Fick ett fantastiskt trevligt bemötande när jag kom in med en krånglande brännare. Mannen i kassan fixade den och satte i en ny veke. Jag ör helnöjd!! Tack!!
MässingMäster
16 omdömen om MässingMäster
Toppen service 🌟🌟🌟🌟🌟 Efter att ha läst flera dåliga omdömen var jag lätt tveksam på vad jag skulle möta. Men jag måste bara säga att från start till slut bara proffsigt & trevligt bemötande. Så jag tänker att kanske dax för en riktigt bra ” review “ här!!! Tusen tack för det fina jobbet med den gamla vackra kristallkronan som fick sig ett riktigt snyggt lyft, dessutom som kördes hem och installerades. Mycket nöjd, vänligen Anita Wiger!
Visserligen en del år sen nu, men jag lämnade in en stor hänglampa med hiss för reparation. På ställen där skruvar med plan skalle, som t ex höll ljusarmar och ljushållare, fanns handtillverkade skruv i mäsing. När jag hämtade ut lämpan var samtliga 12 skruvar utbytta, De 6 synliga mot maskintillverkade mässingdito och de 6 som håller ljuskopparana mot simpla stålskruv. Jag försökte flertal ggr att få mina tillbaka, men man hävdade antingen att det inte fanns att hitta i verkstan, att de aldrig funnits och sa rent ut att...
Sinnessjukt otrevlig personal som vägrar låta mig lämna tillbaka en vara jag köpt dagen innan och jag har kvitto med mig. Varar kostar 380:- i denna butik och 120:- på nätet. Extremt dåligt bemötande.
För er som besökt öststaterna vet vad jag menar när jag säger att du blir bemött som som lort. Du betyder inget! Kvinnan som "hjälpte" mej var lika trevlig som ett rivjärn av ryskt stål. Överhörde dessutom konversation mellan kvinnan och en kollega, när han frågade henne "Summan gånger tre?" varpå hon svarade ja ja. Den här kvinnan skulle nu sälja på mej en brännare för 498kr (begagnat och lite trasig). Med tanke på vad jag nyss överhört sa jag "Jag ger dej 300kr!?". Hon log ett stelt "njet". Ridå. På vägen hem gick...
Det är nog ingen slump att MässingMäster har så dåliga recensioner! Lämnade in en lampa för jordning. Fick beskedet att det kunde ta upp till 5 veckor. Efter 2 månader hör jag av mig och frågar vad som händer. Får ingen återkoppling på en vecka. Ringer igen och ingen vet fortfarande vad som händer med lampan. Senare får jag information på SMS om att verkstaden går på semester och att jag kan få ett kostnadsförslag om 2 veckor. På nästan 3 månader har alltså inget gjorts med lampan. Ingen ber heller om ursäkt eller föreslår någon slags kompensation.
Gick in, ville köpa 2 olika lampor. De var de sista som fanns sa de. Jag frågade om de var någon rabatt eftersom de är visningsexemplaren? Svaret jag fick var ”Nej du ser ju att de lyser, haha” Då ändrade jag mig och gick. Har köpt flera lampor där tidigare, den senaste var dessutom även den ett visningsexemplar men då tänkte jag inte så mycket på det. Men efter detta bemötande går jag aldrig dit igen. Väldig otrevligt.
Jag rekommenderar inte !!! Gå inte hit !!!!
Jag köpte en lampskärm som jag var osäker på storleken och sa att jag kunde komma tillbaka imorgon med lampfoten. Butiksbiträdet sa då att jag kunde köpa skärmen och ta med hem och prova. Den passade inte så gick tillbaka dagen efter. Det fanns ingen annan storlek så jag ville lämna tillbaka den. Men det fick jag då inte för att butikbiträdet inte skrivit öppet köp med penna på baksidan av kvittot. Jag sa då att det var ni som rekommenderade mig att ta med den hem och prova och inte gav info om att jag inte kunde lämna...
