Jag beställde en säng till min dotter och Mio sa leverans blir efter en månad och vi beställde montering också. Efter två månader kom säng med trasiga delar och Mio sa dem måste beställa och det tar 5 veckor till. Under tiden min dotter hade inte nåt säng. Vi ville häva köpet men Mio sa dem ska försöka tre gånger sedan dem kan tänka sig ta tillbaka sängen. Efter 5 veckor kom delar men den här gången också dem var trasiga. Vi måste vänta igen 5 veckor till. Nästan Efter två månader kom delar. Vi väntade nästan 5 månader...
Mio Barkaby
9 omdömen om Mio Barkaby
Bara elände med denna butik. Konsumentverket har redan fällt Mio för att fuska med sina reapriser, men de fortsätter med det. Strategin är att rotera ett antal snarlika produkter in och ut ur butiken, för att alltid kunna ha rea på det som står framme. Ett exempel som gäller sängar: Under lång tid hade de 50% rea på sängarna Särö. Så snart den rean var slut, försvann sängen från butiken och ersattes med den i princip identiska sängen Saltö. Givetvis den också på 50% rea. Mio har satt detta i system för att lura kunderna att de gör en bra affär.
Min senaste upplevelse på MIO vittnar dessvärre om att de behandlar sina kunder helt utan omtanke. Har fått betala 14000kr 3x för samma matgrupp pga. MIOS oförmåga att hantera köp i butik/online och ovilja att lösa fel som uppstått pga. att kundservice makulerat fel order. Det löser MIO hurdå? Jo, genom att kunden betalar för sina varor en 3e gång. I 2022 känns det otroligt förlegat att ni inte har bättre integrerat ekonomisystem mellan webben och era butiker, så att den enda lösningen när ni gör fel, är att be kunden...
Se upp! Mio tar betalt i efterhand för deposition av matt-prover. Jag lånar hem matt-prover för 600:i- i deposition,:-. När jag dagen efter står och ska köpa en matta får jag bara igen 300:- av depositionen. Mycket uselt beteende när det sa att tjänsten var gratis.
…………. Sjahs svshshs Shahsh hahga hahs
Vad ni än gör, betala INGENTING förrän ni får varan. Vi köpte en soffa och betalade 8.000 kr. Fått många SMS att soffan kommer snart, den levereras tiden då mellan kl xx-xx. Vi har fortfarande ingen soffa. Efter mycket mailande så säger de att de avbeställt soffan, för de slutat tillverka den. Det är en modulsoffa, som är meningen man ska kunna bygga ut/om. De säljer den fortfarande. Jag begär förstås att pengarna skall betalas tillbaka, men det är tystnadskultur som råder. Verkar så onödigt att man ska behöva...
Av 6 st varor så hade 3 kvalitetsproblem(lossnade skruvar, dåligt ditsatta delar, ojämna bordsben) en del av annan produkt felmärkt, delen väntar vi på nu efter mer än 2 veckor. Så två av sex produkter är vi nöjda med, och definitivt inte servicen, varken i butik eller efter.
Mio i barkarby är rörigt och personal är så långt ifrån serviceminded man kan komma. Jag och min sambo skulle köpa 6st stolar vi ville boka och betala dom för att hämta upp någon vecka senare. Svaret vi fick var att det inte går att boka varor eftersom deras lagerpersonal blir grinig då. Och dessa stolar skulle alltid vara lagervara och inget skulle ändras. Vi la därför ingen bokning på stolarna, när jag sen kommer för att köpa dom så finns dom inte på lager varken i butik eller centrallager. Dom har dessutom prishöjt...
En av de mest röriga Mio-butikerna jag besökt. Alltid massa ouppackade varor i kartonger som kantar ens väg genom butiken. Vad värre är: Inte en låda som går stänga eller en dörr som hänger rakt på de möbler som visas upp i utställningen. Detta samtidigt som personalen står vid i klump vid informationsdisken och snackar hela dagen. Här tappar man helt enkelt sugen att handla något överhuvudtaget.