Kan bara instämma med flera av de inlägg som lämnats här. Otroligt dålig information om vilka datum som gäller trots att de hänvisar till det i samband med uppgradering (i mitt fall). Varför inte ett bekräftelsemail med tydlig information om vad som gäller samt i orderhistoriken. Nu kan jag inte kontrollera det de hänvisar till i och med att värdebeviset ”brann in”. Finns förbättringspotential. Kommer aldrig att rekommendera eller köpa via denna otroligt fyrkantiga mellanhand. Kasst!
Live it Upplevelsepresenter
Om företaget
Den perfekta presenten Med över 500 upplevelser i hela landet erbjuder Live it ett fantastiskt utbud av oförglömliga presenter i samarbete med Sveriges bästa arrangörer.
48 omdömen om Live it Upplevelsepresenter
Swedish Wealth Institute AB is a great company, always replying to your questions and giving opportunities to their clients to increase thei
Fick ett presentkort av arbetsgivaren på min 60-årsdag en brunch på Etnografiska för två. Går in och bokar plats via etnografiska inga problem. Sen när jag vill använda mitt värdebevis måste jag boka av beställningen och boka via mitt live it. Då är det plötsligt fullbokat!!!. Efter att ha läst det här förstår jag att det är ett rent blufföretag!🤥😕värdebeviset går ut snart. Att dom får fortsätta så här!!! Makalöst
Sämsta skiten!! Dom säljer upplevelser utan att visa datum innan köpet. Sedan när man köpt gills den i ett år..det fanns ett enda datum för mej att boka på hela jävla året o dom kan inte hjälpa mig. Samma med en annan upplevelse. Den brann inne bara. O dom kommer undan. Hittade dessutom samma upplevelse mycket billigare på samma hemsida osv
inlöste ett presentkort på weekend. Hotellet meddelade att det fanns ett tillägg på 400:-/natt för bokningar genom live it!
Sjukt dåligt. Fick ett värdebevis till en sportbilsupplevelse a 2500 sek. Arrangören ställde in mitt datum. Kom inga nya datum. Jag förlängde värdebeviset 6 månader för 300 sek. Fortfarande inga nya datum från arrangören. Ger upp och byter till annan upplevelse för 1850 sek och bokar den. Sen vill jag nyttja resterande belopp på ny aktivitet. Då nämner Livet att det beloppet brinner inne då jag bytte upplevelse. Som jag förstår skulle jag alltså ytterligare förlänga med 300 sek för det kvarvarande beloppet från första värdebeviset???...
Jag är extremt besviken på Liveit. Deras aggressiva försäljningsmetoder lurade mig att köpa värdecheckar som sedan visade sig vara svåra, till nästan omöjliga, att lösa in. Varje gång jag försökte boka något med värdecheckarna, stötte jag på hinder och krångliga villkor som inte alls framgick vid köpet. Som om detta inte vore nog, blev min upplevelse ännu värre när jag försökte få hjälp av deras support. Att få kontakt med kundtjänst var en mardröm, och när jag väl lyckades var servicen under all kritik. Istället för...
Akta er. Detta företag säljer mycket dyra och exklusiva upplevelser men har sen inga tider. Jag fick ett kort till ett värde av 4995 kr 2021 och har ännu inte lyckats få till stånd min bokning av upplevelse. Talade med deras support idag och kortets giltighetstid upphör denna månad och inga tider finns att boka. Med andra ord kommer upplevelsen och pengarna att brinna inne. Sällsynt dåligt! Stor bluff!
Märkligt att sälja upplevelser som sen är svåra att boka (på grund av att det inte finns tillgängliga tider). 1 års giltighetstid och 300 kr för förlängning?! Kundtjänst gör vad de kan för att besvara frågor men uppenbart vad affärsidén går ut på.
Fullständigt värdelöst VÄRDELÖST att få en "present" genom en upplevelse hos Live it! För det första så gäller upplevelserna för det mesta under lågsäsong då man inte har lust att åka. Sedan om det råkar finnas någon vistelse på sommaren så måste man lägga till mer pengar för att den ska gälla.. Denna information syns först när man har tryckt på boka eller när man ska ringa och boka det specifika datumet. Helt otroligt dåligt. Det är ju inga budgetvarianter man får direkt. Efter att nu har suttit i timmar framför datorn...
Ganska tråkig present. Det finns inte så mycket att välja på och nästan allt har överpriser. Gratis för mig visserligen, men lite synd att de som gav detta i present mest kastade pengarna i sjön.
