Idag 29 augusti 2024 ringde jag upp reklamationsavdelningen för att reklamera vår säng Särö ställbar som inköptes för tre (3) år sedan. Undre madrassen knirrar och är knappt använd. Personen ifråga som jag fick kontakt med uppvisade ett förhållningssätt som gjorde mig obekväm som kund på grund av hennes uppvisade arrogans och ointresse att lyssna på fakta, misstänkliggöra att jag som kund talade osanning och varför jag ville reklamera madrassen. Under alla mina år ( jag är pensionär) har jag aldrig blivit så oengagerat...
Mio Försäljning AB - Mio Stockholm City
11 omdömen om Mio Försäljning AB - Mio Stockholm City
Beställde ett Hillerstorp paviljongtak som levererades fortare än förväntat, mycket nöjd kund 🙂👍
Vi köpte en soffbord i Mio Borås butiken. Kom hem skulle montera upp soffbordet så upptäckte marmorskiva är spruckit och benen är skadat när vi öppnade förpackningen. Åkte tillbaka till butiken timme efter och påpekade detta. Chefen vill knappt hjälpa oss och hänvisar bara gör en reklamation på deras hemsidan. Med andra ord Mio sålde en trasigt soffbord till oss och hjälpa inte oss byta ut den i butiken. Varning till Er där ute om ni vill gör en trygg köp som följer konsumentköplagens handla INTE på Mio!! Vi...
VET FÖRSÄLJNINGSCHEFEN OM HUR KUNDSERVICE FUNGERAR???? Detta är att prata med en robot, svarar, men inte på det man frågar. Dessutom, vad är det för dösnack om säkerhet (se nedan). Mail med kundtjänst: Jag: Vi tänkte kolla på soffor att köpa när vi kommer hem. Vi är i Thai just nu men det verkar som om vi är blockerade från hemsidan. Vad göra??? Mio: På grund av säkerhets skäl är inkommande internettrafik från länder utanför EU blockerat för besök på www.mio.se Jag: Vänligen se min fråga! En undran. Är det bara MIO som...
Jag ger företaget 0 stjärnor, vilket inte gick och berättar varför. Köpte en Alfredo recliner fåtölj som gått sönder på fler ställen bl.A vajern man fäller stolen med. Jag har garanti kvar men det skiter dom i. Dom erbjöd sig att skicka ut en ny vajer per post som kunden själv ska byta!?! Oseriöst ut i fingerspetsarna och frågan är om dom tar sina kunder på allvar?? Tills dess avråder jag alla möbelköp på detta företag då garantin inte tycks gälla längre. Men det är anmält till Konsumentverket och det sista kanske inte är sagt ännu i mitt ärende.
Mios reklamationsavdelning och kundtjänst får tyvärr sämsta betyg. Ledningen har en vision om att företaget ska leverera kundupplevelser som kunden förväntar sig men det är tyvärr inte förankrat i hela organisationskedjan. Mio tar inte ansvar för sina fel och brister utan ignorerar kunders fullt berättigade frustration då ofullständig beställning levererats och kompenserar inte kunder för sveda och värk som de orsakat. Har alltid varit en trogen Mio kund men sedan denna upplevelse kommer jag att välja att handla möbler och...
Bedrövlig kundservice, oändligt strul med leverans. Slutade med att jag fick hämta soffan själv trots att jag betalt för "guldleverans".
Terrible company!!!! I bought corner sofa unit from Mio after 1 year it collapsed. They told me it had 3 years warranty. But after I made a claim they said warranty does not cover. WTF???? I live alone & I know sofa collapsed from bad quality sofa. I will be taking legal action against Mio... Also I wish I read RECO on all their stores as not many people are happy with them.... Avoid the crap.....
Levererar säng utan madrassöverdrag, efter många samtal med kundtjänst säger de att det ska ta 4-5v att få hem ett nytt. Alltså längre tid än vad det tog att få hem hela sängen. När jag ber dem köpa tillbaka sängen då jag kan fixa likvärdig säng snabbare frågar de om jag har packat upp den. Ja det har jag så klart, svårt att veta att något saknas innan man packat upp. Då kan de naturligtvis inte ta tillbaka skiten.
Mio city lovar en hemleverans mellan 18-22. Detta bekräftas via ytterligare ett samtal och en beställning. Detta går utmärkt för oss eftersom det då inte krockar med arbete. Ringer Mios leverantörer och de säger att detta inte går att lova och att Mio City har gjort fel. Detta resulterade i en avbokning av leveransen. Oavsett om man dubbelkollar och ska försöka försäkra sig om att leveransen är bokad så går inte detta med Mio City.
Köpte en säng. Dock finns ingen lista över bitarna (så jag fått med allt!) "eller" för den delen några skruvar att skriva ihop dom med. MIO verkar överlag ha problem med sitt bokföringssystem, och man får vänta rätt länge på kvittot och annat nödvändigt.
Kundtjänst efter köp är usel. De leverar "IKEA" paket och det feltillvekning, saknar riktiga skruvhåll... Så det går inte att montera bordet. Ingen kvalitetskontroll alltså. Om du köper bord eller något som ska monteras? och det har gått en vecka och de vägrar höra av sig. Så funderar på kasta bordet i kontainer... MIO kör den vanliga amerikanska taktiken att trötta ut kunden. Produkten har dessutom fula svetsfogar. MIO tar inte ansvar för min reklamation.