Det var den 23:e december. En av de stora utgångsdagarna. Då vi var två personer och båda var sugna på både bra öl och bra mat så trodde vi att O'Learys var ett bra val i krokarna kring Entré. Så fel det skulle visa sig.
När vi kom dit så såg vi att de var ca 10 personer som jobbade där. Totalt var det kanske 20 gäster. Allt för att bli en lyckad kväll. Många i personalen måste betyda att vi kommer få snabb och exakt service.
Vi satte oss vid ett av borden ganska nära baren. Försökte få ögonkontakt med någon av de... anställda. Det var hopplöst. Efter 5 minuter så lyckades jag äntligen och vi fick in deras meny. Det var en specialmeny. Ok. Varför var vår fråga. De hade haft julbord var svaret. Fast inte idag. Så det fanns fem hamburgare, en sallad och ribs att välja på. Ingen höjdare. Att de inte informerade om det direkt där man kom in förstod jag inte alls.
Nåja, Jag valde ribs och den jag var där med burgare. Vi fick in vår dricka efter 5 minuter. Vad fördröjningen berodde på förstod vi inte alls. Det tog tid.
Började observera personalen som stod i en klunga vid baren och bara pratade. INGEN av gästerna fick någon service. Det stod helt stilla. De brydde sig inte om att de hade gäster och var inte intresserade av oss för fem öre.
Vi fick in maten och min detalj till ribsen hade helt missats. Det kändes som den som serverade oss inte alls hade sina tankar på jobbet utan mer att stå och snacka med sina kompisar… Nu började jag bli sur. Det skulle dock bli värre. Mycket värre. Den jag var där och åt med hade fått degigt bröd. Hamburgerbrödet var inte rostat på insidan. En miss som en bar med amerikansk mat inte får göra. Vi åt upp. Det var ok. Det tog sen 15 minuter att få ögonkontakt med någon i personalen som hämtade våra tomma tallrikar. Jag var nöjd, men en öl till beställdes in. Nu trodde vi att vi inte skulle behöva vänta. Det tog igen 15 minuter. En ursäkt om att det var hennes fel fick vi, men ingen form av kompensation.
Under hela tiden hade den här klungan av personal i baren hållit på att krama om varande och skämta. De hade noll fokus ut emot oss kunder. För min del blev det ingen dessert.
Sen var det problem med betalningen. Vi försökte få ögonkontakt, vi försökte vinka ja, vi gjorde allt utom att vissla och skrika efter personalen. Till slut efter 15 minuter så klädde vi på oss. Hade det varit min tur att betala hade jag tagit en springnota för vill man inte ta betalt så skall de fan inte få några pengar. Den av oss som skulle betala framförde den kritik jag skriver här och fick till svars att de visst hade haft koll på kunderna. De hade inte alls stått i klunga och ignorerat oss kunder.
Jag hoppas ingen besöker detta stället. För det är det värsta jag varit med om under alla år jag ätit ute. Den här totala bristen på respekt för sina kunder trodde jag inte fanns i Malmö. Fast så fel jag har.
Hoppas verkligen alla får sparken och det anställs personer som vill jobba i ett serviceyrke. För med personal som denna lär de inte få många kunder.