Totalt lurad av detta blufföretag. Köpte en upplevelse men när vi skulle utnyttja värdebeviset fanns upplevelsen inte kvar. Företaget hade sagt upp avtalet med Live it. Eftersom Live it redan då vi köpte upplevelsen visste om att den inte skulle finnas kvar, begärde vi pengarna tillbaka. Tror ni vi fick dem? Naturligtvis inte. Vi har betalat för något vi inte fått. Det kallar jag bedrägeri.
Det finns aldrig några lediga tider för min upplevelse, kollar 8 månader framåt men det är fullbokat på de orter jag kan ta mig till och snart går presentkortet ut och man kan endast förlänga mot en dyr avgift, och vad är det som säger att det kommer finnas fler lediga tider om ett halvår?
Jag fick ett presentkort på helikoptertur i 40-årspresent och köpte ett likadant själv till min man för att vi skulle uppleva det tillsammans. Jag blir sedan gravid & vi vill avvakta med att använda presentkortet och nu när jag ska boka så inser jag att giltighetstiden bara var 12 månader så det var utgått. Kontaktar kundservice för att förklara detta med graviditet osv evt byta mot något annat men det är noll flexibilitet eller förståelse och enbart pengar i sjön. Jag trodde alltid att giltighetstid på presentkort var 24 månader men inte hos Live It .
Varning för detta oseriösa företag!! Osmidigt att boka upplevelser och använda hela sitt presentkort, verkar som det är deras affärsidé att behålla pengar då det inte går att utnyttja.
Vi fick ett presentkort av våra döttrar för en upplevelse på Musikbåten. Under pandemin så säger Live.it över telefon till oss att de kommer återuppta Musikbåten efter pandemin. När pandemin är slut och musikbåten inte kommer tillbaka och vi undrar hur vi skall göra (boka annan upplevelse) så säger de att värdebeviset är för gammalt. Otroligt jävla dåligt att bara lura folk på pengar genom att oärligt få det att framstå som att en upplevelse tillfälligt är inställt.och sedan bara successivt säga till folk att de pengar man...
Besviken på kort utgångstid på presentkortet.(1år) Företaget live it förlorar inte något på att ha längre löptider på korten, men de vinner på att kunderna inte kommer i håg/ inte har tid / inte har möjlighet pga tex pandemi. Riktigt dålig kundservice.
Fick presentkort i 50 årspresent av min arbetsgivare, men inte ens mitt under brinnande pandemi förlänger Live it automatiskt den ovanligt korta giltighetstiden på 1 år och när man sedan kontaktar dem är det blankt nej. Men när man tittar det klena utbudet av upplevelser och betygen det som finns har fått, behöver man ändå inte känna sig ledsen...
Jag är mycket missnöjd med er tjänst. Jag fick ett presentkort hos er under pandemin. Av olika skäl hade jag inte möjlighet att nyttja det under giltighetstiden (missade dessutom att den bara var 1 år). När jag bad om förlängning efter att det året fick jag tvärt nej, och fick inte förlänga eftersom giltighetstiden hade gått ut.
Ingen hänsyn till Coronapandemin och ingen förlängning, 👎
Oj vad dåligt. Samma här som för många andra ser jag. Fick ett presentkort från jobbet på 2000 kr i maj 2020 som jag tänkte använda nu hösten 2021 när det lättar på pandemi restriktioner. Nope. Presentkortet har gått ut och dom behåller pengarna.
Jag köpte ett presentkort till min biltokige 8-årige son. Han vill mest av allt i hela världen åka lamborghini. Vi bokade in en körning den 4 juli. Samma vecka fick jag ett sms där de sa att lamorghinin var på service. Vi bokade in ett nytt datum, den 6 augusti, och samma vecka fick jag ett sms att lamborghinin hade gått sönder. Nu finns de inga fler datum att boka i Göteborg innan säsongen är slut. Tjejen jag pratade med sa att hon har satt upp mig på en väntelista där jag kommer att få ett mejl när de har släppt tiderna...
Otroligt dåligt som företag att inte ta hänsyn till pandemin. De borde som många andra företag, ha automatiskt förlängt giltighetstiden. Då de har vart svårt att boka samt att man tagit sitt ansvar i denna pandemi. Tråkigt måste jag säga då det är väldigt många som har drabbats. Så ett företag som endast verkar bry sig om att få in pengarna.
Som många nämnt, dåligt företag som inte tar hänsyn till Pandemin när det kommer till förlängning av presentkort. Trotts att de som företag redan har fått betalt, kan de inte förlänga presentkorten... Storvinst då de behåller pengarna när inga upplevelser/aktiviteter kan bokas.
