Var och skulle handla här och det var en tjej som heter Tina som var fruktansvärd otrevlig och hotfull och bara skrek på mig när jag nämnde åt dom att dom borde städa lite mellan tygerna, Handla inte i denna butik om ni inte vill få personalens påhopp på er.. Fruktansvärd upplevelse Åk till en annan Mio butik om ni vill ha bra bemötande
Mio Försäljning AB - Mio Kungens Kurva
20 omdömen om Mio Försäljning AB - Mio Kungens Kurva
Beställde ett Hillerstorp paviljongtak som levererades fortare än förväntat, mycket nöjd kund 🙂👍
Worst shopping experience I've had in Sweden. The initial delivery time was 4 months! 2 weeks after that 4 months I received a call that only my Sofa is available and the rest of my order will be delivered in 8 weeks! So 6 months of waiting for an order is apparently their standard of "customer satisfaction"!
Köpte binge inkl. gavel från dom å efter 3-4 månaders väntande på gaveln å en säng som dom levererat å tagit bort emballaget på (som dom f.ö inte skulle göra) fick jag äntligen gaveln som dessutom var fel (!) detta efter många påtryckningar från min sida. Extremt oserviceminded å otrevlig personal som grädden på moset... håll er borta från detta skämt!!
Jag kommer själv aldrig handla här mer, efter vad som måste vara dom mest korkade regler jag någonsin mött. Det började med att vi skulle handla en ny säng. Vi fick hjälp av en trevlig tjej och beställde sängen. Sedan gick vi till matt avdelningen och köpte en luddfri ryamatta av märket Midtown. Den visade sig vara allt annat än luddfri. Vi ringer kundtjänst som säger att det är bara att gå till butiken och göra en reklamation. Vi tar mattan under armen och åker till butiken. Vi får hjälp av en trevlig tjej som snabbt...
👎Urusel service & bemötande. Köpte säng för 39 000kr som jag fått reklamera pga att fjädringen syntes och kändes. Har även köpt en howardfåtölj med avtagbart tvättbart tyg. Efter att ha tvättat tyget enligt anvisning har det gått sönder gång på gång & jag har varit tvungen att reklamera klädseln. Har varit rädd för att tvätta klädseln och när jag till slut tvättade det så gick det sönder igen!... och den här gången godkänner inte Mio min reklamation så nu måste jag gå vidare till ARN. Jag kommer definitivt inte handla...
Riktigt dålig service. Ingen personal att fråga och jätte långa köer. Stod i kön i 25 min. Inte okej Skärpning!
Beställer möbler, betalar allt inklusive hemleverans och uppmontering, på en gång. Leveranstid drygt en månad. Tar semester för att kunna ta emot möblerna leveransveckan. Får ett sms några dagar innan att leveransen är försenad en vecka. Trist men det kan ju hända. Nya leveransveckan hör ingen av sig. JAG får ringa och fråga vad som händer. Utlovas leverans dagen därpå mellan kl 14-18. Ca klockan fem ringer dom och meddelar att det kört ihop sig och att dom inte hinner komma. Således ytterligare en veckas försening.....om...
Jag kan bara hålla med i kritiken, beställde en soffa som hade en leveranstid på 9 v, under denna period tänkte vi byta ut möblerna i vardagsrummet, åkte åter dit, väl där fick vi tigga till oss hjälpen, vi hade frågor ang fula märken på vitrinskåp och tv bänk i utställningsavdelningen, personen stannade 5 m ifrån och jag bad han komma närmre för att titta, skall det vara såhär undrade jag? Svaret var att det får man räkna med när det kommer i containrar från andra länder..? Så detta kan hända om vi beställer? Ja det kan...
Hej:) Jag är en person som sällan/klagar nästintill aldrig. Men denna butik, är totalt tappad, ursäkta uttrycket. Beställde via webben och får ett sms, att nu kan du hämta ditt paket! Kommer till butiken en fredagskväll efter jobbet. Personalen (ung tjej) säger: Tyvärr, vi kan inte få fram paketet (ligger intryckt bakom större gods). Ok, sånt händer, säger jag vänligt. Hämtar paketet en annan dag och berättar samtidigt om deras misstag, på ett lugnt o vänligt vis. En kvinnan säger ointresserat och på ett arrogant vis (bebisspråk...
