevliga, snabbt och lätt! Allt har fungerat utmärkt! Rekommenderar varmt denna flyttfirma.
Hej Matilda Tack för din fina rekommendation. Alltid roligt att höra ifrån våra nöjda kunder. Vi önskar dig en riktigt fin sommar. Vänliga hälsningar Oscar Berggren LFB AB
Inga konstigheter. Kom i tid, genomförde flytten snabbt och effektivt och utan några skador eller problem.
Hej Eva-Lena Kul att allt "flöt" på som som det ska göra när man väljer att flytta med oss på LFB AB. Varmt välkommen tillbaka till oss om du behöver hjälp i framtiden. Mvh Viktoria LFB AB
2 april 2026 För nio till sju år sedan flyttade jag runt mellan flera olika bostäder. Varje gång anlitade jag LFB och varje gång var jag lika nöjd. Efter en lugn period var det dags i år igen, från hus i Ängelholm till lägenhet i Göteborg. Det är härligt att konstatera att LFB håller stilen: effektiva, omtänksamma, proffsiga, pålitliga och vänliga! Det är ett nöje att ge högsta betyg igen! /Uno Nävert
Hej Uno Du är en sann ambassadör för oss på LFB. Vi är så glada att vi fick frågan av denna gång. Behöver väl inte säga det...men du vet var vi finns om du behöver hjälp i framtiden. Med hopp om en riktigt fin sommar. Hälsningar Magnus och resten av personalen på LFB AB
Perfekt utförande! Mycket kompetenta killar som utförde jobbet! Dessutom väldigt trevliga!
Hej Annika Vi tryggar flytten (vårt motto sedan 40 år) Även denna gång levererade vi en trygg flyttupplevelse. Tack för att du tog dig tid att rekommendera oss. Vänliga hälsningar Viktoria LFB AB
Bra killar .allt flöt på kan rekommendera firman
Tack Jerry. Härligt att du är nöjd. Ha en fin sommar. Mvh Magnus LFB AB
De var i tid, snabba och trevliga!
Perfekt, är du nöjd så är vi nöjda. Ha en fin sommar. Mvh Viktoria LFB AB
Hej ! Jätte proffsiga punktliga o lätta att ha att göra med . Rekommenderar denna flytt firma . MVH Jonas Bergman
Tack för din rekommendation Jonas. Vi tryggar flytten. Önskar dig en härlig sommar. Vänligen Oscar LFB AB
Lindome flyttningsbyrå har varit mycket lätta att samarbeta med. Fick svar på alla frågor på ett tydligt sätt. Blev rekommenderad av andra att anlita firman, det ångrar vi ej, förväntningarna uppfylldes. Vi köpte flytt o slutstädning av huset. Städningen är genomförd än.
Rekommendation från tidigare kunder är vår bästa reklamplats. Tack för att ni valde oss. Vi jobbar efter vårt motto, Vi tryggar flytten. Lycka till i ert nya boende. Vänliga hälsningar Viktoria LFB AB
Snabbt svar på offertförfrågan. Bra pris. Trevliga medarbetare som kom för flytten som inte såg några problem med något och som hanterade våra saker varsamt hela vägen. Rekommenderas verkligen!
Hej Pernilla, Vad härligt att höra att du är så nöjd. Tack för din rekommendation. Önskar dig en härlig helg! Grabbarna på LFB
Trevligt och proffsigt bemötande. Allt klaffade perfekt.
Hej Anne-Charlotte, Tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Härligt att du blev så nöjd med våra tjänster. Ha nu en fantastisk helg i vårsolen! Killarna på LFB.
Riktigt nöjd med Lindome Flytt. Jag har anlitat dem både privat och genom företaget och har haft en väldigt bra upplevelse varje gång. Personalen är både trevlig, professionell och kunnig. Kan varmt rekommendera dem till andra som behöver en pålitlig flyttfirma.
Hej Jacob, Tack för förtroendet att vi fick ta hand om båda dina flyttar. Återkommande kunder är fantastiskt roligt. Hoppas du får en fantastisk vår och att ni trivs i er nya bostad. Hälsningar från oss alla på Lindome Flytt.
Väldigt smidig, trevlig, och snabb.
Hej Jeroen, Tack för förtroendet att få utföra eran flytt. Vad härligt att höra att ni blev så nöjda. Hoppas ni trivs i ert nya hem. Vänliga hälsningar Oscar LFB
Duktiga trevliga varsamma med mina saker
Precis så som vi vill att en flytt med oss ska kännas. Tack Pia för förtroendet att få utföra din flytt. Alla på LFB önskar dig en bra dag och en trevlig vecka.