Den sämsta servicen man kan tänka sig. Som många tidigare omdömen påpekat så går Live It presentkort ut inom ett år och företaget tar ingen hänsyn till om det går att utnyttja eller ej. Bara detta borde vara en anledning till att aldrig använda Live it. När man sedan beställer en upplevelse och upptäcker att den är betydligt billigare direkt hos organisatören så ger Live it heller ingen möjlighet att byta utan hänvisar istället till organisatören. Detta är ett service bolag som helt saknar service och existensberättigande.
Det kan inte bli enklare! Perfekt och enkel hemsida. Smidig service på telefon, som mail och chatt. Fick ett presentkort i 30-års present, skapade ett konto på hemsidan, registrerade presentkortet, bytte ut det till en övernattning med spa och fick mailadress och telefonnummer till hotell, ringde in och bokade. Hur smidigt? Kan inte annat än tala gott om utbudet, servicen och bokningen! Önskar man kunde ge mer än 5 stjärnor!!
Ingen själ i detta företag! Hjälper inte till att förlänga presentkort som gått ut under pandemin. Alla andra företag gör sitt bästa för att anpassa sig till sina kunders bästa under denna period vi gått igenom, men inte Live it. Känner mig absolut rånad på min 30-årspresent som betydde otroligt mycket för mig. Men enligt dem skulle man tydligen haft en tanke på att gå och boka en upplevelse mitt i pandemin. Kommer aldrig tillbaks hit med sådant bemötande!
Köp inget från live it. Deras service är den sämsta jag upplevt. De svarar inte på mail och man måste vänta i telefonkö väldigt länge. Lyckades aldrig få svar i tid så mitt presentkort gick ut. Den fanns det inget överseende med att hjälpa till. 'Värdebeviset har inaktiverats'. De tjänar alltså pengar på att göra det extremt svårt för folk att använda sin upplevelse.
Hade fått ett presentkort på en helikoptertur över Stockholm i 40 års present i september 2019. Planen var att få uppleva helikopterturen under våren 2020, men så kom covid. Därför hoppades vi på att kunna nyttja presentkortet till hösten istället. Till vår förvåning var utgångsdatumet endast 1 år, vilket vi missat när vi tog kontakt med LiveIt. Det fanns noll intresse från LiveIt att vara behjälpliga och förlänga pga att vi missat datumet, men de svalde glatt de 3000 kr min familj betalt in för presentkortet. Hade kunnat...
Min man blev så glad för sitt presentkort. Han registrerade sitt presentkort på Live it och tyckte det var enkelt att boka. Hoppas jag får följa med :)
Riktigt bra utbud med många unika upplevelser som inte går att hitta nån annanstans. Bra att deras kundservice finns både på chatt, mail och telefon. Blandade ihop koderna en gång men fick snabb och proffsig hjälp av kundservice som hjälpte mig att boka. Kommer handla där fler gånger!
Brett utbud av roliga, minnesvärda och unika upplevelser. Rekommenderas som present eller om man vill göra något ovanligt själv. Enkelt att genomföra köp på siten och bra butiker med kunnig personal.
Super trevlig personal i butikerna! Har köpt många upplevelser genom åren och har alltid varit super nöjd. Ett stort plus i kanten är kundtjänsten! Bästa är att dom har 1 års bytesrätt!
En ansvarig för företagets kundservice hörde av sig och ordnade upp detta, så därför ändrar jag i min recension från 1 till 3. Nedan är vad jag skrev före det. //Kan bara instämma med tidigare recensioner, tyvärr. En del i affärsidén hos detta företag är att göra det svårt att kunna utnyttja en present man fått, eller göra det omöjligt att hitta en lämplig "leverantör" i rätt tid inom giltighetstiden. Jag talade med en tidigare försäljare för bolaget som bekräftar att en stor del av vinsten ligger i just outnyttjade värdebevis....
Om ni tänker köpa ett presentkort i från detta företaget för att ge bort i födelsedagspresent så tänk på att inte beställa det för långt i förväg. Deras så kallade ångerperiod på 14 dagar tog slut innan jag ens fick min present och ville ångra mig. Dessutom kan jag lösa samma upplevelse för halva priset genom ett samtal.
Riktigt trevliga och utomordentlig service. Rekommenderas. Mvh Fredrik Jonsson SBK Moving
Egentligen är det för högt betyg att sätta en "plupp" på denna tjänst. Företaget lever på att leverera ingenting. Mycket begränsat med tillfällen då man kan utnyttja presentkortet, dessutom prissätter man evenemangen extra högt. Vi åkte till Stockholm för att hoppa fallskärm. Det visade sig att hoppet skulle ske drygt 10 mil norr om staden. Till slut, efter mycket väntan, blev hoppet inställt pga dåligt väder. Bara att köra hem till Skåne igen...Då vi skulle boka om presentkortet visade det sig att man hade registrerat det...
