Nordlys Viking

Nordlys Viking

• Badge2024

Nordlys Viking är ett nordiskt livsstilsvarumärke som sedan 2004 arbetat med att designa och skapa hantverk som passar den urbane Vikingen. Nordlys är ett litet familjeföretag som drivs av Tone & Elias, tillsammans med vårt underbara crew. Vi hämtar vår inspiration från det nordiska kulturarvet och blandar det med ett modernt...

60 omdömen om Nordlys Viking

Sedan starten hos Reco 2024

Anitha J
Skrev om Nordlys Viking

Väldigt trevlig hemsida och jättesnygga smycken och andra saker

Dick B

Super fin service . Blev hjälpt på bästa sätt ♥️

Anita S
Skrev om Nordlys Viking

Älskar deras smycken som jag köpt och speciellt mina örhängen som jag köpt. Älskar deras stil på smyckena.

Andreas E
Skrev om Nordlys Viking

Extremt bra service och bemötande!

Sindy B
Skrev om Nordlys Viking

Beställningen var enkel och smidig. Beskrivningen av varan var träffande. Jag är nöjd och tackar för allt 🧡

Dan G
Skrev om Nordlys Viking

Tycker leveransen gick väldigt snabbt och jag är väldigt nöjd över mitt dryckes horn som jag köpte. Har tidigare beställt en mungiga därifrån och även där var jag hel nöjd! Bra kvalité och fina Vikinga inspirerade saker ! 5/5 👌🏻

Nathalie H
Skrev om Nordlys Viking

Köpte smycken i födelsedagspresent till min dotter. Hon älskade dem.

Jessica B
Skrev om Nordlys Viking

Köpte trä i svärd samt mungiga - fint, genuint hantverk och god kvalite! Snabb och personlig återkoppling vid frågor.

Yvonne H
Skrev om Nordlys Viking

Bra kvalitet och snabb leverans utan krångel.

Valeria O Ulf L
Skrev om Nordlys Viking

Jättefina smycken snabb leverans jag är mycket nöjd med smyckena

Goncalo V
Skrev om Nordlys Viking

Really happy with the product I bought! Thanks!

Svar från Nordlys Viking

Hi Goncalo, Thank you for taking your time to write a review about us. We are super happy that you liked your beads so much. Hope you have a great day and that we will see you online soon again. Best regards Elias@Nordlys

Linda W
Skrev om Nordlys Viking

Långsam service, dålig kvalité på prudult

Svar från Nordlys Viking

Hej Linda, Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme. Vi uppskattar att få höra när vi inte lyckats lika bra. Tyvärr är vi idag inte lika snabba på att svara på meddelanden på Instagram och Facebook som vi är via vår chatfunktion eller på mejl. Vi arbetar med att hitta en lösning som gör att vi kan minska svarstiden även på sociala medier. Vi är väldigt ledsna över det faktum att du fick en ring som inte var bra. Tyvärr händer det ibland när saker inte produceras exakt likadant i en stor maskin. Som tur är så...

Niklas P
Skrev om Nordlys Viking

Jätte nöjd med allt från mina inköp till leverans

Svar från Nordlys Viking

Hej Niklas, Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme om oss. Vi är väldigt glada att höra att du är så nöjd med vår service och våra produkter. Ha en strålande dag! Elias@Nordlys

Nelli B
Skrev om Nordlys Viking

Roliga och användbara produkter. Väldigt fina och intressanta då det har koppling till vikingatiden. Jag har köpt smycke, (örhängen och ett halsband) och är otroligt nöjd!

Svar från Nordlys Viking

Hej Nelli, Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme om oss. Roligt att höra att du har ett intresse för vikingatiden. Hoppas vi ser dig i butiken igen framtiden. Ha en strålande dag! Elias@Nordlys

Magnus P
Skrev om Nordlys Viking

Högkvalitativa produkter och snabb och smidig service !