Trevlig personal överallt. Återkommer gärna.
först så sa dem att leveransen skulle bli försenad till den 29 december när jag ringde och frågade. sen ringde Mio upp några dagar senare (4december) och meddelade att allt fanns hos dem på lagret och undrade när jag ville ha leveransen hemlevererad och vilken tid, jag sa att imorgon blir perfekt (5december) och efter19:00 . Dem kom med leveransen den 5 december som bestämt och ca kl19:15. helt klart nöjd
Beställde säng och var noga med leveransdag till ny lägenhet vilket utlovades. Leveransdagen ringde MIO upp och sa att delar saknades och att det skulle dröja ytterligare två veckor. Efter två veckor ringde jag upp och undrade då de restade delarna ej levererats och fick då reda på att det skulle dröja ytterligare två veckor. Jag gillar sortimentet men beställningsvaror tar jag nog från annan butik framöver...
Sämsta servicen av alla ställen. Har väntat på en soffa i snart 10 veckor. Ingen meddelar att beställningen är försenad. Mailar men får inget svar. Kommer aldrig att handla där igen. Dec 2013
Riktigt otrevligt ställe, MIO i Kungens kurva. Jag ångar att jag beställt sängar där som jag nu "måste" köpa. Den enda som är trevlig där är en lång rödlätt tjej med långt hår. Resten av personalen behöver gå en charm och servicekurs.
Ett av de sämsta bemötandena någonsin, i någon affär. Kommer aldrig mer sätta min fot i någon Mio-butik. Jag frågade om en viss soffas egenskaper, vad gäller komfort etc, varpå säljaren hånskrattar, är mycket otrevlig och "tipsar" på ett nedlåtande sätt om att provsitta några soffor. Stämningen blev så hätsk att kunder i närheten reagerade. Det bisarra var att jag i princip var där för att köpa soffan, som jag sett ut i ett av deras annonsblad, rakt av. Säljarens extremt dåliga bemötande gjorde dock köpet omöjligt....
Senaste - och sista - gången jag var på Mio Heron City behövde vi först hjälp på barnavdelningen, men där fanns inte en själ. Vi fortsatte vidare till mattavdelningen, där vi hittade en matta vi ville köpa och sökte därför personal för att få hjälp att plocka fram mattan åt oss. Ingen där. Vi tittade in på lampavdelningen. Ingen där – förutom andra kunder som också sökte hjälp. Vi gick vidare och lyckades få korn på en kvinna ur personalen som var på språng. När vi ropade på henne fick vi bara till svar att ”det...
....................................................
Urusel service ! min soffa (1år gammal)sprack vid en kvist. MIO vägrade ta detta som reklamation pga att "dött material kan inte gå sönder utan yttre åverkan"... Aldrig mer MIO !
Det var faktiskt pinsamt vilken dålig service jag fick i höstas när jag var ute efter min soffa. När man går in i en butik och är beredd att spendera 20 lax vill man åtminstone att de ska säga hej och fråga om man vill ha hjälp. Men jag kankse såg fattig ut eller nåt? Även när jag frågat kände jag mig ignorerad och utelämnad till mig själv. de hänvisade till nåt dataprogram som kändes helt inaktuellt, eftersom de inte ens kunde följa upp när jag såg en modell som verkade intressant. "Nöjda kunder kommer tillbaka. Missnöjda...
Mio i Heron City är en stor och bra möbelaffär, som absolut kan vara ett alternativ när Ikea blir trist. Mio har ett stort och brett utbud av möbler och heminredningsdetaljer så valmöjligheterna är många. Jag gillar framför allt att titta på soffor här, det finns allt en massa fina nya modeller. Trevlig och hjälpsam personal är ett plus samt helt okej priser.