Vår resa med Lucks började i januari 2024. Med husköp och köksrenovering så hade vi mycket att se fram emot för vår lilla familj. Vi gick vidare med beställningen i mars 2024 för leverans i maj/juni (tillträde till huset) i samråd med deras säljare, för att vara ute i god tid så att säga. Luckorna kom i början på september, alltså 6 månader efter att beställningen lades och hela hisnande 8 månader efter första kontakten. Under denna väntetid var kundtjänsten absolut urusel från Lucks. Vi ringde, mailade och slet vårt...
Lucks By Robo
5 omdömen om Lucks By Robo
VARNING FÖR DENNA FÖRETAG! Vi lade vår beställning på köksluckor i mars 2024 (sex månader sedan) och till att börja med tog det 18 veckor istället för utlovade 10 veckor att få vår första leverans. Det var klart störst fokus på att vi skulle betala slutfakturan, så att de skulle få sina pengar. När luckorna kom var det en lucka som var fel och behövde reklameras. Den reklamerade vi i början av augusti och vi har fortfarande inte fått någon uppdatering alls från företaget. De har lovat kompensation och att den sista...
Vår resa med Lucks By Robo började under hösten 2023 då vi stod inför val av leverantör av luckor till vårt kök som skulle renoveras under 2024. Vi fick då kontakt med en dunder säljare som verkligen såg oss som kund, kom med bra förslag och idéer samt var mån av att hålla en god kundrelation. Dessvärre lät hon meddela i våras när vi precis skulle trycka på beställarknappen att hon var tvungen att lämna över ärendet till en annan säljare. Sedan rasade allt… Efter MÅNGA veckor av mailande för att få rätt ritningar inför...
VARNING FÖR DETTA FÖRETAG! Vi är inne nu på månad 6 sedan beställning och har velat avbryta vår beställning men de vägrar och insisterar på att fakturera oss trots felaktiga mått och leveranser. Dålig kvalité, otroligt dålig kundtjänst. AKTA ER! Välj något annat företag!
Det finns både mycket gott och en del negativt att säga om Lucks. Efter en drygt halvårslång process med vårt nya kök, som ännu ej är färdigt, ska jag försöka ge en nyanserad bild av vad man kan förvänta sig som kund hos Lucks, delområde för delområde. Min bakgrund är att jag sedan ett drygt decennium driver ett e-handelsbolag direkt mot slutkunder i 90 länder, så jag har en del erfarenhet av framförallt logistik, kundservice och kvalitetsarbete, områden som jag tror Lucks skulle kunna ha nytta av att se över i sina egna...