Svar från Nordlys Viking

Hej Magnus, Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme om oss. Väldigt glada att höra att du är så nöjd med vår service och våra produkter. Ha en strålande dag! Elias@Nordlys

Anny E
Skrev om Nordlys Viking

Jag förväntade mig artig försäljare, beskrivning av varorna som var tydliga, snabb leverans och vad jag fick? Något ännu bättre. Förträfflig försäljare som lyckades beskriva varorna utmärkt. Varorna kom så mycket snabbare än angivet på sidan. Jag köpte ett armband jag bär varje dag. Det är vackert utformat med en charmig lyster. Stort tack till Nordlys Viking 🌻

Svar från Nordlys Viking

Hej Anny, :) Vad otroligt roligt att höra att du är så nöjd och gillar ditt armband så mycket. Det värmer! Stort tack till dig för att du väljer att handla av oss och inte minst för att du tagit dig tid att skriva ett så fint omdöme. Tack! Hoppas du har en strålande dag! Mvh Elias@Nordlys

Hans K
Skrev om Nordlys Viking

Mycket tillmötesgående och hjälpsamma när det skiter sig. What can i Say.

Svar från Nordlys Viking

Hej Hans, Tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme. :) Ja, tyvärr så går det snett ibland, hur mycket man än försöker undvika det. Och du hade extra otur i somras, när dina problem uppstod under den enda period vi inte var på kontoret. Vi är väldigt glada att vi kunde lösa allt till sist och att du känner att vi var hjälpsamma. Optimalt hade varje leverans blivit perfekt. Men vi anstränger oss till vårt yttersta för att fixa alla problem som kan uppstå och även kompensera de kunder som har oturen att det uppstår...

Mats A
Skrev om Nordlys Viking

Nordlys viking tycker jag har dom bästa priserna samt snabb frakt och har mycket att välja

Svar från Nordlys Viking

Hej Mats, Tack för ditt fina omdöme och att du tagit dig tid att skriva det. Vi är glada att höra att du har så positiva erfarenheter av att handla hos oss. Ha en strålande dag! Elias@Nordlys

Rolf H
Skrev om Nordlys Viking

Riktigt bra. Snabb leverans. God kvalite. Kommer att handla här igen.

Svar från Nordlys Viking

Hej Rolf, Tack för ditt fina omdöme. Det betyder mycket för oss. Verkligen kul att få höra att du fått en så positiv upplevelse och vi se fram emot att få serva dig i framtiden. Med vänliga hälsningar Elias@Nordlys

Linnéa B
Skrev om Nordlys Viking

Jättefina och unika smycken. Snabb leverans.

Svar från Nordlys Viking

Hej Linnéa 🙂 Tack för ditt fina omdöme! Verkligen roligt att du uppskattar vår design. Vi arbetar hårt för att våra produkter ska sticka ut. SÅ det betyder mycket att få höra att det uppskattas. Ha en kanonfin dag. Elias@Nordlys

Jenny L
Skrev om Nordlys Viking

Väldigt väl. Väldigt bra. Köpte smycken och pärlor och är jättenöjd. Tors hammaren används varje dag 😀

Svar från Nordlys Viking

Hej Jenny, Kul att få höra att din hammare kommer till användning! Vi uppskattar verkligen att du tagit dig tid att lämna ett omdöme om oss. Hoppas vi ses på nätet snart igen. 🙂 Mvh Elias@Nordlys

Michaela M
Skrev om Nordlys Viking

Nordlys har alltid snabba leveranser, kundtjänsten svarar snabbt och alla produkter är både sustainable tillverkade och inköpta. Produkterna håller en väldigt hög nivå och både funktionella,fina och otroligt välproducerade.

Svar från Nordlys Viking

Hej Michaela, Tack för ditt otroligt fina omdöme! Extra roligt att du uppmärksammar vårt arbete med hållbarhet och miljöpåverkan. Hoppas du har en strålande dag. Elias@Nordlys

Cecilia H
Skrev om Nordlys Viking

Vi har köpt både smycken och en miniatyrhjälm. Varierat och roligt utbud i butiken,av mer ovanligt slag. Trevlig personal. Skulle gärna handla i butiken igen,men tyvärr var det endast en pop-up butik vid jul.

Svar från Nordlys Viking

Hej Cecilia, Tack för ditt omdöme och väldigt kul att höra att du uppskattar våra pop-ups så mycket. I år så kommer vi ha julbutiker både i Västerås och Örebro. Så då har du möjligheten att handla i en fysisk butik igen. Hoppas vi ses i julen! Med vänliga hälsningar Elias@Nordlys

Carina T
Skrev om Nordlys Viking

Fin hemsida med bra bilder på alla smycken. Snabb leverans. Mycket nöjd med min beställning.

