Living Furniture AB

Living Furniture AB

Call 040-23 68 30 www.living.se
Omdömen totalt
13
Snittbetyg
2.7

13 omdömen om Living Furniture AB

Visar 13 omdömen med 2.7 i snittbetyg
Kristina Å
Wrote about Living Furniture AB

Bolaget i konkurs. Förlorade 8000kr😔🥺

Inna E
Wrote about Living Furniture AB

Företaget gick i konkurs den 4 december, men trots detta fortsatte de sin marknadsföring i sociala medier samma dag. Många kunder har inte mottagit sina beställningar på flera månader och saknar fortfarande återbetalning. Med de nya ägarna kan inte göra något åt saken och det är därmed osäkert hur seriös verksamhet de kommer bedriva. För att vara på den säkra sidan - avstå från att köpa något från dem!

Jan Gunnar L
Wrote about Living Furniture AB

Beställde en matta för ca 4000. Leveranstid enligt sajten 4-9 arbetsdagar. Efter 10 dagar ingen matta. Ingen hör av sig jag mejlar. Jodå kommer om en vecka. Ingen matta mejlar igen jodå kommer om en vecka. Ingen matta. Ringer, jodå kommer om en vecka…avbeställde. Ett riktigt oseriöst företag med värdelöst kundfokus. Undvik detta företag!!!

Per-Olof N
Wrote about Living Furniture AB

Även om varan skadats i transporten är jag mycet nöjd med hur Living Furniture hanterade ärendet till min fulla belåtenhet. Snabba svar och proffessionellt bemötande.

Alexander Karl Viktor K
Wrote about Living Furniture AB

Oseriös/oetisk onlinehandel. Köp inga produkter som du inte är 100% säker på om de kommer att passa. Vad som inte så tydligt förmedlas i köpevillkoren är att du inte bara själv får stå för returkostnaden - utan att du även behöver betala 149 kronor i ”hanteringsavgift” plus en ”bokningsavgift” på okänd summa. De kommer undan med detta för att beloppet är för lågt för att ha ett giltigt fall konsumentsrättsmässigt, men detta ifrågasätter hela principen kring lagen om internetköp och distanshandel. Känner mig lurad och utnyttjad, välj en konkurrent som inte gör detta istället.

Kristin H
Wrote about Living Furniture AB

Köpte en matta som inte passade i vårt hem. Returnerade den enligt det papper som företaget bifogar i paketet och betalade för frakten. Detta visade sig vara fel sätt att returnera på och jag fick paketet i retur (som jag också fick betala för att lösa ut). Ringde och pratade med en otrevlig kvinna som säger att jag måste kolla upp hur posten skickar paketet och att jag måste skicka paketet som företagspaket. Så nu måste jag göra detta och när det kommer fram kommer företaget också ta ut en administrativ avgift på 149 kronor... 

GUNILLA A
Wrote about Living Furniture AB

Jag beställde en bäddmadrass. Jag fick utmärkt service av kundtjänst hela tiden, både i samband med beställningen och när det var dags att hämta den. Den anställde som lämnade ut madrassen var också mycket vänlig.

Colette L
Wrote about Living Furniture AB

The worst online experience ever! Buyer beware. I ordered three products which arrived 5 weeks late and arrived while I was on vacation. We were unavailable to receive or pick up the package and were charged 641 SEK for failure to pick up the package and for return cost. When I called Living Furniture to protest (5-weeks delayed arrival and unavailability to pick up), they were uncaring, uninterested, unwilling to compromise or try to keep me as a customer, and lacking any inclination towards customer service! To top... 

Paulina Anna Elinor B
Wrote about Living Furniture AB

Jag beställde (och betalade för) ett bord och sex stolar från Living i början av juli. Anledningen att jag valde Living var att de angav på sajten att leveranstiden skulle vara 3-9 arbetsdagar, vilket passade min tidsram. Efter tio dagar hade jag dock inte hört ett knyst om min leverans, så jag bestämde mig för att kontakta kundtjänst. Det visade sig dock vara lättare sagt än gjort. Under flera dagar försökte jag på alla möjliga vis komma i kontakt med Living. Jag ringde upprepade gånger (alltså så många gånger att jag... 

Christine V
Wrote about Living Furniture AB

Vi har varit väldigt nöjda med ett soffbord som vi köpte för några år sedan på Living och nu köpte vi även en matplatslampa samt ett buffeskåp. Allting fungerade perfekt med köpet och ett extra plus i kanten för hemleveransen, där chauffören var så otroligt serviceminded och hjälpte mig att flytta upp det gamla skåpet på ovanvåningen. Han tog också med sig emballaget. Plus i kanten!! Och möbeln + lampan är väldigt fina och känns som bra kvalitet.

Anders B
Wrote about Living Furniture AB

Väldigt fina möbler. Möbler av mycket hög kvalitet! Bra ställe om man vill ha lite udda saker som inte finns på Ikea, Ilva eller Europamöbler eller liknande.

Ami H
Wrote about Living Furniture AB

En möbelaffär för dig som söker det som du inte hittar i var och varannan affär, typ IKEA eller ILVA. Här finns de lite udda möblerna och tillbehören. Här kan du också samla på tips och idéer. En affär som döljer rum efter rum med bord, stolar, soffor, sideboard men också har kuddar, vaser och lite mattor. Det är faktiskt inte heller så dyrt.

Kerstin A
Wrote about Living Furniture AB

I denna möbelaffär hittar du det mesta till ditt hem. Det är möbler som har en annan sorts kvalitet om du jämför med IKEA t. ex så är inte detta ställe ett massproducerat, vilket jag inte säger är fel. Jag har inhandlat både tvbänk och soffbord här till ett pris som är högre än just IKEA, men å andra sidan kanske du ibland vill ha något extra i ditt hem. Hemleverans fungerar fint och även om du inte har bil så i mitt fall lånade de ut en kärra och på den vägen drogs soffbordet hem ;) Trevlig personal som verkligen är serviceinriktade.... 

Filtrera omdömen