På en av de värsta vinter dagarna skulle det flyttas. De här fungerar inte tänkte jag, man kunde inte köra ända fram utan fick bära möblemanget en längre sträcka. Inga problem här såg man bara möjligheterna istället för problemen. Positiva , trevliga , goa killar som jag gärna rekommenderar . Ha d gott från en nöjd kund 👍😀
Hej Göran, Alltid lika roligt att höra ifrån våra nöjda kunder. Ja vissa dagar är det lättare att flytta, andra dagar så kan det finnas faktorer som försvårar flytten. Härligt ändå att flytten blev precis som du hade föreställt dig trots snökaos. Önskar dig en fortsatt trevlig dag. Vänliga hälsningar Killarna på LFB.
Toppen, hjälpsamma ochtrevliga
Hej Christina, Tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Vad härligt att du blev så nöjd trots lite motgångar med oskottade gångbanor och dylikt. Hoppas du får en fortsatt trevlig vinter! Och om det blir aktuellt med ytterligare en flytt så vet du vart du ska höra av dig :) Vänliga hälsningar Oscar LFB.
Oerhört proffsiga och vänliga hela vägen från planering, bemötande, emballering, packning och transport
Hej Jonas, Tack för denna fantastiska recension. Låter som att vi ännu en gång lyckats "Trygga flytten". Hoppas ni trivs i eran nya bostad! Och att ni får en fortsatt bra start på det nya året! Vänliga hälsningar Alla vi på LFB.
Trevligt mottagande Allt fungerade utan anmärkning Helt nöjd
Hej Brita-Stina, Vad härligt att du blev så nöjd med din flytt städning. Alltid lika kul att höra från våra nöjda kunder. Önskar dig en fortsatt trevlig vinter! Vänliga hälsningar Killarna på LFB.
Seriöst. Besök och uppskattning av storlek på fordonet. Såväl in- som utflyttning flöt på perfekt.
Hej Katarina, Tack för de fina orden. Hoppas att ni trivs i eran nya bostad! Ha nu en God Jul och ett Gott Nytt år. Vänliga hälsningar Killarna på Lindome flyttningsbyrå.
Trevlig och hjälpsam personal som hade lite otur. Lite smuts på en säng och en stukad lampskärm.
Hej Åsa, Tack för din recension. Sådana olyckor är ju givetvis tråkigt, men kan tyvärr uppstå. Hoppas att våran hantering av situationen var till belåtenhet. Vänliga hälsningar Oscar Lfb.
STOR o bra lastbil där hela bohaget fick plats. 3 personer som lastade (markplan) o efter lunch kom 6(!) personer o hjälptes åt att bära upp allt till tredje vån utan hiss. Allt var uppburet 14.30, så vi kunde dricka kaffe o ta en tupplur 🙏
Hej Matilda, Låter som att din flyttupplevelse blev precis som den ska vara. Härligt att höra när det flyter på precis som det skall. Ha en God Jul och ett Gott Nytt år. Vänliga hälsningar Killarna på LFB.
Är otroligt nöjd med servicen!
Hej Gustav, Tack för din recension. Alltid lika roligt att höra från våra nöjda kunder. God jul och Gott nytt år. Hälsningar killarna på Lfb
Mycket bra kvalitet, bra kommunikation. Snabbbt och effektivt.
Hej Johan, Tack för att du tog dig tid att ge oss din feedback. Vi är glada för alla våra fina kunder som vill rekommendera oss. God jul och Gott Nytt år! Önskar killarna på Lfb.
Perfekt från offert till flytt till fakturering. Trevliga!
Hej Kerstin, Smidigt och tryggt precis så som en flytt ska vara. Tack för förtroendet att få utföra din flytt. Hoppas du trivs i din nya bostad. God jul och Gott Nytt år! Önskar alla vi Lfb.
Toppen! Bästa flyttfirman jag anlitat. Trevliga, effektiva och allt stämde enligt offerten jag fått.
Hej Ulrika, Vilket fantastiskt beröm. Alltid lika kul att höra ifrån våra nöjda kunder. Önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År! Hälsningar Killarna på Lfb.
Trevligt och duktig personal. Punktlighet.
Hej Christer, Tack för din recension. Önskar er en god jul och ett Gott nytt år, så syns vi nästa år! Vänliga hälsningar Oscar Lfb.