Svar från Nordlys Viking

Hej Carina 🙂 Roligt att höra att du är så nöjd! Kul att du uppskattar våra bilder, Jenny som fotar är så duktig. Hoppas vi ser dig på sidan snart igen. Ha ens trålande dag! Elias & Tone

Mathias B
Skrev om Nordlys Viking

Bra och fina saker med snabb leverans, utmärkt!

Svar från Nordlys Viking

Hej Mathias, Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme om oss! 😀 Väldigt glada att höra att du är så nöjd med vår service och våra produkter. Ha en strålande dag! Elias@Nordlys

Kristina O
Skrev om Nordlys Viking

Lätt o smidigt köp,snabb leverans,köpt ett dryckeshorn som var helt enligt beskrivning. Mycket nöjd👍

Svar från Nordlys Viking

Hej Kristina, Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme om oss! 😀 Vi är väldigt glada för att du haft en så positiv upplevelse, både av vår service och av kvaliteten på våra produkter. Hoppas du har en fantastisk dag. Med vänliga hälsningar Elias@Nordlys

Angel P
Skrev om Nordlys Viking

Bra saker ,man hittar alltid något hos er. Super nöjd.

Svar från Nordlys Viking

Hej Angel, Tack för att du tar dig tid att skriva ett så fint omdöme. Roligt att du uppskattar våra designer och bredden i sortimentet. Är du supernöjd, så är vi så glada man kan bli! Ha en kanonfin dag. Elias@Nordlys

Fatima B
Skrev om Nordlys Viking

Mungiga som jag älskar! Bemötandet var toppen och leveransen snabb!

Svar från Nordlys Viking

Hej Fatima, Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme om oss! Vi är väldigt glada för att du haft en så positiv upplevelse, både av vår service och av våra mungigor. Roligt att höra att du gillar mungigan så mycket. Jag tycker själv att det är superkul att spela på dem. Hoppas du har en strålande dag. Med vänliga hälsningar Elias@Nordlys

Ulrika Helen J
Skrev om Nordlys Viking

Snabb leverans och fina saker. Bra beskrivning och hållbart. Mycket nöjd och har rekommenderat andra om er.

Svar från Nordlys Viking

Hej Ulrika, Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme om oss! 😀 Jätteroligt att du uppskattar kvaliteten på det vi gör. Tack för rekommendationerna, alla bäckar små.. 😉 Hoppas du har en strålande dag. Med vänliga hälsningar Elias@Nordlys

Anette K
Skrev om Nordlys Viking

Fick beställningen snabbt och bra kvalitet på varan

Svar från Nordlys Viking

Hej Anette, Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme om oss! Vi är väldigt glada för att du haft en så positiv upplevelse, både av vår service och av kvaliteten på våra produkter. Hoppas du har en fantastisk dag. Med vänliga hälsningar Elias & Tone

Jimmy K
Skrev om Nordlys Viking

Fantastiska produkter, härliga människor bakom företaget och man får alltid ett trevligt samt personligt bemötande. Rekommenderas varmt!

Svar från Nordlys Viking

Hej Jimmy, Stort tack för att du tagit dig tid att skriva ett så fint omdöme om oss. Det är så roligt att göra det vi gör när vi har så många fantastiska kunder som dig. Hoppas du har en kanonfin dag! Mvh Elias@Nordlys

Gabriella P
Skrev om Nordlys Viking

Allt har funkat som det ska !

Svar från Nordlys Viking

Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme om oss. Vi är glada att höra att vi lever upp till dina förväntningar. Ha en fantastisk dag! /Elias@Nordlys

Christina L
Skrev om Nordlys Viking

Fina grejer med snabb leverans

Svar från Nordlys Viking

Hej Christina. :) Tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme om oss. Vi är väldigt glada att höra att du haft en så positiv upplevelse när du handlat av oss. Hoppas vi får möjlighet att hjälpa dig igen i framtiden. Mvh Elias@Nordlys

Gunilla J
Skrev om Nordlys Viking

Det var enkelt, snabb leverans då jag köpte historiska glaspärlor.

Svar från Nordlys Viking

Tack för ditt fina omdöme och för att du tagit dig tid att skriva det! Glad att höra att du haft en positiv upplevelse av att handla hos oss. Vi arbetar hårt för att utöka vårt pärlsortiment och det kommer hända mycket på den fronten nästa år. Så håll koll på våra sociala medier. Ha en strålande dag. /Elias@Nordlys

Kristian K
Skrev om Nordlys Viking

Fina varor, bra priser och jättesnabb leverans!