Jag lämnade in en kristallkrona för att byta elen. Dom sa att det var omöjligt att ge ens en ungefärlig prisuppgift på förhand och att jag måste lämna in den så skulle dom höra av sig inom några dagar. Det tog dom nästa 2 veckor att säga vad det skulle kosta (5500kr) och varje gång jag ringde var dom väldigt nonchalanta. Eftersom dom ville ta ockerpriser fick jag åka och hämta ut den igen och lämnade in den på ett annat ställe där dom tog mindre än hälften för samma jobb. Förmodligen räknar dom med att man inte ska...
Varning varning varning! Fick min gamla fotogenlampa rengjord , ny brännare o ny veke åtgärdad där. Betalade 1616kr och så långt allt väl. När jag sedan skulle åka hem med den så hinner jag inte långt innan jag ser att det hänt något i kassen som jag fick den emballerad i. Något lutar betänkligt och verkar vara i två delar. Jag kunde inte se hurdet såg ut för det var ju massa papper kring. Jag bär den hela tiden i handtaget eller i famnen. Väl hemma ser jag att lampan gått av precis ovan foten och en liten bit glas...
Upsettingly low level of service, avoid at all costs. Writing this in English so more people could read - I bought a lampholder base with a switch for our vintage floor lamp only to discover that I was charged twice for it when I logged in to my bank account. Next day though Mässingmäster seemed to have found out and fixed the flaw without me having to call them. However that's wasn't all. The switch itself didn't fit the lamp foot so I went back to the shop to return it where I was met by the blank stare of female...
Vi lämnade in en krona hos dem för att byta ut lampdelarna i en kristallkrona. Detta hände för cirka 6-7 år sedan men jag vill skriva om det eftersom det verkar som om att de fortfarande håller på med samma bedrägeri om jag läser andras recensioner. Vi lämnade in en kristallkrona av modellen halvstor. Denna kristallkrona var inne hos dem i kanske 3 månader, vilket i sig var väldigt konstigt eftersom det inte borde ta så lång tid att byta ut eldelen på kristallkronan. När vi fick tillbaka den var de flesta kristallerna utbytta...
VARNING VARNING VARNING! GÅ INTE HIT! Fick dålig magkänsla direkt när jag lämnade in min kristallkrona som ramlat ner, för värdering. Otrevlig bemötande, långsamma, oproffsiga. Fick mig illa till mods. Dock tänkte jag att de bara skulle värdera/laga en krona och det var praktiskt för vi är grannar. Sa att de kunde göra en värdering. När det väl kom till kritan - 4 veckor senare - pratade jag med "mäster" i telefon som då påstod sig sakna denna kompetens. Ändå ville ha ha ÖVER 40.000 för jobbet! Fick kriga för att få tillbaka...
Denna rörelse har ett utomordentligt oförskämt bemötande och dåligt ordvokabulär, att den överhuvud får finnas? Det är en rörelse som lägger beslag på reservdelar som kund lämnat in tillsammans med det objekt som skall åtgärdas. Dessa personer talar om för kunden hur det inlämnade objektet såg ut & hur den sett ut. Det är konstigt att de vet mer än ägaren om en inventarie som funnits i 30 år i hemmet ! Mässingmäster lägger beslag på kundens reservdelar och förnekar sedan detta när de slarvat bort dem. Objektet nu i fråga...
Mässingmäster skulle ordna en upphängningsanordning till min fina 50-talslampa. När jag skulle hämta lampan hade de på eget initiativ bytt ut hela den elektriska delen och ville ha 566 kr. Lampan fungerade utmärkt innan. Jag har ingen aning om hur de fått för sig att göra detta. Nu får jag inte tillbaka min lampa förrän jag betalat. Jag vägrar betala för något jag inte beställt, och som dessutom funkade perfekt innan. De har varit otroligt oförskämda på telefon, svurit och sagt att jag ska sluta bråka. Stor varning för detta företag!