Köpte en moped av dem i GBG förra året och nu problem med växellådan. De har slagit igen sin återförsäljare i GBG. Enligt verkstaden och deras kundtjänst nu i Åstorp har den inte servats i rätt tid även om servicarna har utförts i samråd med deras då återförsäljare i GBG. De tar inget ansvar för vad deras före detta medarbetare har sagt i deras namn. I samtal med deras kundtjänst skulle det tas på garantin. Vi körde ner den till dem 25 september och skulle lagas under dagen när vi väntade. Den är ännu inte klar och nu...
Motorsweden Åstorp
8 omdömen om Motorsweden Åstorp
Köpte ny viarelli gt1 bensin till min dotter som vi fick hem 5/3-24 . Mopeden har inte ens gått 30 mil när den börjar stanna under färd( motorn tvärdör). Skickar in reklamation 23/6 får mejl att lämna in den på auktoriserad verkstad. Får bifogat karta med återförsäljare och börjar kontakta dom. Men ingen vill ha med Motor Sweden att göra och återförsäljarna har bett dom ta bort dom från återförsäljar listan. Ringer Motor Sweden x antal ggr ,ingen svarar. Blir hänvisad till reklamationen via nätet men nu svarar dom...
Katastrofal kundhantering. Köpte en elo scooter för nästan femtusen och reklamerade samma dag som den levererades pga av att bakhjulet wobblade ordentlig. Ringde, mailade och skickade reklamation utan reaktion. Sedan kommer meningslösa mail om att bekräfta mottagande o d Enda reaktionen har varit mallade mail. Vid telefonkontakt hänvisas jag till att fylla i reklamation som redan är gjort. KÖP INTE FRÅN DETTA FÖRETAG
Kunden har alltid fel... Uppdaterat 1/11 trots att man varit inne med samma problem 3 ggr så vägrar Chefen, inte de som jobbar på golvet, följa lagen och de fortsätter hävda att det ska vara då att man tappat hastighet så nu ligger en anmälan inne hos ARN. Detta trots att deras egna mekaniker säger att det inte ska vara så så fortsätter chefen att hävda att det ska vara så En butik som ser fräsch och bra ut med en försäljare som är din bästa vän tills du gjort köpet. Innan du gjort köpet så svarar man på mail och samtal...
Jag ringde till moter sweden Åstorp och beställa bromskloss till elle 25a fram och Bak och han sa att dom hade dom hemma så han sa att jag hämta dom men när jag skulle monter klossar Bak visar det sig vara fel klossar Bak så fick jag köra till dom igen visar sig att dom inte har dom det skall beställa hem det har gått 2 veckor ring dom nu svara suttit i telefon 25minter inget svar kl är 15.55 nu i dag 23/10/2023är inte klokt att inte svarar på telefon
Engångsprodukter köp ej varning om man tittar på reservdelsbilder är de flesta delar bortretushcerade HAr en 9 år gammal viarelli trecenti ingen verkstad vill se åt den "det finns inga reservdelar" vad som behövs är bromsbelägg bak uselt att inte tillhandahålla borde finnas i 20 år typisk slitdel har sökt över hela europa . Det finns inte heller en gummipackning mellan förgasare och motor ingen märkvärdig del RIKTIGT USELT VARNING
Opålitligt företag! Köp inte din moped av Motorsweden! Mopeden vi köpte levereras med repor på flera ställen, trasigt fram- och baklyse. Vi måste skicka tillbaka för reparation. Efter ett par veckor kommer den tillbaka i ännu värre skick! Baklyset är lagat men framlyset fungerar fortfarande inte. Gamla reporna lagade men med nya större repor på kåporna. Långa diskussioner om hur det ska hanteras. Motorsweden föreslår att vi tar den till lokal verkstad då vi inte vill skicka tillbaka ännu en gång. Första lediga...
KÖP INTE EN MOPED HÄR. Ett riktigt lurigt företag och sega mopeder och ett företag som inte är mån om sina kunder. De lurar av dig ångerrätten direkt efter köpet via ett vilseledande avtal. De använder ett sofistikerat sätt att lura kunderna att avsäga sig ångerrätten i samband med köpet. Inför köp så kontaktade vi företaget och frågade om man inte var nöjd med mopeden om man fick lämna tillbaka den enligt distanslagen om ångerrätt. Inget problem var deras svar . Vi beställde en moped via nätet. Genomförde...