Svar från Nordlys Viking

Tack för ditt fina omdöme Kristian. Vi uppskattar att du tagit dig tid att lämna det och är väldigt glada att höra att du uppskattat alla de viktiga aspekterna av vår verksamhet. Om vi lyckas med att ha bra saker, bra priser och snabb leverans, så har vi gjort nått rätt i alla fall. ;) Ha en fantastisk dag! Elias

Åsa Jenny F
Skrev om Nordlys Viking

Det var trevligt att höras av, hoppas att ses framöver.

Svar från Nordlys Viking

Tack för ditt fina omdöme. :) Det hoppas vi verkligen också! Ha en strålande dag!

Tove B
Skrev om Nordlys Viking

Otroligt tillmötesgående och ger en personlig känsla även online.

Svar från Nordlys Viking

Hej Tove, Tack för din fina recension och att du tagit dig tiden att skriva den. :) Vi är ett litet familjeföretag med ett tight crew och vi är glada att det skiner igenom. Hoppas vi får fler chanser att hjälpa dig i framtiden. Ha en strålande dag. /Elias

Pia E

Bra paketerat, fina kvalitetsprodukter 👍

Svar från Nordlys Viking

Tack för din fina recension Pia. Roligt att du uppskattar vår paketering och våra saker generellt. Vi jobbar mycket med att hitta miljövänliga men ändå snygga sätt att paketera det vi skickar till kunderna. Därför minimerar vi plasten och använder återvunnet papper. Sen försöker vi återanvända fyllnadsmaterial och kartonger så mycket som möjligt. Tack för att du tog dig tid att skiva om oss. Ha en fantastisk dag! /Elias

Christina G
Skrev om Nordlys Viking

Blev positivt överraskad över kvalitén på varorna. Bra och lättförståelig sida. Snabb leverans, kan inte bli nöjdare som kund.

Svar från Nordlys Viking

Tack! Det är så oerhört roligt att få läsa en sådan recension som din. Vi uppskattar verkligen att du tagit dig tid att skriva vad du tycker om oss. Roligt också att vi kunnat överraska dig positivt och att gillar upplägget på sidan. Hoppas vi i framtiden får en chans att göra dig ännu nöjdare. Ha en strålande dag. Mvh Elias@Nordlys

Linus S
Skrev om Nordlys Viking

Den var väldigt tydliga med instruktioner, och annars väldigt trevliga!

Svar från Nordlys Viking

Hej Linus, Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme om oss. Kul att du är nöjd med vår service! Hoppas vi får chansen att hjälpa dig igen i framtiden. Ha en fin dag Elias

Tuija G

Köpte ett ölglas och kaffemugg. Ganska snabb leverans Nöjd

Svar från Nordlys Viking

Hej Tuija, Tack för ditt fina omdöme! Vi är väldigt glada att du är nöjd. Hoppas vi lyckas med en snabbare leverans nästa gång. ;) Mvh Elias

Rene H
Skrev om Nordlys Viking

Jag är jätte nöjd med min köp. Jag rekomenderar till alla. Den var så vacker. Priset var bra också

Svar från Nordlys Viking

Tack Rene för ditt fina omdöme! Kul att få höra att du tycker vi har en rimlig prissättning. Vårt mål är att göra kvalitativt hantverk tillgängligt för alla. Så då är priset ändå en viktig faktor. Att du sedan också verkar jättenöjd med det du köpt, det är bara perfekt. Tack! /Elias

Sofie L
Skrev om Nordlys Viking

Jättenöjd med varorna och kände mig väldigt väl bemött. Rekommenderas starkt!

Svar från Nordlys Viking

Tack Sofie, för att du handlar av oss, hör av dig och tar dig tid att skriva om det! Vi hoppas vi kan hjälpa dig igen i framtiden. Och önskar dig en strålande dag! Mvh Elias@Nordlys

Marianne S
Skrev om Nordlys Viking

Riktigt fint halsband, snabb leverans mottagaren blev oändligt glad. Bra priser.

Svar från Nordlys Viking

Vad roligt att du blev så glad! Att få sprida våra saker över hela världen och få en massa kärlek tillbaka är det som gör vårt arbete så fantastiskt. Tack för ditt fina omdöme. Ha en enastående dag! /Elias

Anna-Maria O
Skrev om Nordlys Viking

Har inget minne av att jag köpt något av dem nyligen. Däremot följer jag dem på insta och facebook. För några år sedan var jag på MTV och då såg jag deras försäljning och deras pärlavdelning och benprodukter var välsorterat.

