Boka aldrig med detta företag, sämre än så här hittar man inte. Dem som boende via Novasol är lika sämst som kundtjänsten hos Novasol. Jag förstår dem som hyresvärd hos Novasol, dem verkar ha förstått konceptet med att lura människor och aldrig får någon kompesation. En annan sak till, glöm kundtjänsten. Dem kan varken engelska eller bry sig om dig. Dem vill bara åt dina pengar.
Novasol AB
Om företaget
Hos oss hittar ni stugor i Danmark, Sverige, Kroatien och i 18 andra europeiska länder.
8 omdömen om Novasol AB
Var oerhört försiktig med att hyra från detta företag. Är det något som blir fel, har du ingen chans att få någon ersättning eller kompensation. Vi bokade ett hus i Spanien utan ac i hälften av sovrummen, vilket gjorde att vi fick sova i vardagsrummet under ac. Tråkigt att få sin semester spolierad utan någon hjälp från svenska konsumenttjänstlagen, då företaget kommer från Danmark. Lysande affärsidé om man vill lura kunder i Sverige. Bokar inte och kommer inte att rekommendera någon att boka med detta företag. Uruselt.
Novasol är ett synnerligen syniskt företag som tar alldeles för bra betalt av både uthyrare och hyresgäst. Omöjligt att få återbetalning trots att vi avbokade med korrekt anledning. Motivet till att vi inte fick tillbaka pengar var att vi bokade boendet för arbetare och inte som semesterbostad. Som om det skulle ha någon betydelse av vilken anledning man behövde boendet. Alla hyresvärdar vi bokat för genom åren tycker dessutom att Novasol ”rånar” dem på alldeles för hög avgift och när vi förlängningar så hyr vi alltid direkt av uthyraren istället.
Bokade boende via Novasol och när vi kom till den bokade stugan hade man låst det masterbedrum som fanns på hemsidan och i bokningdbekräftrldrn hade det aktuella rummet låsts och en lapp uppsatt med texten Privat. Jag betraktar det hela från både ägaren coh från Novasol som ett direkt bedrägeri. Viljan från hyresvärden eller Novasol att klara ut det hela eller lämna kompensation i det närmaste obefintligt. Möjligheten att komma i kontakt med uthyraren eller Novasol kräver en ängels tålamod. Jag kommer aldrig mer att ha med...
Stugan vi hyrt togs bort från uthyrning utan förvarning, vardagen innan vi skulle åka dit. Ingen orsak angavs och inga märkbara ansträngningar gjordes för att erbjuda annat boende. Vid kontakt med kundtjänst angavs väntetid för återbetalning till upp till 14 dagar. Trevlig personal dock. Finns inte på kartan att vi någonsin mer provar att hyra genom Novasol.
Gäller husägare. Tänk er för innan ni anlitar Novasol. Kan bli VÄLDIGT lång uppsägningstid!! Vi sa upp våran lägenhet i November 2022 och vi blir inte av med Novasol förrän Januari 2024. Vill vi ta bort den omedelbart nu i Maj 2023 får vi böta 22 576 kr och då finns det inga bokningar. Blir det bokningar innan man betalar så blir det ännu dyrare. Kommer ALDRIG mer att vilja ha nåt m Novasol att göra. Finns andra mer seriösa företag.
VARNING! Hyr inte ut er bostad via NOVASOL! Man får ingen ersättning överhuvudtaget om gästen smiter från att betala elen eller inte städar. Dom hävdar att det är ditt ansvar som uthyrare att se till att där är städat till nästa gäst kommer- Dom har inga som helst befogenheter att kräva gästen på pengar. Så ett tips är HYR STUGA FRÅN NOVASOL OCH STÄDA INTE OCH BETALA INTE ELEN. men det hade man ju givetvis aldrig gjort! Men tyvärr så finns dessa människor! För ingenting händer.
Otroligt dåligt skött ärende än så länge hos Novasol. Danmark har stängt gränserna pga Corona och vi får inte ens tillbaka 50% av det vi hittills betalat. Som det ser ut nu så får vi inte ens komma in i landet. Sista gången vi bokar hus via Novasol om inte beslutet ändras!