Live it (och andra presentboxföretag) lever gott på att de förmedlar presentkort till andra företag och inte minst att folk inte utnyttjar sitt presentkort i tid (vilket dom tar 50 kr extra per månad för om man vill förlänga giltighetstiden). Det är både billigare och bättre att gå direkt och boka eller köpa presentkort hos det företag man tänkt sig eller bara köpa ett vanligt grattiskort och skriva i att man bjuder på tex Folkrace en dag som ni kommer överens om. Varför betala extra för ingenting liksom? Redigera
Trist. Live-IT är inte en upplevelseleverantör som ger mersmak. Hade läkarintyg då jag inte kunde vara med på inbokad aktivitet. Blev sjuk och hade läkarintyg. Fick ändå inte pengar tillbaka eller ny upplevelse. Istället tråkupplevelse....Varning.
Akta er för live it. Jättekrångligt. Bättre att få pengar i present och kunna välja. Bor i Umeå. Få upplevelser finns att boka i Umeå Där finns inga mat och vinupplevelse. Vi måste åka till Stockholm och då finns det mesta under veckan, inte på helgen. Svårt att få datum för upplevelsen. Fick ringa många samtal till live it och de var dåliga på att åtrtkoppla, dålig service men duktig på att skicka extra räkningar innan vi bestämt oss för upplevelsen som vi var tvungna att betala trots att vi inte ville uppgradera oss....
De kräver att man ska betala innan man kan se tillgängliga bokningsdatum för upplevelsen. Nu fanns det ingen tid som passade mig på ett företag, så jag bytte upplevelse. På den nya upplevelsen fungerade inte boknings systemet, och gick inte heller att få tag på företaget som höll i upplevelsen varken via telefon eller mejl. Så jag bytte en tredje gång, på den här upplevelsen var jag tvungen att ringa företaget och boka tid, den här upplevelsen kostade 995 kr för mig via liveit men hos företaget kostade det mindre än 895kr!...
Dyrt och måste avboka minst 14 dagar innan.
Liveit är ett skojarföretag. VARNING för dem! De tar ockerbatalt för tjänster som kostar nästan hälften om man bokar själv. Sedan är de direkt otrevliga vid kontakt och det kostar 300kr att förlänga ett presentkort 6 månader .. Sjukt dålig service!
Fick ett presentkort på 1000 kr som skull gälla ett år. Tyvärr fick jag upplevelsen (köra bil) sent på hösten och det gick ut på våren. Tyvärr hann det gå ut innan jag bokade. Skulle få betala 600 kr extra för att kunna utnyttja upplevelsen = 1600:-. Konkurrenterna är ca 30-50% billigare så valet var mycket lätt. Tyvärr så blir dom som köpte upplevelsen lika besvikna som jag! Varning för Liveit!!!! Gå direkt till leverantören i stället och spar en massa pengar! Personalen är inte direkt trevliga heller...
Fick ett presentkort på 2000:-,beställde en upplevelse och fick betala ytterligare 1025:-.Själva upplevelsen visade sig kosta endast 2400:- ,är mellanskillnaden på 625:- ren vinst för liveit? Ocker kallas det. Det är billigare att önska sig en upplevelse direkt, utan mellanhand.
Riktigt dåligt!! Missade sista datumet marginellt och då var man helkörd och de behöll pengarna de hade fått in av boxen utan att behöva leverera, smart affärsidé men mycket tråkigt för den som "fått" upplevelsen.Håller med tidigare inlägg beställ direkt av leverantören istället
Fick ett precent kort på 1700 bokade ett evenemang som kostade 1500 ringer å frågar om jag har mina 200 hundra tillgodo? Får ett spydigt svar att det inte funkar så utan då skulle jag ha bokat något som kostade 1700! Arg som jag blev så ringde jat till leverantören av evenemanget å kollade vad dom tog för upplevelsen .. fick då pris uppgiften 1100. Fy fan Liveit rånade mig på på 600 och var dessutom spydiga å otrevliga i telefon. Fyra dagar innan evenmanget ska gå av stapeln så bryter jag armen och ringer för att boka om...
Verkar vara slut på allt man vill gå på och det öppetköpdatum gäller från det att den som gett gåvan köpt den. Ganska usel behandling av dem också.