Svar från Nordlys Viking

Hej Anna-Maria, Vi tror du skaffade en fantastisk bok om vikingakläder från oss i september förra året. :) Och vi antar att det köpet gick supersmidigt då du inte ens minns det. ;) Hoppas vi ses på Gotland igen i framtiden. Den vikingatida del vi arrangerar där varje år blir bara bättre och bättre! Ha en stålande dag. Elias

Rosemari O
Skrev om Nordlys Viking

Nordlys Viking är den definitivt bästa stället o deras produkter är super.Jag har handlat en hel del o i förgår fick jag min sista order.Blev lite strul med frakten från Postnord men det är första gången för dom är bra.Jag ska faktiskt lägga en order till får jag köpte en liten ask o den var så fin så det blir de större modellerna också.Jag har en dålig mobil o tyvärr haft många bedragare som vill åt mina pengar eller dessa som gömmer sig bakom andras nummer o ringer för att man ska betala in en summa o sen blir man miljonär.Jag...

Svar från Nordlys Viking

Hej Rosemari, Tack för ett strålande omdöme. Vi är väldigt glada att du tagit dig tid att skriva trots dina krämpor i handen. Jätteroligt att du är så nöjd med det som du beställt från oss. Det var också spännande att läsa det su skrivit om Uppsala till oss på Facebook. Om du vill ha dina varor lite snabbare i framtiden, så välj gärna DHL. De hämtar snabbt och levererar snabbt och har nästan aldrig något strul. :) Vi ser fram emot dina framtida planerade ordrar och önskar dig en strålande dag! Med vänliga hälsningar Elias

Peter A
Skrev om Nordlys Viking

Trevligt med en personlig lapp i försändelsen. Snabb och bra leverans.

Svar från Nordlys Viking

Hej Peter, Tack för ett fint omdöme. Vi är glada att vi gjort dig nöjd och att leveranserna fungerat som de ska. Glad att du uppskattar att vi försöker skicka en liten hälsning till de flesta av våra kunder. Vi är ett litet företag, där varje kund är betydelsefull. Och det vill vi gärna ska märkas. Ha en strålande dag! Mvh Elias@Nordlys

Gunilla B
Skrev om Nordlys Viking

Jag är helt nöjd. Jag köpte vikingapärlor i glas.

Svar från Nordlys Viking

Hej Gunilla, Tack för att du tar dig tid att skriva en recension om oss. Skönt att du är nöjd med ditt köp och att du gillar våra vikingapärlor. Det har alltid legat oss varmt om hjärtat med de vikingatida glaspärlorna. Och det är väldigt glädjande att intresset online för våra glaspärlor är så stort. Det är kul att hålla en traditionellt hantverk vid liv. Med vänliga hälsningar Elias

Nicklas L
Skrev om Nordlys Viking

Hej. En lätt sida att få översikt på. Fina smycken mm. Snabb leverans med en personlig hälsning!! Väldigt kul med placering av företaget i Näsum med närheten till Gudahagen.. Jag kommer handla mer!!

Svar från Nordlys Viking

Hej Niklas! Tack för att du tagit dig tiden att skriva en sån fin recension. Vi är väldigt glada att höra att du tycker det är lätt att hitta på vår hemsida. Sen är det det verkligen roligt att du uppskattar det vi gör och är intresserad av fler av våra produkter. Vi är också mycket nöjda med vår flytt till Näsum och Skåne. Det har verkligen varit lyckat. Bland annat just för att vi har så snabba leveranser härifrån. Så det är kul att höra att det fungerat för dig. Vi ses på Gudahagen! :) /Elias

Patrik B
Skrev om Nordlys Viking

Bra beskrivning på varan och bra kvalitet.

Svar från Nordlys Viking

Hej Patrik. Tack för att du tagit dig tid att lämna ett positivt omdöme. Vi är glada att du uppskattar kvaliteten på det du köpt. Vi arbetar hårt för att det alltid ska vara en mycket hög kvalitet på allt vi säljer. Och det är svårare med serietillverkat hantverk än med mycket annat. Så det betyder mycket när det uppskattas. Så tack för det! Med vänliga hälsningar Elias@Nordlys